שתף קטע נבחר

שיחה משפילה במוקד 102: "הערבי התקשר"

בההא כטיב מקלנסווה ביקש לדווח על שריפה שפרצה בסמוך למקום מגוריו, אבל נתקל ביחס עוין ומשפיל. פעם אחר פעם הוא ניסה להבין מדוע צוות הכיבוי מתעכב בדרכו לזירה. באחת השיחות נשמעה המוקדנית אומרת לעובד אחר: "הערבי הזה התקשר". כטיב: "מאוד נפגעתי, יש כאן אפליה וגזענות"

 

 

 

השפלה ויחס מזלזל במוקד כיבוי אש: בההא כטיב, תושב קלנסווה בן 29, התקשר אמש (יום ג') למוקד החירום הטלפוני של תחנות הכיבוי וההצלה במספר 102 כדי לדווח על שריפה, ונתקל בהתנהגות מקוממת של המוקדנית. באחת השיחות נשמעה המוקדנית אומרת לעובד ששהה לצדה "הערבי הזה התקשר". כטיב שמע הדברים ועימת את המוקדנית עם תוכנם. שירותי כיבוי האש פתחו בבדיקה.

 

"הודעתי למוקד על שריפה בסמוך לשכונה שבה אני מתגורר", סיפר כטיב ל-ynet. "אחרי 10 דקות התקשרתי אליהם שוב כדי לוודא שהם מגיעים וקיבלתי תשובה שהפנייה שלי טופלה. שעה לאחר מכן התקשרתי בפעם השלישית ועדכנתי שאף אחד לא הגיע. אפילו אמרתי להם 'סך הכול אני רוצה לעזור, אבל אם לא בא לכם להגיע אז זאת בעיה שלכם'".

כטיב. מתכוון לפנות לערכאות משפטיות ()
כטיב. מתכוון לפנות לערכאות משפטיות

בשלב זה ביקשה ממנו המוקדנית להמתין על הקו. "במהלך ההמתנה היא דיברה עם עובד שהיה לידה, ושמעתי אותה אומרת לו 'הערבי הזה התקשר'. העובד קלט שהיא דיברה בצורה פוגענית וסימן לה כנראה שלא תמשיך להגיד דברים כאלה. אחרי דקה היא חזרה לדבר איתי, אמרתי לה 'נכון שאמרת הערבי הזה? זה לא מקובל, את השיחה איתכם אני

לא אמשיך'. היא ניסתה להתנצל כמה פעמים אבל לא הסכמתי".

 

בהתייחס ליחס הקשה שספג אמר כטיב: "מאוד נפגעתי ממה שהמוקדנית אמרה. זה מראה שיש כאן אפליה וגזענות שאני לא יכול לעבור עליהן בשתיקה. במקום שיטפלו בשריפה בצורה מקצועית, לקח להם המון זמן עד שהם הגיעו לזירה".

 

האיש סיפר עוד כי בכוונתו לפנות לערכאות משפטיות בעקבות היחס המשפיל. "אני לא יודע איך הם מתנהגים עם אזרחים ערבים אחרים, אני אישית לא מוכן להתקשר אליהם שוב בגלל מה שעברתי".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים