שתף קטע נבחר

מירוץ גרוטאות ישראלי - ספורט מוטורי ממש בזול

היכונו למירוץ הגרוטאות של ישראל, בו מתחרות מכוניות שעלו אלפי שקלים בודדים, כולל הכנות ושיפוצים. היא גרוטאה, אבל הרחק לפניך

מסע הגרוטאות של ישראל יוצא לדרך. 20 צוותים רכובים על גרוטאות בעלות שאינה גבוהה מ-3,500 שקלים ועוד שבעה טוסטוסים מקרטעים, יצאו ביום חמישי (19.5) הקרוב למסע "גרוטראלי" מים אל ים, שיסתיים בשבת אחר הצהריים. המסע יתחיל באזור מצוקי דרגות באזור ים המלח, יעבור דרך הכנרת ויסתיים על גדות ים תיכון, כאשר מרביתו נערך על שבילי עפר המתאימים לרכבי הנעה כפולה. המטרה: לצלוח את המסע ולהגיע בשלום אל קו הסיום.

 (אלון לויטה) (אלון לויטה)
(אלון לויטה)

 

 

את ההשראה למסע הישראלי סיפק "מונגול ראלי", מסע חוצה יבשות המתחיל באנגליה ומסתיים במונגוליה, בו משתתפים כלי רכב שערכם אינו עולה על 1,000 פאונד. הרעיון כמובן דומה: לאפשר לקהל הרחב חוויה מוטורית יוצאת דופן במחיר שווה לכל כיס - 650 שקלים למשתתף. בינתיים התקיימו בארץ שני מסעות במתכונת זו: הראשון יצא לדרך באוקטובר 2015 וחצה את הארץ מאילת למטולה, השני זינק לפני כשלושה חודשים מחצבה שבערבה והסתיים בעמק יזרעאל.

 

מסע מאתגר, מסוג אחר

"מדובר במסע שאינו תחרותי החוצה את חלקיה השונים של מדינת ישראל", אומרת חגית זיידנר-דוד, שהצטרפה לאחרונה לצוות ההפקה ואף תשתתף במסע בפעם הראשונה עם סוזוקי באלנו. "המסע מפגיש את המשתתפים עם אתגרי נהיגה, ניווט, עזרה הדדית, שיתוף פעולת, חילוץ ואחזקת רכב".

 

המסע כולו בנוי כחוויה אתגרית והשרדותית, החל משלב ההכנות, בו נדרש מהמתחרים להשיג רכב במחיר זול במיוחד ולהכינו לנסיעה בשטח. "מטרת המחיר הנמוך היא קודם כל לייצר אתגר וחשיבה מחוץ לקופסה בכל הקשור להכנת הרכב, מתן פתרונות להגנה על הרכב בשטח והכנתו לנשיאת הציוד בתקציב זעום", מוסיף ינאי חיליק, מהוגי ומפיקי הפרויקט בישראל.

 (אלון לויטה) (אלון לויטה)
(אלון לויטה)

 

 

לזיידנר-דוד חשוב לציין כי גרוטראלי אינו מסע תחרותי אלא בעיקר בעל היבט חברתי המתבטא במהלכו, עם עזרה הדדית הנדרשת בין הצוותים בעת תקלות.

 

מה צפוי למשתתפים?

המסע יתחיל מים המלח באזור מצוקי דרגות וחוצה את מדבר יהודה דרך שמורת מצוק ההעתקים במסלולי שטח אתגריים לכיוון צומת אלמוג. בצומת אלמוג יתכנסו המשתתפים עד השעה 14:00 (אלו שיצליחו להגיע) וימשיכו בנסיעה מנהלתית לאזור ארץ המנזרים. משם ימשיכו לקטע אתגרי נוסף אשר חוצה את אזור הבקעה דרך הסרטבה ויישובי הבקעה השונים, לכיוון מחסום הבקעה ומשם לנקודת הכינוס ללינה באזור בית השיטה. לנקודות הכינוס יגיעו רכבי מתנדבים המלווים את המסע, אשר דואגים להכין את שטח הכינוס ללילה, ארוחות ערב משותפות ומדורה.

 

היום השני ייפתח באתגר ניווט מאזור בית השיטה ועד לשער הגולן, שם יחברו המשתתפים למסלול מסומן וימשיכו בנסיעה לאזור האון, שם יחלו בטיפוס מעלה אתגרי (כמעט בלתי אפשרי לכלי רכב ללא הנעה כפולה) של הר השולחן והר שריר לכיוון עין שריר (שוירח), ועין תאופיק עד דרום הרמה. לאחר העלייה תמשיך השיירה לכיוון נחל מיצר ותתחבר לציר הנפט בכיוון צפון, עד שמורת נחל עורבים. משם יגלשו לכיוון הכינרת דרך הירדן ההררי ושפך הירדן, לכינוס לילה.

 

ביום האחרון של המסע (שבת) יצאו כלי הרכב בנסיעה לכיוון נקודת הסיום על הים התיכון, באזור בוסתן הגליל דרך בקעת בית נטופה תוך מטרה להגיע עד 16:00. טקס הסיום יחל לאחר מכן, עם הכרזת מנצחים שהשלימו את המסע לפי הקריטריונים הבאים: הרכב היפה ביותר, הצוות המאלתר, הצוות הטוב, מצטיין האירוע וחמור האירוע - זה שעשה את המעשים המטופשים ביותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים