שתף קטע נבחר

הרווח הנקי של פרטנר צלל ב-44%; ירידה של 3.8% בהכנסות סלקום

הכנסות פרטנר ברבעון הראשון נחתכו ב-7% לסכום של 977 מיליון שקל. הרווח הנקי עמד על 14 מיליון שקל - רק 1.4% מהכנסות חברת הסלולר. סלקום רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 1.02 מיליארד שקל, השורה התחתונה עמדה על 59 מיליון שקל - מול 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

פרטנר מציגה רבעון ראשון חלש אך יציב: חברת הסלולר פרסמה הבוקר (ב') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2016.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

החברה מדווחת על הכנסות בגובה 977 מיליון שקל, ירידה של 7% מהרבעון המקביל, רווח תפעולי של 54 מיליון שקל, ירידה של 4% מהרבעון המקביל, ורווח נקי של 14 מיליון שקל, ירידה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל (הרווח הנקי עמד על 1.4% מהכנסות החברה). ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2016 הסתכם ב222 מיליון שקל, ירידה של 2% מהרבעון המקביל וההכנסה הממוצעת ממנוי נחלשה מעט וירדה מ-69 שקל ברבעון המקביל ל-67 שקל ברבעון הראשון.

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, מסר בהודעת החברה כי "הרבעון הראשון של שנת 2016 עמד בסימן החלטתנו להיפרד מהמותג orange והשקת המותג Partner.

 

החלטה זאת היא חלק ממהלך אסטרטגי להפוך מחברה ממוקדת סלולר לקבוצת תקשורת כוללת, שמציעה ללקוחות פרטיים ועסקיים מגוון פתרונות תקשורת בנוסף לשירותי הסלולר. כחלק משינויים שעוברת הקבוצה, בכוונתנו לאחד את פעילויות קבוצת פרטנר בתחום הקווי, תחת המותג Partner, וכפועל יוצא להפסיק את השימוש במותג 012 סמייל בשנת 2017. במהלך השבועות הקרובים, נתחיל לעדכן את לקוחות 012 סמייל בנוגע לאיחוד פעילויות החברה תחת המותג Partner. מהלך זה, כאמור, מתייחס לפעילות 012 סמייל בלבד, ואינו כולל את מותג הסלולר 012 מובייל.

 

"האתגר המרכזי עמו אנו מתמודדים היום הוא חוסר הבהירות באשר להחלטות רגולטוריות צפויות. רק לאחר שתיווצר ודאות רגולטורית היוצרת אכיפה שווה על כל השחקנים בשוק, נוכל להשקיע בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות אשר יאפשרו לאזרחי ישראל ליהנות משירותים מתקדמים בדומה למגמות העולמיות. בנוסף, קיימת חשיבות גבוהה ליישום מלא של כל פרקי הרפורמה בשוק הקווי - האינטרנט, הטלפוניה והתשתיות הפאסיביות, כאשר הרגולציה החלקית והיישום הבעייתי של הרפורמה כיום פוגעים בצרכן הישראלי שנאלץ לשלם מחירים גבוהים ביותר עבור השירותים הללו. המציאות הרגולטורית כיום מטפחת ומבססת מונופול בשוק ומונעת יצירת שוק תחרותי מאוזן שמאפשר תחרות בריאה בין קבוצות התקשורת השונות".

 

סלקום: ירידה של 3.8% בהכנסות

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של 2016 עם הכנסות של 1.02 מיליארד שקל (271 מיליון דולר), מול 1.06 מיליארד שקל ברבעון הראשון בשנה שעברה - ירידה של 3.8%.

 

הכנסות החברה משירותים עמדו על 774 מיליון שקל, מול 800 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 3.3%.

 

הרווח הנקי הרבעוני עמד על 59 מיליון שקל, מול 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 127%. בניכוי הוצאה חד פעמית שנרשמה ברבעון המקביל - המעמיד את הרווח הנקי ברבעון המקביל בשנה שעברה על 51 מיליון שקל - עומדת העלייה ברווח על 15.7%.

 

הרווח התפעולי טיפס ברבעון המדווח ב83.6% והסתכם ב-101 מיליון שקל, ה-EBITDA עמד על 238 מיליון שקל, עלייה של 21.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

 

מספר מנויי הסלולר של החברה עמד בתום הרבעון על 2.8 מיליון, ההכנסה הממוצעת מלקוח נחלשה ב-0.5% ל-65.2 שקל.

 

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר כי "למרות הסביבה התחרותית המאתגרת, ברבעון הראשון של 2016 הצליחה הקבוצה לחזק את איתנותה הפיננסית. אנו מובילים את גיוסי המנויים בשוק הקווי, אשר נכון לסוף הרבעון הגיעו למעל ל-120 אלף בתי אב בשוק הסיטונאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
צילום: AFP
צילום: עופר עמרם
בעל השליטה בפרטנר, חיים סבן
צילום: עופר עמרם
מומלצים