שתף קטע נבחר

פייסבוק סירבה לקדם תמונת דוגמנית במידות גדולות: "דימוי גוף לא רצוי"

קבוצת נשים אוסטרלית ביקשה לקדם בתשלום פוסט ובו תמונה של הדוגמנית טס הולידיי בביקיני לרגל פאנל "פמיניזם ושומן". בפייסבוק השיבו כי התמונה נוגדת את "מדיניות הבריאות והכושר", אך לאחר הסערה ברשת - הם התנצלו

חברת פייסבוק ספגה אתמול (יום ב') לא מעט אש בכל העולם לאחר שהרשת החברתית הסירה מודעה ובה דוגמנית הפלאס סייז המפורסמת טס הולידי לבושה בביקיני. פייסבוק חסמה את אפשרותה של קבוצת הפמיניסטיות האוסטרלית Cherchez la Femma (חפש את האישה) לקדם פוסט במסגרת פאנל "פמיניזם ושומן" מכיוון שהציג את גוף האישה "באופן בלתי רצוי". לאחר מכן התנצלו בפייסבוק על המהומה - אך הטעם המר נשאר.

 

  

לאחר הסערה הבינלאומית שנוצרה החזירה פייסבוק את המודעה וטענה כי היא צונזרה בטעות. אך הפמיניסטיות האוסטרליות המשיכו לזעום. "פייסבוק התעלמה מהעובדה שהאירוע שלנו ידבר על הגוף באופן חיובי, ובמקום הגיעה למסקנה שאנחנו רוצות לגרום לנשים להרגיש רע לגבי הגוף שלהן על ידי העלאת תמונה של אישה גדולה ונפלאה".

 

כאשר קבוצת הנשים האוסטרלית ערערה על החלטת הרשת החברתית לאסור את פרסום הפוסט בשל "הדימוי הפיזי שהם רואים כאידיאלי", בפייסבוק השיבו כי התמונה נוגדת את "מדיניות הבריאות והכושר" של הרשת החברתית. "מודעות לא יציגו מצבים בריאותיים או משקל גוף שהם מושלמים או בלתי רצויים במיוחד", מסר דובר מטעם פייסבוק לקבוצה הפמיניסטית לאחר שהמודעה הוסרה. "מודעות כאלה לא מתקבלות שכן הן גורמות לגולשים להרגיש רע עם עצמם".

 

 

 

בפייסבוק הציעו לקבוצה לשים במקום זאת תמונה של "פעילות רלוונטית, כמו ריצה או רכיבה על אופניים". קבוצת Cherchez La Femme הצליחה לשמור על הפוסט המקורי בעמוד שלה, אך לא יכלה לשלם כדי לקדם אותו בעוד תמונתה של הולידיי עדיין מתנוססת בו. בתגובה לצנזורה, החליטה קבוצת הנשים לקדם את הפוסט עם תמונה של אישה בממדים גדולים רוכבת על אופניים.

 

"במסגרת 'הייעוץ' של פייסבוק להחלפת תמונתה של טס עם מישהי שרצה או רוכבת על אופניים, להלן: מישהי רוכבת על אופניים!", כתבה הקבוצה בפוסט החדש.

 

דובר מטעם פייסבוק אמר שצוות החברה טעה כאשר הסיר את התמונה מהרשת החברתית. "התמונה לא מפרה את מדיניות הפרסום שלנו", מסר. "אנחנו מתנצלים על הטעות ויידענו גם את המפרסמים שאנחנו מאשרים את קידום הפוסט". עוד הוסיפו מהחברה כי היא בוחנת מיליוני מודעות מדי שבוע "ובחלק מהמקרים אנחנו אוסרים בטעות על מודעות".

 

אגב, להולידיי (30) יש קהל מעריצים רב. יש לה 1.2 מיליון עוקבים בדף הפייסבוק שלה ומספר דומה באינסטגרם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים