שתף קטע נבחר
מנות לפי מתמודדים

פינוקי הדרום

בלה פסטריה בנתיבות מכירים היטב את ההעדפות, הדרישות והרגישויות של הסועד הישראלי. בימים אלה מגישים לו, בין שאר המאכלים, את המנות מפרויקט "טעימה מהגליל"

בשיתוף עם משק צוריאל

 

מסעדה בסגנון איטלקי עם תוכן ישראלי", מגדיר דודו לוגסי, הבעלים והשף, את לה פסטריה שלו בנתיבות. במהלך שש וחצי שנות קיומו של המקום, לוגסי עמד היטב על טעמיהם והעדפותיהם של הסועדים שמגיעים אליו, לדבריו, ממקומות שונים ברחבי המדינה.


 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

המטבח הישראלי, הוא אומר, אוהב את האוכל שלו מתובל מאוד. האורחים מצפים שהרמה תהיה גבוהה ככל האפשר, אבל לא אוהבים את "הקטע הפלצני".

ברמת השירות, חשובים מאוד ללקוחות המקומיים יחס חם ופינוק. רוצים שהשף ייצא אליהם מהמטבח וידבר איתם. עוד לפני ההזמנה, בעל הבית מפזר צ'ופרים קטנים, כי הסועד הממוצע מתקשה להמתין רבע שעה עד לקבלת המנה שלו.

 

הישראלי, כמה מפתיע, "לא אוהב להרגיש שדופקים אותו", והוא עשוי להיות מחמיר בדרישותיו. "פעם אחת יש לך נפילה – יכולה להיות בעיה איתו", לוגסי מספר. "לכן אתה צריך להשתדל שלא תהיה נפילה כזאת, ברמת האוכל או ברמת השירות".

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

כסועדים, מתברר, אנחנו לא פתוחים לכל דבר חדש. נוטים לגלות שמרנות ולהיצמד לטעמים מסוימים שאותם לא מעוניינים להחליף. לקוחות זרים, לעומת זאת, נכונים יותר לנסות דברים חדשים. למעשה, הם מגיעים כדי להתנסות. ואם כבר נכנסים להשוואות, הלקוחות הזרים מנומסים יותר מאיתנו, לרוב.

 

את עולם המסעדנות הישראלי רואה לוגסי בעיניים מפוכחות. קשה מאוד לפתח ולשמר כאן מסעדה, הוא טוען, בעיקר בגלל עומס ההוצאות והמגבלות הבירוקרטיות. לכן, למי שלא מעורה בתחום ומתמצא בו היטב, הוא לא ממליץ לפתוח מסעדה.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

לה פסטריה, סמילו 42, נתיבות, 050-9006055

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים