שתף קטע נבחר
מנות לפי מתמודדים

הקיסר האחרון

בפורט קפה שבנמל קיסריה מציעים מנות מפרויקט "טעימה מהגליל" ויודעים מהו הסוד שבאירוח הסועד הישראלי

בשיתוף עם משק צוריאל

 

ארוחות בוקר מיוחדות ודגי ים טריים, המגיעים מדי יום מהים הצמוד, מגישים בפורט קפה הפועלת בנמל קיסריה כבר 12 שנה. המסעדה היושבת במבנה אבן עתיק, מול נוף הנמל והקמרונות של העיר קיסריה, משרתת סועדים ישראלים וגם אורחים רבים מחו"ל.


 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

לבעליה, זיו איבגי, השותף במקום עם אלדד קונטנתה, יש תובנות מעניינות על עולם המסעדנות שלנו.

 

עניין השירות מאתגר בעיניו. הלקוחות הישראלים יודעים להעריך שירות טוב וגם דורשים אותו, ועדיין יש להם מה ללמוד. אבל לא רק הם. גם המסעדנים הישראלים יכולים להתקדם ברמת השירות שהם מעניקים. יש למה לשאוף.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

הסועד הישראלי, לדברי איבגי, אוהב מאוד יחס אישי ואדיבות, ומרוצה כשמסדרים לו מקום ישיבה בהתאם לבקשתו. הדבר השנוא עליו, לעומת זאת, הוא המתנה בתור.

 

הסוד, לדברי הבעלים של פורט קפה, הוא לבוא ללקוח בסבלנות רבה. צריך לדעת איך לשבור את הקרח: לגשת, להכיר, לשוחח. חשוב גם לזהות לקוחות שחוזרים. אנשים אוהבים שמזהים אותם ופונים אליהם בשמותיהם.

 

התייר הוא אורח שונה, מתברר. מגיע למסעדה עם סבלנות עודפת, כלל אינו לחוץ – וזה משנה את התמונה. הסועד-התייר בא רק כדי ליהנות, לחוות את החוויה בצורה משוחררת.

 

מנקודת מבטו של איבגי, טעמו של הלקוח הישראלי השתנה והתפתח בעשור האחרון. הוא מבין יותר באוכל, בקפה, הוא לומד ומתקדם. בהתאם, הביקוש למסעדות איכותיות בישראל גדל. אוכל הפך להיות "אין" ואנשים יוצאים יותר למסעדות. אז יש לנו לאן להתקדם – אבל אין לנו במה להתבייש.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

פורט קפה, נמל קיסריה, 046100221

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים