שתף קטע נבחר

רובוטים ורחפנים: הפיתוחים שלנו לתערוכת יורוסאטורי

לאליפות אירופה בכדורגל לא הצלחנו להגיע, אבל ביורוסאטורי - תערוכת הנשק היבשתי החשובה בעולם שנפתחה בפריז - ישראל מככבת. בנבחרת: רכב רובוטי חמוש, מערכת ליירוט רחפנים ומל"ט שקט במיוחד

 

 

 

ליורו 2016 אולי לא עלינו, אבל ביורוסאטורי (Eurosatory) - תערוכת הנשק היבשתי החשובה בעולם שנפתחה אתמול בפריז - תהיה לישראל נציגות מכובדת. כ-30 תעשיות ביטחוניות מהארץ יציגו בביתן הישראלי, שמארגן האגף לייצוא הביטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט).

 

לצד מערכות נשק קלאסיות כמו רקטות ארוכות טווח ומערכות הגנה לרכב משוריין, יהיו שם גם מערכות לחימה של העידן החדש כמו רובוט נושא נשק קל, מל"ט חסין מפני שיבושי GPS, מערכת לנטרול רחפנים, "קסדת טייסים" לשריונאים ועוד. 13 תעשיות ישראליות נוספות יציגו בנפרד.

 

לאחר שב-2015 ירד הייצוא הביטחוני הישראלי ל-5.3 מיליארד דולר, מגלה ראש סיב"ט, מישל בן ברוך, אופטימיות זהירה. "אנחנו מגיעים לפריז כמעצמה ביטחונית, אחרי שאפשר כבר להעריך שהייצוא הביטחוני ב-2016 יהיה לפחות כמו בשנה שעברה. אירופה, שמתמודדת בשנים האחרונות עם אתגרים בנושאי טרור, הגנה על גבולות והגירה בלתי חוקית, מגלה עניין גובר בטכנולוגיות ישראליות בתחום".

 

ערב התערוכה הודיעה תע"ש כי הגרסה הקלה של מערכת "חץ דורבן" שלה נבחרה על ידי צבא היבשה האמריקני לתוכנית התקנת מערכות הגנה אקטיבית ברכבים משוריינים קלים. במקביל מתכוונים המארינס האמריקניים לבחון גם את מערכת "מעיל רוח" - המתחרה של רפאל, שכבר נמצאת בשירות מבצעי בצה"ל בטנקי מרכבה סימן 4 ונגמ"שי נמ"ר. האמריקנים יחכרו ארבעה מעילי רוח ויתקינו אותם על טנקי אברהאמס לסדרת ניסויי ירי.

 

רובוט חמוש

התעשייה האווירית, שמתמחה בייצור מטוסים ללא טייס, סיימה באחרונה את הפעילות המשותפת עם אלביט, ג'יניוס, אבל לא מוותרת של הניסיון לשלב רובוטים קרקעיים חמושים בכוחות היבשה. הרובוטאל החדש הוא רכב אוטונומי לא מאויש, עם שישה גלגלים שמעניקים לו יכולת תמרון גבוהה. אפשר לחמש אותו בכלי נשק נשלטים מרחוק ולהשתמש בו לתקיפה, הגנת שיירות, איסוף מודיעין, מעקב וסיור חמוש והטעיית אויב.

הרובוטאל ()
הרובוטאל

 

קסדת טייסים לטנקיסט

אלביט, שמתמחה בייצור קסדות מתקדמות לטייסים, כולל ל-F-35 החמקן החדש, לוקחת את הידע שלה מ"הכחולים" ל"ירוקים" עם האיירון ויז'ן. מדובר בתצוגת קסדה לשימוש נהגי ומפקדי רכב קרבי משוריין, שמעניקה לצוות תמונה מרחבית של 360 מעלות במבט "דרך השריון", כולל מידע על טנקים אחרים בסביבה ואף חוליות נ"ט, ומאפשרת למפקד יכולת התמצאות סביבתית גם בלילה, מבלי שיצטרך להיות חשוף בצריח.

קסדת איירון ויז'ן ()
קסדת איירון ויז'ן

 

מפילת רחפנים

התעשייה האווירית מדווחת על מכירות ראשונות של הדרון גארד. זוהי מערכת שמסוגלת לאתר, לזהות ולשבש פעילות של מל"טים ורחפנים קטנים, שמדאיגים, בעיקר בגרסאות החמושות, גורמי אבטחה וביטחון. המערכת נרכשה על-ידי כמה לקוחות להגנה על אתרים אסטרטגיים, וכוללת מכ"ם של אלתא ומערכת לשיבוש יכולת הטיסה של הכלים הקטנים באמצעות חסימת התקשורת שלהם עם המפעיל.

דרון גארד (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
דרון גארד(צילום: התעשייה האווירית)

 

רחפן לכל חייל

במקביל נכנסים הרחפנים לשדה הקרב: רפאל תציג את הפיירפליי, רחפן טקטי להעברת מודיעין בזמן אמת, שחייל מפעיל מהשטח כדי לספק לחבריו מידע על היעד שהם צריכים לכבוש או לטהר. המערכת שוקלת כשלושה קילוגרם בלבד, נשלטת מרחוק לטווחים של עד כקילומטר ויכולה לשהות באוויר חצי שעה ברציפות.

 

איתור ניצולים סלולרי

אחת הבעיות הגדולות של כוחות הצלה באזורי אסון, אם אחרי רעידת אדמה או פיגוע ענק, היא איתור וזיהוי הניצולים בכל ההרס מסביב. התעשייה האווירית מציגה בתערוכה את רסקיוסל, מערכת שמתלבשת על רשתות הסלולר המקומיות, אפילו אם קרסו, ויודעת לספק לכוחות ההצלה מיקום גיאוגרפי מדויק של טלפונים ניידים באזור ואף להבדיל בין לכודים לבין כאלו שאינם לכודים.

 

רקטה ל-300 ק"מ

אין מלחמה שהתחקירים שלאחריה לא מגלים שעובר זמן רב מדי מהבקשות לסיוע אווירי מצד כוחות הקרקע ועד הגעת מטוסי הקרב או מסוקי הקרב. רקטת ה"נץ דורס" החדשה של התעשייה הצבאית מציגה טווח ארוך מאוד, 300 ק"מ. עם ראש קרבי במשקל של עד 200 ק"ג היא יכולה להחליף חלק מגיחות חיל האוויר, היא זולה משמעותית, חוסכת סיכון טייסים ומגיעה למטרה בתוך עשרות שניות בלבד. היותה מצוידת ב־GPS ויכולתה לתקן מסלול באוויר מאפשרים לה לפגוע בדיוק של עשרה מטרים. בעתיד אפשר יהיה לשגר אותה גם מסטי"לים של חיל הים.

רקטת נץ דורס (צילום: תעשייה צבאית) (צילום: תעשייה צבאית)
רקטת נץ דורס(צילום: תעשייה צבאית)

 

מל"ט שקט

התעשייה האווירית החלה באחרונה בייצור מאות מל"טי בירד איי 650-די החדשים, לאחר שקיבלה הזמנות מגופים צבאיים ואזרחיים. המל"ט הקטן החדש מצויד במנוע בנזין אך הוא עדיין שקט יחסית, מה שמאפשר לו לפעול מבלי להתגלות באיסוף מודיעין וליווי שיירות, כמו גם במשימות אזרחיות לחקלאות, פיקוח על קווי חשמל ויערות. הוא יכול לשהות באוויר 15 שעות ברציפות ולכסות שטח של עד 150 קמ"ר. הטיסה היא אוטומטית.

מל"ט בירד איי 650-די (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
מל"ט בירד איי 650-די(צילום: התעשייה האווירית)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים