שתף קטע נבחר

מבחני ריסוק מוצלחים לאלפא, פולקסווגן וסיאט

מערכות בלימה אוטונומיות סייעו לשלוש מכוניות חדשות - אלפא רומיאו ג'וליה, פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה - להצטיין בסבב מבחני הריסוק האחרון שערך ה-Euro NCAP

הסטנדרט הבא של תעשיית הרכב? אחרי חגורות הבטיחות, מערכות למניעת נעילת גלגלים בבלימה, כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית שצמצמו באופן דרסטי את מספר תאונות הדרכים וחומרת הפציעות כתוצאה מהן, נראה כי מערכות בלימה אוטונומיות ימצאו דרכן בקרוב לכל מכונית חדשה. היצרניות מכירות זה מכבר בערכן השיווקי, אך גם גופי בדיקה שונים מבהירים יותר ויותר כי הן בדרך הבטוחה להפוך סטנדרטיות. ה-Euro NCAP, המבצע מבחני ריסוק למכוניות חדשות והפך למשפיע ביותר על תעשיית הרכב, דוחף אף הוא לקראת הפיכת המערכת לסטנדרט.

 

מבחן הריסוק לפולקסווגן טיגואן

 

במבחן האחרון שערך, זכו אלפא רומיאו ג'וליה, פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה החדשות בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, כשהן מאובזרות באופן סטנדרטי, כפי שהן נמכרות החל מגרסאות הבסיס שלהן באירופה. יש להזכיר בהקשר זה כי ה-NCAP מאפשר ליצרניות מתחילת 2016 לערוך שני מבחני ריסוק לדגמים שונים. האחד בגרסת בסיס, השני עם אבזור בטיחות אופציונאלי. שלוש המכוניות שנבחנו לא זקוקות למבחן נוסף עם אבזור שונה, שכן השיגו את הציון המרבי גם בגרסת הבסיס.

 

פולקסווגן טיגואן - שמר טוב מכולם על ילדים והולכי רגל ()
פולקסווגן טיגואן - שמר טוב מכולם על ילדים והולכי רגל

 

מכון מבחני הריסוק האירופאי מציין כי כל המכוניות צוידו באופן סטנדרטי במערכת בלימה אוטונומית (AEB, ר"ת של Autonomous Emergency Braking, בלימת חירום אוטונומית), המאטה או אף עוצרת את הרכב לחלוטין במהירות נסיעה עירונית, במקרה של קרבה מסוכנת להולכי רגל או מכוניות. לפי מכון הבדיקה, "בדיקת המערכת החשובה הזו שולבה במבחני ה-NCAP ב-2014 במבחני התנגשות במכוניות, והשנה גם בהולכי רגל. תעשיית הרכב הגיבה במהירות ומציידת את בה מכוניות חדשות, במספר הולך וגדל של דגמים".

 

סיאט אטקה - על בסיס הטיגואן, עם ציונים מעט פחות מרשימים ()
סיאט אטקה - על בסיס הטיגואן, עם ציונים מעט פחות מרשימים

 

אלפא רומיאו ג'וליה הצטיינה במיוחד בהגנה על נוסעיה המבוגרים, עם ציון מעולה של 98%. בשמירה על נוסעיה הצעירים קיבלה הג'וליה 81%, ובשמירה על הולכי רגל 69%. על מערכות בטיחות מקוריות קיבלה המכונית האיטלקית ציון של 60%. פולקסווגן טיגואן קיבל ציון של 96% בהגנה על נוסעים מבוגרים, ו-84% בהגנה על ילדים. הציון בהגנה על הולכי רגל בעת תאונה עומד על 72%, בעוד שעל מערכות בטיחות מקוריות קיבל רכב הפנאי הגרמני 68%. סיאט אטקה זכתה בציון של 93% בהגנה על נוסעים מבוגרים, ו-84% בהגנה על ילדים. במבחן התאונה עם הולכי רגל קיבלה המכונית מספרד 71%, ועל מערכות בטיחות מקוריות 60%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו ג'וליה - ציון גבוה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים