שתף קטע נבחר

צפו: איך להפוך רעיון למוצר מנצח?

הדס ליבר, מנהלת מסלול ארטדיירקשן בבצפר, מפרטת את השלבים בפיצוח מסרים למוצר מושלם. צפו בראיון

המסע השיווקי של חברי צוות חנות הספרים הדיגיטליים, עברית, יחד עם הסטודנטים מהבצפר של חברות הפרסום החל בתהליך גיבוש האסטרטגיה שבו הסטודנטים הצליחו לפצח ארבעה מסרים שונים לשיווק חנות הספרים הדיגיטליים. כעת, מספרת הדס ליבר, מנהלת מסלול ארטדיירקשן, על השלב השני שבו הסטודנטים מוציאים לפועל את הרעיונות. צפו בראיון:

 

"הבריף" - יוצאים לדרך

נקודת המוצא של אנשי הקריאייטיב הוא הבריף, מדובר בניתוח עובדתי ולעתים מחקרי של המוצר או המותג על שלל יתרונותיו וחסרונותיו. הסטודנטים מקורס האסטרטגיה הציגו בפני אנשי הקריאייטיב ארבעה בריפים, שכללו מסרי שיווק יצירתיים ומענייניים. לאחר סקירת המצגות, הסטודנטים ממסלול הארטדיירקשן נפגשו עם הלקוח, חנות הספרים הדיגיטליים עברית, על מנת להבין מהזווית שלהם, כיצד ניתן לשווק את האפליקציה - וכך הם יצאו לדרך.

 

 

בשלב השני, לוקחים הארטים, אנשי מסלול הקריאייטיב, את כל המידע העובדתי והאסטרטגי והופכים אותו ליצירה לכל דבר. תהליך הפיכת המידע העובדתי לאומנות איננו פשוט, אך אנשי הארט חווים את המוצר בעצמם תוך השתעשעות בעולם האנלוגיות והדימויים. כחלק מהביצוע, עליהם לקבל השראה אצל המתחרים בארץ ובעולם, כמובן עם הדאגה להישאר מקוריים.

 

 

לאחר מכן, מקיימים התכנסויות כיתתיות לשם סיעור מוחות, לרוב הסטודנטים מגיעים חמושים בעשרות רעיונות ו"מזקקים" את שלל הרעיונות לכדי אחד. תהליך "הזיקוק" נעשה בניהולה של ליבר, מנהלת המסלול, שמתפקדת, כמו במשרד פרסום, כמנהלת הקריאייטיב וכך למעשה ישנה כוורת רוחשת של אנשים יצירתיים שכל אחד עוזר לטייב את רעיונותיו של האחר.

 

 

האקסקיושן - מרעיון לטיוטה

לאחר ש"זיקקו" הסטודנטים, ביחד עם מנהלת הארטדיירקשן את הרעיונות, עוברים לשלב האקסקיושן, כלומר הוצאת הרעיון לפועל. השאלות שצריכות להישאל בשלב זה: כיצד זה יראה? יצולם? יאוייר? ריאליסטי או פנטזיה? גם פה רוקדים את הטנגו הכיתתי, צעד קדימה ושניים אחורה, נוברים באזכורים מרחבי העולם ומפצחים את הבריף פעם נוספת עד שהרעיון מונח על גבי הדף בצורה מושלמת. הסטודנטים בקורס זה, לומדים את כל תוכנות הגרפיקה ומייצרים את הסקיצות בעצמם.

 

הפרזנטציה - שיאו של התהליך

כמו במשרד הפרסום בעולם האמיתי, גם בבצפר של חברות הפרסום, שיאו של התהליך הוא שלב הפרזנטציה, כלומר הופעת הבכורה של הרעיון. הסטודנטים מציגים בזה אחר זה את רעיונם אל מול הלקוח, מפרטים הרציונל והתובנות שהובילו לבחירתו של מסלול הקריאייטיב זה. בשלב זה, חשובה הכריזמה והאמונה ברעיון, יש לחבוש את כובע איש המכירות, מפני שלפניך ואחריך מוצגים עשרות רעיונות נהדרים ומי שיידע בדיוק להסביר מדוע הרעיון האחד שלו הוא האולטימטיבי לאותו בריף, הרי זה משובח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים