שתף קטע נבחר

בגלל שדרוג מערכת: עדיין קשה לשלם את חשבון החשמל

כבר שבוע שרן מנסה לשלם את חשבון החשמל שלו בטלפון או באתר האינטרנט, ואומרים לו ש"אין מחשבים עד 26 ביוני". רק שהתאריך הזה עבר - וכעת נאמר כי לא ניתן לשלם "עד להודעה חדשה". בעקבות פניית ynet נמסר: "עד 6 ביולי לא נגבה ריבית פיגורים"

עד מתי שדרוג מערכות המיחשוב בחברת החשמל יפריע לצרכנים לשלם את חשבון החשמל שלהם? רן מנסה לשלם את חשבון החשמל שלו: 480 שקל כבר שבוע - ללא הצלחה. "אני לא מצליח לשלם את חשבון החשמל כי אין להם מחשבים. בטלפון אומרים לי לגשת לדואר ולשלם שם. המועד שלי כבר פג", אמר ל-ynet אחרי שניסה שוב, אתמול (27 ביוני), לשלם - ללא הצלחה.

 

יש לכם תלונה על חברה? כיתבו לנו >> 

 

אמרתם שביום א' זה ייפתר (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אמרתם שביום א' זה ייפתר(צילום: Shutterstock)

 

אי אפשר לשלם "עד להודעה חדשה"

"המענה הקולי שלהם מגוחך. יש שם הודעה קולית שמוסרת - 'עקב שדרוג מחשבים, לא יתבצע תשלום'. בתחילה לפי ההודעה הם מסרו שלא ניתן לשלם עד יום ראשון 26 ביוני. ואז ביום ראשון ההודעה הקולית השתנתה ל"עקב שדרוג מחשבים, לא יתבצע תשלום עד להודעה חדשה".

 

חברת החשמל הודיעה ב-15 ביוני שהיא "עוברת למערכת ממוחשבת חדשה לניהול שירות לקוחות", עוד הודיעה כי: "מדובר במערכת מתקדמת וחדשנית שתאפשר ללקוחות לקבל מידע מעודכן בזמן אמת ולבצע פעולות שונות במגוון רחב של ערוצים". הראשונים שיועברו למערכת החדשה הם לקוחות מחוז דן. לקוחות אלה יקבלו מספר חשבון חוזה חדש, שמספרו יופיע בחשבון החשמל הראשון שיישלח לאחר המעבר.

  

כן הזהירה כי: "במהלך המעבר שיחל מיום שלישי, 21 ביוני בשעה 16:00 ועד יום ראשון 26 ביוני ב-8:00, יפעלו חלק מהשירותים במתכונת חלקית וייתכנו עיכובים בשירות הלקוחות. לא צפויה פגיעה באספקת החשמל".

 

החברה אף פירטה כי "בשרות 103 באתר ובאפליקציה לא יתאפשרו תשלומי חשבונות, עדכון קריאת מונה, בירורים, הזמנות, העתקי חשבונות, החלפות שם לקוח וכד'. כמו כן, משרדי קבלת הקהל יהיו סגורים. ניתן יהיה לשלם חשבונות בבנק ובבנק הדואר".

 

ממליצה להסתייע באתר האינטרנט - אך עדיין אי אפשר לשלם

השדרוג הזה כאמור, אמור היה להסתיים ביום א' - אבל רן עדיין לא מצליח לשלם את חשבון החשמל שלו. זאת למרות שבחברה מסרו באותה הודעה, באופן אבסורדי, כי "בימים הראשונים, עם כניסתה לפעולה של המערכת החדשה, ייתכנו עיכובים בקבלת שירות, ולכן, חברת החשמל ממליצה להסתייע עד כמה שניתן, בשירותי אתר האינטרנט ובאפליקציה של חברת החשמל".

 

רן חושש כעת שיישלם ריבית פיגורים, כיוון שהמועד שלו לתשלום פג. החברה אמנם הכריזה ש"לקוחות שקיבלו חשבון שהמועד האחרון לתשלום הינו בימי שדרוג המערכת, יוכלו לשלמו עד ליום 30.6.16 ללא חיוב בריבית", אבל המועד הזה הולך וקרב.

 

בעקבות פניית ynet: לא תיגבה ריבית פיגורים עד 6 ביולי 

בחברה מסרו ל-ynet בתגובה: "כפי שפרסמנו בכל אמצעי התקשורת בימים האחרונים: חברת החשמל מחליפה את מערכת המיחשוב לשירות הלקוחות. הכנסת המערכת החדשה לפעולה מצריכה סינכרון בין המערכות מה שגורם לעיכוב במתן השירות לצד , שירותים נקודתיים אשר הופסקו ומוחזרים בהדרגה במהלך השבוע.

 

עקב כך, וכמו שהודענו, חל עיכוב בזמני מענה במרכזי השירות וחלק מהשירותים פעילים חלקית. לכן באופן אוטומטי הארכנו את מועד תשלום חשבונות החשמל עד ל- 30 ביוני ואיננו מנתקים לקוחות בתקופה זו. אנו מודים ללקוחות על הסבלנות ומאמינים כי לאחר הטמעת המערכת כל לקוחות החברה יהנו משירותים מתקדמים ומהירים יותר".

 

בשל העיכובים עליהם הצביע רן, החברה מסרה ל-ynet כי עד 6 ביולי לקוחות לא ישלמו ריבית פיגורים.

בעקבות הפנייה, החברה הוציא הודעה לעיתונות לפיה: "חברת החשמל מבקשת לעדכן את ציבור הלקוחות כי בשל החלפת מערך המחשוב ללקוחות קיימים עומסים במערכות ועיכובים בשירות .

 

החברה מעדכנת כי חשבון שהמועד האחרון לתשלום הינו בין 21 ביוני 2016 עד 30 ביוני 2016 , ניתן יהיה לשלמו עד יום רביעי הבא 6 ביולי, ללא חיוב בריבית. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות ומודים על ההבנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים