שתף קטע נבחר

טויוטה ולקסוס בריקול ענק בישראל - כ-80 אלף כלי רכב

חשש מדליפת דלק ובעיות בכריות אוויר במגוון דגמים כולל קורולה ופריוס, אחראים לאחת מקריאות התיקון הגדולות בהיסטוריה של שוק הרכב המקומי

טויוטה ולקסוס בריקול ענק, מהגדולים שנערכו בישראל אי פעם. יותר מ-74 אלף מכוניות טויוטה קורולה, פריוס, ואוריס היברידית, יוזמנו למוסכים המורשים של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל ולקס מוטורס המייבאת את לקסוס. הסיבה: חשש לדליפה ממיכל הדלק כתוצאה מסדק אפשרי בתושבת חיבור צינור עודפים. בסך הכל יוזמנו למוסכים 74,425 מכוניות מהדגמים קורולה, פריוס, פריוס-פלוס ופלאג-אין כמו-גם אוריס היברידית. כולן יוצרו במשך 10 שנים - בין דצמבר 2006 לפברואר 2015.

 

 

אותה קריאה לתיקון מתייחסת גם ל-945 מכוניות קומפקטיות-היברידיות של לקסוס, CT200h, המבוססות על הפריוס. במקרה של לקסוס מדובר בכלי רכב שיוצרו בין החודשים דצמבר 2010 ופברואר 2015. בשני המקרים צפוי התיקון להמשך בין שעתיים לשלוש שעות.

קריאה נוספת לתיקון כוללת 4,095 מכוניות מדגם טויוטה פריוס אשר יוצרו בין חודש אפריל 2009 לאפריל 2012 (דור שלישי), ו-323 לקסוס CT200h שיוצרו בין דצמבר 2010 לאפריל 2012. במקרה זה מדובר בכשל אפשרי במערך כריות האוויר הצידיות (וילון). לדברי היבואנית, נדרשת התקנת "תושבת תמיכה" למיכלי הגז של כריות הווילון, עקב חשש לסדק באזור הריתוך שבקצה מיכל הגז הדחוס האחראי על ניפוח הכריות במקרה של תאונה. דליפה באזור הסדק עלולה לגרום למעבר גז לכרית האוויר ולניפוחה החלקי לא במקרה של תאונה. גם במקרה זה צפוי התיקון להמשך בין שעתיים לשלוש שעות, לדברי היבואניות.

 

שתי היבואניות מדווחות כי ישלחו מכתבים ללקוחות רלוונטיים, וכי בימים הקרובים ניתן יהיה לבדוק אם רכב מסוים נכלל בקריאה זו, באתרי האינטרנט של טויוטה ולקסוס. יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא ישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים