שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    התלמידים שישנו לכם את החיים
    מה יעשה ילד שנעזר בכיסא גלגלים ואינו יכול לכוון את עצמו או לעבור ממצב ישיבה לעמידה, מה יעזור לחולי פסוריאזיס לקבל טיפול יעיל יותר ואיך מפתחים מוטוריקה אצל ילדים עם צרכים מיוחדים? 3 המצאות נוספות מתוך ה-7 שעלו לגמר במסגרת תחרות יזמות ארצית

    בשיתוף רשת עמל

     

    עשרות קבוצות של תלמידים מרחבי הארץ ניגשו לתחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל. 22 מהן השתתפו בהאקתון לשדרוג היוזמות שפיתחו, בסיוע מנטורים מחברות הייטק, מהעולם העסקי ומומחי נגישות.

     

    בתום ההאקתון שנערך בחברת ההייטק מארוול בפתח תקווה, בחר צוות השופטים שבעה פיתוחים יזמיים שיתמודדו בשלב הגמר של תחרות היזמות של עמל. אלו ה-4 הראשונים, וכעת תוכלו להכיר את 3 הנוספים:

      

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     
    מדובר במיזם חינוכי וחברתי ייחודי הנערך על ידי קבוצת עמל, כשכל הפרויקטים בתחרות הם למען אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. זהו המשך לפרויקט הדגל: חינוך ליזמות והקמת מרכזי יזמות חדשניים המחוברים לעולם ההייטק, התעשייה המודרנית והאקדמיה, שמובילה ב-5 השנים האחרונות מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני. זו הפעם הראשונה שבה נערכת תחרות יזמות של בני נוער בתחום המדעים, הטכנולוגיה והיזמות, למען אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

     

    SPACK - קיט משחקים לפיתוח מוטורי וקוגניטיבי לילדים עם צרכים מיוחדים

    בית הספר הרב תחומי עמל למדעים ולאמנויות חדרה

     

    חברי הקבוצה: הקבוצה מורכבת מחניכי מרכז היזמות של עמל בביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ולאמנויות חדרה, בכיתה י"א. לפני שנתיים וחצי נוסדה הקבוצה, אשר הקימה חברה יצרנית ששמה MEDAPP. חניכי הקבוצה לומדים בנוסף ליזמות עסקית גם פיתוח אפליקציות וביומד- עיצוב והדפסת מוצרים בתלת ממד.

     

    התלמידים מפתחי המיזם: גיא דריימן, בר הרמן, ים גורש, עמית זוארץ. המורה המנחה הוא גיא שרים.

    מטרות וקהל היעד: Spack - Special pack הנו קיט של 3 משחקים לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאי 4-7. המשחקים מיועדים לפתח מוטורית וקוגניטיבית, כגון לימוד מניה וקריאה, בנוסף להתאמה, שיתוף פעולה והנאה. הסט מורכב משלושה משחקים המיועדים לילדים עם שיתוק מוחין, כבדות ראיה או עיוורון מוחלט. קהל היעד העיקרי הנו הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 4-7, וכן מוסדות החינוך המיוחד.

     

    החדשנות של הפיתוח ויתרונותיו על מוצרים מתחרים: לאחר בדיקות רבות שעשו התלמידים הם מצאו שכמעט ולא קיימים משחקים המתאימים לילדים אלה, והחליטו לפתח עבורם את קיט המשחקים הייחודי. המיזם פותח בשיתוף גן ורד, שהוא גן לילדים עם צרכים מיוחדים בחדרה, מרפאות בעיסוק, ועמותת "מילבת" בתל השומר, המתמחה בפיתוח מוצרים לאנשים עם מוגבלויות. המיזם נמצא בשלבי אבטיפוס סופי ומוכן לייצור סדרתי.

     

    המוצר מעוצב במיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ולכן מאפשר לילדים אלו לשחק בו. כל משחק מפתח יכולות מוטוריות ופדגוגיות של השחקן, ובו בעת מכין אותו לכיתה א׳. המשחקים עשויים מפלסטיק קשיח מסוג abs-פלסטיק בטיחותי וידידותי למשתמש, אשר מקנה למוצר עמידות וחיי מדף ארוכים.שוק המשחקים לילדים בעלי צרכים מיוחדים קטן מאוד למרות שהביקוש למשחקים אלו גדול.

     

    מערכת ניוד והרמה לכיסא הנשלטת ע"י פקודות קוליות

    בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים

     

    שמות חברי הקבוצה: קבוצת התלמידים שפיתחו את המיזם הם מכיתות י', י"א: אמיר אליהו, ירון אוחיון, קובי ביטון, לירן סויסה, עידן ממן.

     

    מנחי הפרויקט: אופיר אליהו ויקיר רפאלי. מנטורית מבי"ח אלין: נועה לית פיזיותרפיסטית.

     

    מטרה וקהל היעד: תלמידים מבית הספר נפגשו עם מטופלים של בית חולים אלין ועם מי שפנו לעמותת מילב"ת, למדו את הצרכים המיוחדים שלהם ובחנו אפשרות להציע פתרונות יצירתיים, על מנת לשפר את יכולת התפקוד היומיומית שלהם. תהליך החשיבה והעבודה על הפרויקט לווה בצוות המטפל באלין בשלושה תחומים מרכזיים: ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה וקלינאות תקשורת. כמו כן לווה ע"י צוות של עמותת מילב"ת.

     

    בפרויקט זה התלמידים צפו בילדים המוגבלים בתנועה, שאינם יכולים לכוון את עצמם בכיסא שבו הם יושבים ואינם יכולים לעבור ממצב ישיבה למצב עמידה. התלמידים ניסו לחשוב על דרכים לעזור לילדים האלה ולהקל עליהם בתנועה הכל כך חיונית: תזוזה בכיסא ומעבר מישיבה לעמידה באופן עצמאי.

     

    לשם כך התלמידים בנו רובוט שיושב מתחת לכיסא בצורה שלא מפריעה לשגרת יומו של הילד/ה. ברגע שהילד/ ילדה רוצים לזוז הם יכולים להפעיל את הרובוט באמצעות פקודות קוליות: אחורה, קדימה, ימינה ושמאלה עד שהם מגיעים למקום שנוח להם. אז הם יכולים להגיד "הרם" והכיסא יתרומם עד לנקודה שתאפשר לילד/ה לקום באופן עצמאי .

     

    החדשנות של הפיתוח ויתרונותיו על מוצרים מתחרים: על פי הבדיקה שמפתחי המיזם עשו אין מערכת כזאת בשוק. הבעיה שנצפתה משותפת להרבה מאוד ילדים שאין עבורם פתרון טכנולוגי מתאים, ואין כיום מערכת להנעת כיסא גלגלים המופעלת באמצעות פקודות קוליות. היתרון המרכזי שלה היא האינטואיטיביות של ההפעלה שלה. בנוסף לכך המחיר של המערכת זול בהרבה ממערכות הנעה אחרות הקיימות בשוק.

     

    UVtron - מכשיר אלקטרוני המסייע לחולי פסוריאזיס באמצעות שליטה על כמות הקרינה

    בית הספר הרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת

     

    שמות חברי הקבוצה: כל חברי הקבוצה הנם תלמידי כיתה י"ב מבית הספר הרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת ולומדים במרכז היזמות של עמל בביה"ס. הם הקימו חברה בשם Update Universe, כשהתלמידים הם בעלי מניות.

     

    דותן חדד – מנכ"ל, אלינה ריאבצב – CTO, יובל אוזן – מנהל כספים, אופק גולדנברג – מנהל ייצור. מורה מנחה: שי זוהר.

     

    מטרה וקהל היעד: מחלת הפסוריאזיס הנה מחלת עור כרונית, אשר אחד מטיפוליה הוא טיפול פוטותרפי – טיפול באמצעות חשיפת נגעי הפסוריאזיס לקרינת UV.

     

    ישנם שני סוגים של פוטותרפיה – טבעית – שבה הטיפול נעשה באמצעות היחשפות לקרינת השמש במכונים מותאמים בים המלח, וטיפול מלאכותי – חשיפת העור לקרינת UV מלאכותית. הבעיה העיקרית בטיפולי הפוטותרפיה היא חוסר האינדיקציה, כלומר, חולי הפסוריאזיס אינם יודעים בוודאות מתי עליהם להפסיק את החשיפה לקרינת האור, ולכן בחלק מהמקרים מסתמכים על תחושתם בלבד.

     

    מצב כזה עלול להביא לטיפול לא יעיל או להשלכות חמורות יותר כגון נזקי עור שונים - כוויות ואף סרטן העור. המיזם שפיתחו התלמידים מתמקד במטופלי הפוטותרפיה הטבעית בים המלח, נכון לעתה. בכל שנה, מגיעים לטיפול פוטותרפי בים המלח למעלה מ-5000 איש.

      

    הפתרון: ה-UVtron הנו מכשיר אלקטרוני, הנלבש על היד כמו שעון, ובו חיישן המודד את כמויות הקרינה שהמטופל מקבל. ברגע שהקרינה המתקבלת מספקת עבור הטיפול, המכשיר מתריע באמצעות מספר צפצופים וכן שינוי מצב המסך שבו. כמו כן, המכשיר מסוגל להתחבר לסמארטפון המטופל, ולהעביר את כל המידע אודות כל הטיפולים שהוא עבר.

     

    באפליקציה ייעודית יוכל המטופל לראות את כל הנתונים על טיפולים בעבר וכן מידע על טיפולים עתידיים שלו. המידע המועבר לטלפון החכם מה-UVtron מועבר גם למסד נתונים רפואי משותף, כך שבעצם גם לצוות הרפואי יש אפשרות לדעת כי הטיפול בוצע כהלכה, וכן לערוך מעקב צמוד אחר התקדמות הטיפול של המטופל.

     

    החדשנות של הפיתוח ויתרונותיו על מוצרים מתחרים: ה-UVtron ללא ספק מספק את הפתרון האולטימטיבי לכלל מטופלי הפוטותרפיה, וכן נבדקת אופציה של התאמת המוצר לכלל האוכלוסייה. הוא נותן מענה מלא לצורך קיים ופשוט לשימוש.

     

    חבר השופטים

    השופטים בהאקתון היו: ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל קבוצת עמל וראש מינהל פדגוגיה, רם וייס יצחקי סמנכ"ל הנדסה במארוול ישראל, שושנה גולדברג מאיר מנהלת מקצועית מילב"ת, דורון איש שלום מנהל תחום חינוך וקהילות Ed.ilהמכון הישראלי לחדשנות וארנון זמיר מנהל TOM (Tikkun Olam Makers) בקבוצת ראות. יצוין שגופים וחברות הייטק ותעשייה חברו יחד עם קבוצת עמל לתחרות היזמות הארצית שעורכת רשת החינוך, ביניהם: מארוול, IBM, סיסקו, טבע, יעל תוכנה ומערכות, Ed.il, המועדון המסחרי והתעשייתי. אישים רבים בצמרת הכלכלית והעסקית של ישראל ניאותו להימנות על חבר השופטים בגמר תחרות היזמות שייערך כאמור בספטמבר הקרוב.

     


    פרסום ראשון: 03.07.16, 15:55
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "התלמידים שישנו לכם את החיים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים