שתף קטע נבחר

מטוס קרב עתידי לכביש. מחירו: 30 מיליון שקל

אסטון מרטין וקבוצת המירוצים של רד-בול חושפות מכונית שעשויה להפוך לקיצונית בהיסטוריה על הכביש הציבורי, עם פוטנציאל להיות מהירה על המסלול כמו פורמולה 1. תג המחיר: בין 20 ל-30 מיליון שקלים

אסטון מרטין וקבוצת המירוצים של רד-בול חושפות את ה-AM-RB-001, כנראה מכוניות העל הקיצונית ביותר עם לוחיות רישוי לכביש הציבורי. לדברי אנדי פלמר, מנכ"ל אסטון מרטין ה-AM-RB-001 תקיף את מסלול הגרנד פרי של סילברסטון בזמן זהה לזה של מכונית פורמולה 1.

 

 

המכונית תיוצר במהדורה מוגבלת של 99 עד 150 יחידות, ותעלה בין 2 ל-3 מיליון פאונד בבריטניה, כלומר בין 20 ל-30 מיליון שקל אחרי מיסים בארץ, אם יהיה כאן רוכש שיתעניין בה. מאסטון מרטין העולמית נמסר ש-370 לקוחות כבר הביעו עניין במכונית, שתסופק לרוכש ראשון בתחילת 2018.

הפרטים המלאים טרם נחשפו, אבל ה-AM-RB-001, שם קוד זמני למכונית המשלב בין ראשי התיבות של שתי החברות, תצויד במנוע V12 אטמוספרי בתצורה מרכזית, שיפיק על-פי הערכות כ-1,000 כ"ס. המרכב עשוי סיבי פחם, שיסייעו למשקל עצמי נמוך מטון. המשמעות היא: יחס הספק משקל של כ"ס לק"ג, טוב משמעותית מבוגאטי שירון, המכונית החזקה ביותר בעולם. היא אמנם משתמשת במנוע W16 שמייצר 1,500 כ"ס, אך יחס ההספק-משקל שלה נחות בכ-30%. עוד ראוי לציין כי לתיבת ההילוכים אין יחס העברה אחורי. את הכוח כדי להכניס את המכונית לחניה יספק על-פי הערכות מנוע חשמלי ממערכת אגירת אנרגיה ERS (ר"ת Energy Recovery System), בדומה למכוניות פורמולה 1.

היעילות האווירודינמית היא המשפיעה העיקרית על מראה המכונית, עליו אחראי המהנדס הראשי של קבוצת רד-בול אדריאן ניווי, אשר במהלך הקריירה פיתח לא פחות מ-10 מכוניות שזכו באליפות הפורמולה 1. גובהה? קצת פחות ממטר, ובהתאם תנוחת הנהיגה בה דומה לזו של מכונית מסלול בה הנהג נמצא במצב של כמעט-שכיבה, מה שמאפשר הסטה מיטבית של אוויר מתחת לרצפה, ויכולת הצמדה שמעולם לא נראתה על הכביש הציבורי. מהתמונות ניתן עוד להבחין במסיט אוויר ענק בחזית, כונסי אוויר גדולים בפרופיל, כנף אחורית בזווית משתנה לפי מהירות הנסיעה וויתור על מראות צד. במקומן יותקן צמד מצלמות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים