שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    מהרצליה לפריז: כך כבשו 3 סטודנטים ישראלים את עיר האורות
    ככלי גיוס עובדים ומציאת אסטרטגיות שיווק ייסדה ענקית הקוסמטיקה לוריאל את "משחק העסקים" - תחרות בינלאומית עבור סטודנטים לשיווק, בה המתמודדים יוצרים תוכנית מיתוג ופרסום למוצר ספציפי של החברה. לאחר שכבשו את המקום הראשון בתחרות המקומית, שלושה סטודנטים מהרצליה טסו לפריז, עיר האורות, כדי לנסות את מזלם בגמר מול שאר המדינות

    Game over. הכרזת הזוכות בגמר תחרות ה-Brandstorm לשנת 2016, הביאה לידי סיום את משחק העסקים השנתי של לוריאל, שהתקיים זו השנה ה-28 במטה החברה בפריז. מנהל חטיבות היוקרה של קונצרן לוריאל ניקולא הירונימוס הודיע כי שלוש הסטודנטיות למינהל עסקים מפולין הן אלו שכבשו את המקום הראשון בתחרות.

     

    כתבות נוספות בערוץ הקריירה

     

    משחק העסקים של לוריאל מתבסס על מציאת אסטרטגיה שיווקית חדשה, פרי עטם של המתמודדים, לאחד המותגים המוכרים של לוריאל על מנת להרחיב את קהלי היעד ולהעלות את מכירותיו. בנוסף, התחרות כוללת בתוכה מטרות נוספות, לא פחות חשובות, כמו לאתר את כוכבי השיווק הצעירים ולשלבם בקונצרן ככוח עבודה עולה.

     

    הנבחרת הישראלית
    הנבחרת הישראלית

     

    שיטת התחרות עובדת כך שבהגיעה לגמר הבינלאומי, כל קבוצה מתבקשת להציג בפני השופטים, שמגיעים מתחומי הפרסום והשיווק של לוריאל, את הפרזנטציה באמצעותה גברה על יתר הקבוצות במדינת האם שלה. לאחר דיונים, מוכרזות שלוש הקבוצות הסופיות. הקבוצה שהגיעה למקום הראשון זוכה בפרס של 10,000 אירו, המקום השני מקבל 5,000 אירו וזוכי המקום השלישי מקבלים פרס בסך 2,500 אירו.

     

    בנוסף, למנצחים ומתמודדים אחרים בולטים בתחרות, מוצעות עבודות שיווק וניהול בלוריאל העולמית. סוג של WIN WIN SITUATION - המנצחים מקבלים הכרה ביכולותיהם היצירתיות והזדמנות לפרוץ דרך למשרה מבוקשת בלוריאל, וזו האחרונה מקבלת דרכם אסטרטגיות שיווק שיכולות להזניק את המכירות.

     

    אור נורי, טליה רימון, שיר לוי, אלי שגיב ורועי בומגרטן
    אור נורי, טליה רימון, שיר לוי, אלי שגיב ורועי בומגרטן

     

    מחזור מכירות של 25 מיליארד אירו 

    לוריאל העולמית ממוקמת ב-140 מדינות ומעסיקה כ-82,900 עובדים. מחזור המכירות העולמי לשנת 2015 נאמד ב-25.3 מיליארד אירו. בשנה זו השקיעה החברה 794 מיליון אירו במחקר ופיתוח ורשמה כ-500 פטנטים. מחזור המכירות של החברה בישראל נאמד ב-487 מיליוני שקלים במהלך השנה שעברה. 93% ממניות החברה בישראל בבעלות לוריאל העולמית, ו-7% בידי גד ודן פרופר. ביוני 2015 התמנה אלי שגיב למנכ"ל החברה בישראל.

     

    הנבחרות המנצחות בתחרות הגמר בפריז
    הנבחרות המנצחות בתחרות הגמר בפריז

     

    הרחבת קהלי יעד ופנייה לנוער

    בגמר התחרות השנה השתתפו נציגים מ-58 מדינות, בהן, כאמור, ישראל. כל מדינה שלחה שלושה סטודנטים, כולם תלמידי תואר ראשון במינהל עסקים בהתמחות בשיווק, לאחר שגברו על קבוצות מתחרות במדינה שלהם. כל משלחת כוללת את הסטודנטים, המנטור האקדמי שליווה אותם בתהליך בארץ המוצא ומנהל משאבי האנוש של לוריאל במדינתם. בסה"כ נחשפו לתחרות כ-15 אלף סטודנטים מרחבי העולם. השנה לראשונה השתתפו בתחרות גם סטודנטים מאיחוד האמירויות, ערב הסעודית, מצרים, לבנון, ופקיסטן.

     

    ישראל משתתפת בתחרות זו השנה ה-12. הפעם היחידה בה עלתה ישראל לגמר היתה לפני 6 שנים עם הצעה שיווקית ל"דיזל", הבושם לגברים. לוריאל העסיקה את הזוכים באותה שנה, ובכלל, עד היום אימץ הקונצרן 15 ממשתפי התחרות הישראלים כעובדי החברה בארץ ובעולם.

     

    הנבחרת הישראלית בזמן הצגת האסטרטגיה
    הנבחרת הישראלית בזמן הצגת האסטרטגיה

     

    המותג שנבחר השנה להוביל את תהליכי השיווק בתחרות הוא "לה ראש פוזה". מדובר במותג דרמו-קוסמטי לטיפול בעור רגיש במיוחד ובמחלות עור, שמשווק ונמכר בבתי מרקחת פרטיים ובקופות החולים. בשנים האחרונות עלה כלל המכירות של חטיבת הדרמו-קוסמטיקה של לוריאל בעשרות אחוזים, ונאמד בשנה 2015 ב-1.8 טריליון אירו. למרות הסכומים הגבוהים לוריאל מסתכלת הלאה ומבקשת להרחיב את שיווק המוצר המדובר גם לקהל יעד צעיר בן 25-15, על מנת שיבינו את איכות המוצרים וירכשו אותם בדיגיטל.

      

    שמלות ערב, חלוקים לבנים ואג'נדה

    בסוף חודש יוני האחרון נחתו בפריז שלושה סטודנטים נרגשים מבית הספר "אריסון למינהל עסקים" במרכז הבינתחומי בהרצליה: שיר נוגה לוי מתל מונד ורועי בומגרטן מתל אביב שמתמחים בשיווק ואור נורי מאלפי מנשה, שמשלב לימודי מחשב עם מינהל עסקים. ביחד איתם הגיעו ראש התמחות השיווק במרכז הבינתחומי ד"ר טליה רימון, שליוותה אותם במשך כל חודשי ההכנה לתחרות ומנהל משאבי האנוש של לוריאל ישראל חגי ניניו.

     

    הנבחרת הישראלית במטה לוריאל
    הנבחרת הישראלית במטה לוריאל

     

    שלושת הסטודנטים ארזו במזוודה בגדי ערב לקוקטיילים שציפו להם, חלוקים לבנים כחלק מהתוכנית השיווקית ואג'נדה גמורה של האסטרטגיה הדיגיטלית.

    במרכז המצגת ניצבה דמות מצוירת הומוריסטית, בשם "סנסטיב סקיני", שמשתמשת במוצרי לה ראש פוזה. "השקענו בפרויקט המון מחשבה ואנחנו מקווים להגיע כמה שיותר רחוק בתחרות הבינלאומית,כדי לייצג את המרכז הבינתחומי ואת ישראל בכבוד", אמרה נוגה לוי.

     

    מי זה סנסטיב סקיני?

    "דמות שגיבשנו בחשיבה ועבודה קשה. אנחנו מודעים לעובדה ששיווק אגרסיבי יוצר אנטגוניזם, וגם יודעים שהקהל הצעיר עוקב אחרי בלוגרים ואוהב הומור ורכישה באתרים. הדמות הויראלית של סנסטיב סקיני היא של גבר רגיש עם סיטואציות הומוריסטיות שקורות לו בחיים. באמצעות ההומור, שיתוף הפעולה עם הבלוגרים ואפליקציה, הצלחנו להוכיח איך מוצרי המותג יכולים לטפל בעור הפנים - זה מדבר לצעירים".

     

    "זו השנה ה-12 שאני מגיעה לתחרות כמנטורית", אומרת רימון. "כל שנה נוכחים בחשיבות היצירתיות. בעיקרון מדובר בשילוב של תקציבים קטנים עם מוחות גדולים. המוח הישראלי מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, וגם אם לא זוכים רשמית במקומות הראשונים, בשיחות שמתנהלות במקום, כולם משבחים ומתעניינים באסטרטגיה שפיתחו הישראלים".

     

    הנבחרת הישראלית בזמן הצגת האסטרטגיה
    הנבחרת הישראלית בזמן הצגת האסטרטגיה

     

    ניניו: "תחרות השיווק של לוריאל היא כלי של מחלקת משאבי האנוש לגייס עובדים מוכשרים ולבנות אותם בתוך הארגון. כ-15 אלף סטודנטים נחשפו השנה במסגרת התחרות למוצרי לוריאל. המטרה היא פריצת גבולות, יצירתיות, אולי כל מה שרק מוח צעיר ורענן יכול להוציא מתוכו.

     

    בסוף שלוש הפולניות זכו, ולמקומות השני והשלישי הגיעו צ'ילה וטייאואן. התאכזבתם?

    "כמו כל קבוצה רצינו לזכות, אבל רק כשהייתי על המטוס בדרך חזרה לארץ, הבנתי שכן זכינו - הפרס האמיתי היה בהשתתפות בתחרות", משיבה נוגה לוי ומוסיפה "קיבלנו חוויה חד-פעמית. ייצגנו את ישראל וקשרנו קשרים חברתיים חדשים שממשיכים איתנו עד היום. יצרנו הרבה באזז ברשתות החברתיות כשהעלינו תמונות מהאירוע בלי הפסקה. נוצרו חיבורים עם עובדי לוריאל שהתחילו לעקוב אחרינו ברשתות, ונשארנו בקשרים עם סטודנטים ממדינות אחרות, כולל פקיסטן. זה לא משהו שיכולנו להגיע אליו ללא התחרות. החוויה עצמה ענקית, ויש לה ערך מוסף עבורנו כסטודנטים, כאלו שרואים את העתיד שלהם בתחום הניהול והשיווק".

     

    נבחרת איחוד האמירויות
    נבחרת איחוד האמירויות

     

    עד כמה לפוליטיקה יש משמעות בבחירת השופטים?

    "אני משתדלת לחשוב ששיקולים פוליטיים לא מטים תוצאה", אומרת רימון, "אם כי קשה להתעלם מאירועים פוליטיים. דווקא בזמן שיש מדינות שמטילות חרם על ישראל, אנחנו מקבלים פה אהדה ומחמאות. בכל שנה מחדש שומעים כמה הצוות הישראלי היה טוב ויצירתי. גם אם לא זוכים, ההכרה הבינלאומית אותה מקבלים הסטודנטים הישראלים - לא תסולא בפז. הישראלים מראין כל שנה מחדש איך בתקציבים קטנים מוכיחים את המוחות הגדולים".

     

    מנכ"ל לוריאל ישראל אלי שגיב עקב אחרי התחרות מישראל: "תחרות Brandstorm היא כלי גיוס חדשני של לוריאל, המעניק לנו הזדמנות להעריך סטודנטים מבטיחים ולאתר כישרונות שיווק וניהול, שיצטרפו אלינו עם תום לימודיהם.

     

    הנבחרת הישראלית בערב הגמר
    הנבחרת הישראלית בערב הגמר

    "מאז ייסוד התחרות לפני יותר מ-2 עשורים ועד היום השתתפו בה קרוב ל-100 אלף סטודנטים, מתוכם מאות סטודנטים ישראלים, שחלקם הצטרפו לשורות לוריאל ישראל וממלאים בה תפקידים שיווקיים בכירים.

     

    "נבחרת הסטודנטים מהמרכז הבינתחומי שזכתה בתחרות Brandstorm המקומית וייצגה את ישראל בפריז השנה, הביאה לידי ביטוי את היצירתיות וחוש היזמות והחדשנות הישראלית שתואמים את ערכי לוריאל. הפרזנטציה של הצוות הישראלי זכתה להערכה רבה ואין לי ספק שלשיר, אור ורועי, מצפה עתיד מבטיח".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מהרצליה לפריז: כך כבשו 3 סטודנטים ישראלים את עיר האורות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים