שתף קטע נבחר

בדרך למשרה: כך תתנהלו מול כל מגייס

משרות רבות מתפרסמות בלוחות הדרושים, חלקן על ידי חברה מגייסת וחלקן על ידי צד שלישי. מה ההבדל בין כל אחד מהמגייסים וכיצד יש לפעול מולם?

בלוחות הדרושים מתפרסמות משרות רבות - חלקן באופן ישיר על ידי החברה המגייסת וחלקן, על ידי צד שלישי. מה ההבדל ביניהן והאם כדאי להתנהל באופן שונה מול כל אחד מהגורמים?

 

1. חברות ההשמה

ובכן, תפקידן של חברות ההשמה הוא לגייס עבור לקוחותיהן עובדים מקצועיים וקבועים בעלי פוטנציאל השתלבות לטווח רחוק. בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, חברות השמה עשויות להיות כלי יעיל למציאת עבודה, מכיוון שיש להן אינטרס ברור לקדם את המועמדים שהופנו מטעמן.

 

טיפים לעבודה מולן:

כאשר אתם רוצים לשלוח קורות חיים למשרה שמעניינת אתכם, ואתם רואים שמדובר בחברת השמה, אין סיבה להירתע, מכיוון שגם חברת השמה עשויה לעזור לכם בתהליך. עם זאת, כדאי לשים לב שאינכם שולחים קורות חיים להמון משרות המפורסמות על ידי אותה חברת השמה, במיוחד כשהן שונות בתכלית זו מזו - דבר שעשוי להעיד עליכם כמחפשי עבודה לא מגובשים שיורים לכל הכיוונים.

 

כמו כן, חשוב להימנע מלערוך שינויים גורפים בקורות החיים, מכיוון שבצד השני, רכזי ההשמה חשופים למגוון קורות החיים שלכם, ואם יש קורות חיים שונים ברמה משמעותית זה עלול לפגום באמינות שלכם.

 

זכרו, לחברת השמה איכותית יהיו קשרים מצוינים עם חברות וארגונים מעסיקים, לכן, בתקשורת מולן כדאי לעשות רושם טוב על אותם רכזי השמה כדי שימליצו עליכם הלאה.

 

היתרון שבלינקדאין

2. הד הנטרים

מאחורי השם המגניב / תמוה (בעברית: "צייד גולגולות"), עומדת למעשה חברת השמה לכל דבר. במקרים רבים מדובר בחברה קטנה של אדם אחד (או שניים) המתמחה בהשמת בכירים או בהשמה של עובדים מאוד מקצועיים בנישות מסוימות. גם במקרה זה, הלקוח של ההד האנטר הוא הגוף שמגייס.

להבדיל מחברות השמה או מיקור חוץ שסומכות במידה רבה גם על מקור גיוס "פסיבי", כלומר, מקור גיוס שמגיע ממשרות שמפורסמות בכל מיני פלטפורמות, הד הנטר מאתר מועמדים באופן "אקטיבי". כלומר, המועמדים שההד הנטר יחפש, במקרים רבים לא ישלחו קורות חיים ולא יחפשו עבודה. להקביל לעולם הדייטים - הד האנטר מחפש את ה"תפוסים" ומפתה אותם לצאת לדרך חדשה עם מעסיק אחר.

 

הד הנטר מקצועי, יפעל בדיסקרטיות מלאה ויפנה למועמד רלוונטי, בדרך כלל בכיר יחסית ובדרך כלל כזה שעובד, ויציע לו הצעה מפתה המייצגת את הלקוח שלו. מעסיקים אשר פונים להד הנטר, הם כאלו שמכירים אותו וסומכים עליו.

 

איפה אתם, מחפשי העבודה, נתקלים בהם? הד האנטרים יכולים לפרסם משרות בלוחות הדרושים, בדיוק כמו החברות הרגילות שמגייסות, ולא בהכרח תדעו שמדובר בהד הנטר. יחד עם זאת, הם עשויים פשוט להתקשר אליכם או לפנות באמצעות פרופיל הלינקדאין שלכם.

 

טיפים לעבודה מולם:

ראשית, זה כמובן מאוד תלוי בסטטוס העבודה האישי שלכם; אתם תדעו יותר מכולם עד כמה אתם מבוקשים ולפי זה תתנהלו שונה מפניה לפניה. יכול להיות שהתמזל מזלו של אותו הד הנטר ואתם בדיוק בצומת דרכים. יכול להיות שבדיוק החלפתם מקום עבודה אבל אתם מוכנים לשמוע הצעות אחרות, ויתכן שאתם ממש לא מעוניינים ואת זה, כדאי שתבהירו כבר מההתחלה.

 

מה שבטוח, הוא שעליכם לבקש מאותו הד הנטר, כמה שיותר פרטים שהוא יכול לספר לכם על המשרה. ואם הוא לא יכול, אז כמה שיותר פרטים עליו, כמו שם מלא, ועוד מידע אודות התפקיד. היו אדיבים, אך הסבירו כי אתם זקוקים לפרטים נוספים, בשל הדיסקרטיות והרגישות המתבקשת. זה גם יוצר סוג של מחויבות שלו כלפיכם, או לפחות הוא לא ישכח אתכם כל כך מהר.

 

בתום השיחה, חפשו מידע על אותו הד הנטר, ונסו למצוא אנשים משותפים שאתם מכירים כדי שתוכלו לקבל המלצה עליו, במיוחד אם הנושא רגיש. כמו כן, אל תנדבו פרטים על עצמכם כל עוד אתם לא בטוחים שאתם רוצים להתקדם. בשורה התחתונה, לקבל טלפון מהד הנטר, זו בדרך כלל מחמאה.

 

יתרונות וחסרונות באאוטסורסינג

3. חברת אאוטסורסינג/ מיקור חוץ/ בית תוכנה/ כח אדם/ חברות קבלן

חברות תוכנה ובתי תוכנה: ההגדרה דומה; חברת תוכנה, מפתחת תוכנה. בית תוכנה, הוא מקום שמספק שירותי תוכנה, עבור לקוחותיו. בפועל, שני הגופים מציבים עובדים במקומות עבודה שונים, בבית תוכנה באופן מובהק יותר. בדרך כלל בתחומים טכניים. אותם עובדים יכולים להגיע גם מרקע של פיתוח תוכנה, אבל גם מהדרכה או יישום. מה שנקרא Professional services, המפתחים תוכנות ללקוחות בית התוכנה, כפי הצרכים שלהם, בפרויקטים שונים.

 

חברת מיקור חוץ: זו חברה הנותנת שירותי מיקור חוץ או בשם אחר "שירותי כוח אדם", שאינם בהכרח שירותים טכנולוגיים. כלומר, חברות אלו נותנות שירותים עבור חברות / ארגונים שלא יכולים או לא רוצים להכניס עוד עובדים ברשימת מקבלי המשכורות שלהם (מוסדות ממשלתיים ללא תקנים, בנקים, או פשוט חברות עסקיות אשר לא רוצות להכניס שירותי ניקיון, לדוגמא, ברשימת מקבלי המשכורות שלהם).

 

החוט המקשר בין כל אותן הגדרות שצוינו, הוא הרעיון של הצבת עובדים במקום עבודה אחד, בעוד שאת תלוש המשכורת הם מקבלים מגוף אחר אשר בו לא תמיד יש להם קשר ישיר ולא מוצבים בו ביום יום.

 

היתרונות בעבודה עבור גורמים אלו עשויה להיות גיוון בעבודה, ואילו החסרונות במקרים מסוימים יהיו חוסר יציבות, פחות דגש על מצוינות ולעתים, גם תנאים פחות טובים (מאפיין בעיקר חברות לא לתחומים טכנולוגיים).

 

טיפים לעבודה מולם:

בדרך כלל ההמלצה היא לעבוד ישירות בארגון המגייס, שם אותו אדם יושב בפועל בעבודת היומיום. יחד עם זאת, יש לעשות הבחנה בין חברות התוכנה המספקות עובדים ברמה גבוהה מאוד וגם משלמות להם בהתאם, לעתים אפילו שכר גבוה יותר מחברה המעסיקה ישירות. לכן, כל מקרה לגופו.

 

לבסוף יש לומר שצריך להיות מעודכנים היטב במחירי השוק ולעשות את השיקולים האישיים, ככל שניתן. למועמד אשר לו מציעים עבודה שאינה מתחומים טכניים, כדאי, במידה ויש אפשרות, לבחון היטב את תנאי השוק ולהחליט האם כדאי לו להיכנס לחברה כזו. ובכל מקרה, היום, לאור חקיקה חדשה להגנת העובדים, עובדי חברות הקבלן מקבלים תנאים יותר טובים מבעבר, גם אם זה עדיין לא תמיד בפיקוח.

 

הכותבת היא מנהלת גיוס לתחום ההייטק ב-AllJobs

 

*אתר Alljobs הינו חברת בת של ynet

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים