שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    למרות ההבטחות: ביטוח החובה יתייקר
    אחרי שכחלון ושקד בישרו על הוזלה בביטוח בנובמבר, שינויים בחישוב הריבית על פיצויים יגרמו דווקא להעלאת התעריפים ‭20%-15%-בכ ‬

    ההוזלה שלא תהיה: למרות שרק בשבוע שעבר הודיעו שר האוצר משה כחלון ושרת המשפטים איילת שקד, על הוזלה בביטוח החובה לרכב ‭1-ב‬ בנובמבר, המחירים לא יירדו ורובנו אפילו נשלם יותר - עד אלפי שקלים נוספים בשנה. רק מעטים צפויים לשלם פחות. הסיבה: המפקחת על הביטוח דורית סלינגר אישרה לחברות הביטוח להעלות את תעריפי ביטוח החובה ב-15% לבעלי מכוניות ובכ-20% לבעלי אופנועים וקטנועים. זאת בעקבות שינוי בחישוב הריבית על פיצויים שמקבלים הנפגעים בתאונות דרכים, אשר מייקר את עלות הפיצויים שיצטרכו לשלם להם חברות הביטוח.

     

     (צילום: יניב ויצמן)
    (צילום: יניב ויצמן)

     

    למרות שהמהלך התבשל כבר במשך חודשים, המשיך הדרג המקצועי באוצר להבטיח לנהגים חיסכון של מאות שקלים, דבר שגרם לשר האוצר משה כחלון להבטיח כי "יחד עם הרפורמה שביצענו בביטוחי החובה, אזרחי ישראל ירגישו כבר בטווח הזמן המיידי הוזלה משמעותית בעלויות הביטוח לרכב‭."‬

     

    ההוזלה הייתה אמורה להגיע באמצעות החזרת עודפים בסך ‭1.17‬ מיליארד שקל, שנצברו בקופת הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, עקב גביית יתר מהציבור. הכוונה הייתה כי בשנה הראשונה תהיה הנחה של ‭15%‬ בביטוח הרכב, בסכום כולל של 675 מיליון שקל. בשנה השנייה הייתה צפויה הנחה של ‭8%‬ בשווי 360 מיליון שקל, ובשנה השלישית הנחה של ‭3%‬ בשווי 135 מיליון שקל.

     

    אולם הנהגים לא ירגישו את ההוזלה בעקבות מסקנות הוועדה בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד, שכונסה כדי לעדכן את טבלאות תוחלת החיים ושיעורי

    הריבית לפיהן מחשב ביטוח לאומי את גודל הקצבאות שהוא משלם. על רקע ירידת שערי הריבית בעולם, המליצה הוועדה להוריד את ריבית ההיוון, כלומר הריבית שאמור הנהג הנפגע לקבל עבור הפיצויים, מ-3% ל-2%.  חברות הביטוח משלמות למבוטחים את הסכום בפעם אחת, גם כאשר מדובר בגמלה שאמורה להיות משולמת לאורך כמה שנים, ומקזזות ממנו את סכום הריבית שיוכל להרוויח הכסף בבנק. עתה, כאשר הריבית נמוכה יותר, הן יצטרכו לשלם למבוטחים סכומים גדולים יותר.

     

    שר הרווחה חיים כץ אימץ את מסקנות הוועדה במלואן במאי האחרון ומיד הביא לטלטלה בענף הביטוח, שנדרש לבצע התאמות דומות בביטוחי תאונות אישיות, ביטוחי אחריות מקצועית וביטוחי החובה לרכב. האוצר פנה בעקבות אימוץ ההמלצות לחברת רון בינה אקטוארית, כדי לקבוע כיצד יושפעו ביטוחי החובה, וזו קבעה כי יש להעלות את התעריפים בתחום הרכב ‭5.5%-ב‬ עד ‭19.3%‬ תלוי בגיל הנהג, ובשיעור של ‭6.2%‬ עד ‭,26.2%‬ תלוי בגיל רוכב האופנוע-קטנוע.

     

    הייקור בסך ‭15%‬ יעלה לנהג מכונית משפחתית ‭1,600‬ סמ"ק אוטומטית מודרנית, בן ‭,29‬ עוד ‭125-כ‬ שקל בשנה. רוכבים, שביטוח החובה שלהם יקר משמעותית, ישלמו הרבה יותר. רוכב בן ‭,25‬ סטודנט, ישלם על ביטוח לקטנוע 125 סמ"ק ‭750-כ‬ שקל נוספים בשנה, ובמקים מסוימים עשויה ההתייקרות לעמוד על כ-1,000 שקלים לרוכב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "למרות ההבטחות: ביטוח החובה יתייקר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים