שתף קטע נבחר

עובדים עם פייסבוק? קורס חדש למנהלי שיווק

בתל-אביב נפתח לאחרונה קורס המכשיר אנשי שיווק בפייסבוק, כשתוכנית הלימודים נכתבה בשיתוף עובדי הרשת החברתית הגדולה בעולם

אתם מפעילים דף פייסבוק, אבל אין לכם מושג איך מגיעים לקהל המטרה שלכם. כדי לסייע לעובדים בתחום השיקה לאחרונה Elevation Academy קורס אישי לשיווק בפייסבוק עם תוכנית לימודים שאושרה על-ידי אנשי פייסבוק.

 

הקורס בן 5 השבועות המתקיים בתל-אביב מועבר על ידי מומחי שיווק דיגיטליים מ-Wix, Yotpo, Prosper Marketplace ועוד. הסטודנטים משיקים, מנהלים ומנתחים קמפיינים אמיתיים של פייסבוק מטעם עמותות ישראליות.

 

לומדים מה עובד ומה פחות (צילום: יח"צ) (צילום: יח
לומדים מה עובד ומה פחות(צילום: יח"צ)

ענת אלחנני, סמנכ"לית שיווק פייסבוק ישראל ()
ענת אלחנני, סמנכ"לית שיווק פייסבוק ישראל

 

ענת אלחנני, מנהלת שיווק פייסבוק ישראל, הסבירה למה פייסבוק משקיעה בהכשרת אנשי שיווק שיקדמו תכנים ברשת החברתית. "התחלנו את הקורס כיוון שיש ביקוש מאוד גדול לאנשי שיווק בתעשייה", היא אמרה. "יש שינוי מאוד גדול בסוג הידע שאנשי שיווק צריכים להביא לשולחן. היוזמה לעשות את הקורס נולדה מתוך הצורך בשוק - מחפשים אנשים עם ההכשרה הנכונה שיודעים לעשות את השיווק הנכון בפלטפורמות החדשות".

 

הקורס מיועד למי שרוצה לעבוד כמנהל קמפיין פייסבוק בעיקר בחברות אינטרנט ישראליות-גלובליות אבל, גם בסוכנויות דיגיטל ובעוד כמה תחומים. אלחנני: "החלטנו לקחת אנשים וללמד אותם על שיווק, שיווק בעולם דיגיטלי ובעולם של דאטה ואיך לעשות את זה נכון – ב-30 שעות אקדמיות. מי שמעביר את הקורס הם מיטב המומחים בשוק. המדריכים נבחרו בקפידה. הם עובדים בחברות מובילות בתחום. הם לא אנשי אקדמיה, אלא כאלו שבאים מתוך התעשייה. עם הרבה ניסיון בשיווק דיגיטלי. בחרנו מרצים והכשרנו אותם יחד עם Elevation Academy".

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

אז מה צריך כדי להתקבל לקורס? אלחנני: "עשינו מחקרים וניסינו להבין מה יכול לנבא סיכויי הצלחה. זיהינו שלושה דברים עיקריים במועמדים שיכולים להצליח - יכולת אנליטית חזקה, נושא של למידה עצמית - חשוב ללמוד ולזוז מהר - והיכולת של הבנה שיווקית או צרכנית ותשוקה לדבר הזה. אלו הדברים החשובים כדי להצליח בקורס".

 

פייסבוק משתתפת בהכשרת התלמידים, למרות שהיא אינה מרוויחה כסף מהקורס. "יש מעבר מאוד גדול לעולם שמאוד מבוסס דאטה ודיגיטל, ופייסבוק נמצאת בצומת הזה. צריכים להכניס לשוק דור חדש של אנשי שיווק חדשים, שיודעים לעשות קישור בין דאטה לשיווק של פעם", היא מסבירה. "פייסבוק הוא אחד הגופים שהכי משמעותיים בטרנספורמציה. אנחנו שומעים מכולם שהם מחפשים אנשים, מחפשים אנשי מקצוע שיעזרו לארגונים לעשות את הקפיצה הזו. זה win-win מבחינתנו. להכשיר את האנשים ולעזור לתעשייה לעשות את הצעד הזה".

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

  

לדבריה, "יש חברות גדולות בישראל, שמשתמשות בכלים המתקדמים בפייסבוק. רוב המפרסמים הגדולים כבר שם. יש חברות סטארט-אפ שבעצם הן מפרסמות החוצה. חברות סטארט-אפ שנמצאות בארץ והן רוצות למכור לעולם. אנשי השיווק צריכים למצוא את קהל היעד עם אנליזה".

 

בחלק המעשי של הקורס הסטודנטים בוחרים עמותה ומנסים לגייס תרומות דרך קמפיינים בפייסבוק, כשהמטרה להתמקד בתוצאות העסקיות שרוצים. "התרגול בקורס הוא קריטי", מדגישה אלחנני. "הם צריכים לדעת מי האנשים שתורמים לאותן עמותות. לבדוק מי האנשים הכי רלוונטיים לתרומה. הם עושים משהו שהוא טוב והם לומדים על זה מה הרגע הראשון".

 

בפייסבוק אומרים כי הם רוצים שבוגרי הקורס ימצאו במהירות עבודה. "אנחנו רוצים שבסופו של הדבר הם יעבדו בחברות הגדולות במשק, בסטארט-אפים", אומרת אלחנני. "הקורס מתרגל אותם. אנחנו בנינו את התכנים של הקורס, אנשי מקצוע בפייסבוק שיודעים איך המערכת מבפנים – כתבו את התוכנית. הקורס נועד לעזור להם להשתמש יותר נכון בכלים כדי להבין את המערכה שהם נכנסים אליה. ככל שהמפרסם יקבל יותר ממה שהוא שם בפייסבוק - הוא יהיה מרוצה. אם הם יעשו את זה יותר נכון – הם יהיו יותר מרוצים ולכן צריך לדעת איך עלשות את זה".

 

מנכ"ל Elevation Academy, אבי שניר (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מנכ"ל Elevation Academy, אבי שניר(צילום: יח"צ)

 

אז מי מגיע לקורס? אקדמאים שלמדו מקצועות ריאליים כמו מתמטיקה, סטטיסטיקה, הנדסה ועוד או כאלו שנשלחו על-ידי מקומות העבודה שלהם כדי לצבור יותר כלים כדי להצליח בעולם השיווק בפייסבוק. מנכ"ל Elevation Academy, אבי שניר, סיפר כי עד כה הוכשרו 30 תלמידים בקורס. "חלק גדול באו מחברות ששמעו על הקורס. חלק אחרים באו ללמוד ולמצוא נתיב תעסוקה חדש וואנחנו מלווים אותם בשלב הזה".

 

שניר הסביר את החשיבות של הקורס. "הטכנולוגיה משנה את שוק התעסוקה בצורה דרמטית. הם עושים שיפטים למקצועות חדשים שלא היו בעבר", הוא אומר. "היה חסר מקום להכשיר אנשים לפי דרישות התעשייה. אם מסתכלים לדוגמה על פייסבוק יש הרבה תכנים שנמצאים בשוק. הכי טוב היה לבנות יחד עם אנשי פייסבוק ולהביא אנשים מחברות ומלמדים את הדור הבא להיכנס לעולם השיווק – אנחנו נותנים להם את ההכשרה הכי טובה".

 

על שיתוף הפעולה עם פייסבוק, סיפר שניר: "פייסבוק אחראים שהתוכן יהיה הכי טוב והכי נכון ואנחנו דואגים להעביר את התכנים. צריך לחשוב שיווק בפייסבוק ולדעת איך לנתח קהל יעד פוטנציאלי ומה הדרך הנכונה להעביר את החוויה. אנחנו בודקים מה עובד ומה לא עובד, אולי קהל היעד שחשבנו עליו הוא לא רלוונטי. עושים משהו בצורה מיידית".

 

שניר מדבר על כך שאפשר לראות את התוצאות כמעט באופן מיידי. "התלמידים חושבים על קהל היעד האחרון, הקריאיטייב. אין כאן טריקים", הוא אומר. "אם פעם היו עושים פרסום בטלוויזיה - היום אי אפשר לרמות את המספרים. חשבת שאנשים יאהבו את זה - אהבו, לא אהבו - אתה ידעה כמה השקעת וכמה קיבלת

בחזרה. לכן רמת ההתעניינות בבוגרים עלתה על ההיצע".

הסבה מקצועית. אוראל גלעד (צילום: רן יחזקאל)
הסבה מקצועית. אוראל גלעד(צילום: רן יחזקאל)

 

לדבריו, "היכולת להביא ידע מהמקור - מהחברה שבנתה אותו - בשילוב של אנשים בתעשייה לאנשים נכונים שיוצאים מהעולם האקדמי - זה שילוב של אנשים שלאט לאט מבינים אותם. אפשר להתקדם ולרכוש בזמן קצר".

 

ומה אומרים הבוגרים? אוראל גלעד, מהנדס מכונות שעבר הסבה לשיווק בפייסבוק, סיפר: "הגעתי לקורס אחרי שהייתי בתחום הפיתוח שבע שנים. חיפשתי את התחום הזה. בקורס יש חומר תיאורטי ברמה מאוד גבוהה וברמה

מובנת. זה עדיין מובן, בצורה ברורה".

 

בהכשרה קיבל גלעד להריץ קמפיין מטעם "תנו לחיות לחיות". הוא קיבל 250 דולר כדי לנסות לגייס כספים לעמותה דרך פוסטים. "צעדנו במים העמוקים", הוא תיאר את התהליך. "העליתי מודעה וראיתי מה קורה. ניסיתי אנשים צעירים מתל-אביב, אבל תוך כדי תהליך גיליתי שיותר נשים מגיבות לפוסט. אז עשיתי קמפיין שמכוון יותר לנשים – וכך גייסתי תרומות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים