שתף קטע נבחר

צריכים הלוואה? זה הסכום שהבנקים מוציאים כדי שתיקחו

כמה כסף מוציאים הבנקים וחברות האשראי כדי לעודד אתכם לקחת הלוואה? בדיקת ynet המבוססת על נתוני יפעת בקרת פרסום, מעלה כי בשלוש וחצי השנים האחרונות הושקעו כמעט 800 מיליון שקל בפרסום, מתוכם כ-150 מיליון שקל בנושא הלוואות. ואיזה מועדון כרטיסי אשראי משקיע הכי הרבה כסף בפרסום?

כמה באמת מוציאים הבנקים וחברות האשראי על פרסום? מנתונים שהתקבלו, לבקשת ynet מיפעת בקרת פרסום, עולה כי במהלך 3 וחצי השנים האחרונות (ינואר 2013- יולי 2016) סך הפרסום בתחום הבנקאי הכולל כרטיסי אשראי וכן הלוואות חוץ בנקאיות הסתכם בכמעט 800 מיליון שקל, כאשר על הצעת הלוואות הוציאו הגופים הפיננסיים העוסקים בתחום כ-150 מיליון שקל בתקופה זו.

 

  • ממשיכה לעלות:  המשכנתא הממוצעת מזנקת

 

מהנתונים (שאינם כוללים שיתופי פעולה מסחריים ותוכן שיווקי) עולה כי במהלך התקופה שילמו הבנקים 386 מיליון שקל על פרסום (כולל מועדוני כרטיסי האשראי שלהם). חברות כרטיסי האשראי ומועדוני האשראי השונים החוץ בנקאיים הוציאו כ-280 מיליון שקל.

 

בחינת הוצאות הפרסום על הלוואות מעלה כי היקף הפרסום על הלוואות המשכנתא הסתכם בשלוש וחצי השנים האחרונות בסכום של 24.7 מיליון שקל, כאשר כמעט כל הסכום שולם על ידי שני בנקים בלבד – לאומי ומזרחי-טפחות, סכום דומה פחות או יותר לכל אחד מהם בסך של כ-11.5 מיליון שקל.

 

עם זאת במחצית הראשונה של השנה ניכרת מגמה של ירידה משמעותית בהיקפי הפרסום בכלל הבנקים בתחום, לסך כולל של 1.6 מיליון שקל בלבד, לעומת כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה שנה שעברה.

 

ניתן להעריך כי הסיבה לכך נובעת בין הייתר מהירידה בתחרות בענף המשכנתאות, ברקע היקפי המשכנתא הגדולים שכבר נלקחו ומתקרבים למקסימום ההלוואות בתחום שהבנקים יכולים לתת בהתאם לכללי הפיקוח.

 

מי שלא הוציא כלל כסף על פרסום משכנתאות בתקופה זו הוא מרכנתיל, ואילו הבנק הגדול במדינה - פועלים, הסתפק בסכום של כ-100 אלף שקל בלבד.

 

כמה הבנקים משקיעים בפרסום הלוואות שאינן לדיור? הסכום מסתכם ביותר מ-43 מיליון שקל, כאשר את הסכום הגבוה ביותר השקיע הבנק הקטן ביותר במערכת - בנק ירושלים - 19.5 מיליון שקל. יש לציין כי בנק ירושלים מוביל בשנים האחרונות קמפיין למתן הלוואות ללקוחות כל הבנקים ומשקיע בכך לא מעט כסף. אחריו ברשימה בנק לאומי עם 12.5 מיליון שקל ופועלים הסתפק ב- 2.5 מיליון שקל "בלבד".

 

ואולם, מי שהוציא על פרסום הלוואות יותר מהבנקים הן חברות חוץ בנקאיות - סכום כולל 54 מיליון שקל, כאשר את ההוצאה הגבוהה ביותר רשמה מימון ישיר – 28 מיליון שקל. בשנים האחרונות בולטות בפרסום גם חברות הלוואות מימון המונים ה"מתווכות" בין לווים ומלווים.

 

מתוך כ-340 מיליון שקל, שלושת חברות כרטיס האשראי השקיעו יותר מ-25 מיליון שקל בהצעת הלוואות, כשהבולטת שבהן היא ישראכרט – שהוציאה פי שלוש בהשוואה למתחרות.

 

בחינת הוצאות הפרסום בחברות האשראי מעלה כי את ההוצאה הגדולה ביותר רשמה ישראכרט – 95 מיליון שקל. אחריה לאומי קארד עם 55 מיליון שקל וכאל עם כ-50 מיליון שקל. מבין מועדוני לקוחות כרטיסי האשראי - סופר פארם, המחזיקה במועדון כרטיס האשראי לייף סטייל בשיתוף ישראכרט, הוציאה הכי הרבה על פרסום – 22.6 מיליון שקל.

 

גם הבנקים משקיעים לא מעט בפרסום הכרטיסים הבנקאיים (המונפקים בשיתוף עם חברות כרטיסי האשראי). שלושת הבנקים - פועלים, דיסקונט ומזרחי-טפחות שילמו עוד 64 מיליון שקל על פרסום מועדון כרטיסי האשראי שלהם.

 

חברות האשראי הבינלאומיות, מסטרקארד וויזה השקיעו סכום מצרפי של 10 מיליון שקל בתקופה, בפרסום המותג שלהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים