שתף קטע נבחר

תוצרת הארץ: רכב שטח מקצועי לבני 8 עד 13

לא יודעים מה לרכוש לילד בן ה-10 שמאס בשטויות? תוך כשנה מהיום תוכלו לרכוש עבורו תומקאר אמיתי, רכב שטח מקצועי, רק מוקטן וחשמלי בתכנון וייצור "כחול לבן". המחיר לא יהיה זול. צפו באיורים ראשוניים

רכב שטח מקצועי המיועד לילדים בגילאי 8-13, נמצא בשלבי פיתוח אחרונים במפעל תומקאר שבגבעת השלושה עם תאריך יעד להשקה בעוד כשנה - כך נודע ל-ynet. הכל החל כאשר גילי הכהן (41) מרמות השבים, מנהגי המירוץ הבולטים והמצליחים בעבר, וכיום מתכנן של כמה מכלי הרכב היותר סודיים בצבא, החליט לבנות רכב שטח לבניו התאומים.

 


"כשהילדים היו קטנים הם נסעו על טרקטורון חשמלי שמתאים לגיל ארבע. לאט לאט הם התחילו לנסוע מהר יותר אבל היום הם כבר בני שבע והטרקטורון קטן להם. חשבתי לקנות להם טרקטורון גדול יותר או אופנוע אבל זה מסוכן וכל פעם שהם נוסעים על הטרקטורון, למרות שהם לבושים בציוד הגנה מלא, יורדים לי עשר שנים מהחיים. כשאבא שלי קנה לי אופנוע שטח כשהייתי ילד, אי אפשר בכלל לספור את כמות הפעמים שכמעט נהרגתי" מספר גילי.

 

לתכנון הכלי חבר למעצב הרכב ירון לבוטון וליורם זרחי, בעלי תומקאר ומי שתוכנן להיות אחראי על הייצור, הרישיון והשיווק. הכלי בעל שם הקוד DNI (על שם ילדיו של גילי, דניאל ואילאי) מותאם לילדים בגילאי 8 עד 13. הוא מאפשר לבצע את הצעדים הראשונים בנהיגת שטח אמיתית תחת מעטה הגנה של מושב, רצועות וכלוב בטיחות המתאימים לתקני מרוצים (FIA האירופאי וה-SCORE האמריקאי), והוא צפוי לעלות בין 10,000 ל-20,000 דולר. לא זול.

 

 

"המטרה היא שהכלי יהיה ברמה הגבוהה ביותר שניתן. המרכב יעשה שימוש נרחב באלומיניום, מגנזיום, טיטניום וקרבון כדי להוריד את המשקל העצמי. יהיו בולמי זעזועים של פוקס רייסינג ובלמים של ברמבו, ובגדול אפשר לומר כי כל המוטיבים שמאפיינים תומקאר כמו מרכז כובד נמוך, מהלכי מתלה ומרווח גחון גדולים והתנהגות סלחנית, יאפיינו גם את הכלי הזה", מסביר גילי.

 

בהתאם לטרנד העולמי בתעשיית הרכב, גם הכלי החדש יהיה בעל יחידת הנעה חשמלית. לדברי גילי "זה חוסך רכיבי הנעה ומאפשר נסיעה שקטה בשטח ללא הרעש המעצבן בדומה לאופנועים או טרקטורונים עם מנועי בנזין קטנים". הספק המנוע 10 כ"ס בלבד (המקסימום המותר בתקנים לגילאים אלה), ימוקם כמובן מאחור ויניע את צמד הגלגלים האחוריים, כולל אגירת אנרגיית בלימה לטובת הטענת צמד מצברי ליתיום-יון. אלו ימוקמו בצד תא הנוסעים, בין הצירים ונמוך עד כמה שניתן כדי לשמור על מרכז כובד נמוך.

 

 

בינם לבין הנהג תהיה מעטפת קשיחה מאלומיניום בעובי 4 מ"מ, על-מנת להגן במקרה של תאונת צד. בהתאם לאופי הנסיעה בשטח, כל מערכת ההנעה החשמלית תהיה אטומה באופן מוחלט למים ואבק. הביצועים הצפויים הם מהירות מרבית של בין 60 ל-70 קמ"ש וטווח נסיעה של בין 70 ל-80 ק"מ. ניתן יהיה להסב את הכלי להנעה כפולה באמצעות מנוע זהה שיותקן מלפנים, עם מחשב נוסף לבקרת חלוקת כוח בין הצירים.

 

הורים המודאגים מהמהירות הגבוהה, יכולים להירגע. שכן המנוע יחובר לאפליקציה בסמארטפון, אשר תאפשר הגבלת תאוצה ומהירות מרבית במספר רמות, וניתן יהיה גם להשבית את הכלי מרחוק. הטלפון יקבל גם נתונים בזמן אמת על טמפרטורת המנוע, מצב סוללה, טווח, מהירות ועוד.

 

השקת הכלי מתוכננת ל-16.7.2017, יום הולדתם של דניאל ואילי הכהן, אם כי נסיעות ניסוי ראשונות יחלו כבר בחודשים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה של הכלי - כמו לגדולים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים