צפו: דוד נגד גוליית – הגרסה המוטורית
יצרנית משקאות האנרגיה רד בול הפגישה שני נהגי מירוץ בשני כלי רכב שונים לחלוטין שכנראה לא היו נפגשים בשום מקום. קבלו את הגרסה המוטורית של הקרב המפורסם בין "דוד" בפולקסווגן פולו אלופת העולם בראלי 3 פעמים, לגוליית במשאית קמאז שניצחה 13 פעמים את ראלי דקאר
בתפקיד "דוד" אלופת העולם שלוש פעמים ברציפות ב-WRC פולקסווגן פולו R עם משקל עצמי של טון ו-318 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר. מאחורי ההגה יארי-מאטי לאטבלה הפיני ו-3 פעמים מנצח המירוץ, המתחרה הפעיל עם הכי הרבה ניצחונות בראלי פינלנד. בתפקיד "גוליית" משאית הקמאז הרוסית במשקל 10 טון ו-1,000 כ"ס ממנוע טורבו דיזל בנפח 16.5 ליטר שניצחה לא פחות מ-13 פעמים את מירוץ השטח הקשה בעולם ראלי דקאר. מאחורי ההגה הנהג הצעיר ביותר בקבוצה אייראט מרדיאב ומנצח דקאר ב-2015 ומנצח ראלי דרך המשי ב-2016.
כמובן שבסביבה הטבעית למכונית WRC זה לא היה ממש כוחות בין השתיים. "כשאתה מאיץ במכונית הכוח עובר כל כך מהר לגלגלים כך שזה קשה למשאית להישאר צמודה, אבל המצחיק הוא שכשאתה בולם והמשאית נצמדת מאחוריך, אתה ממש רוצה לברוח. אתה לא רוצה שהיא תיגע בך" אמר לאטבלה והוסיף "זה מפתיע כמה רחוק המשאית קופצת. זה היה ממש מרשים, שקיבלתי קצת צמרמורת". מרדייב לעומתו נשאר יותר אדיש לקפיצות ואמר "בקטע דירוג בדקאר זה קורה כל הזמן, מהר מאוד אנחנו מפסיקים לספור את מספר הפעמים בהם קפצנו. אבל ראלי פינלנד הוא הגביע הקדוש עבור כל נהג ראלי, לא בגלל הקפיצות עצמן, אלא בגלל החשיבות ההיסטורית והאגדית שלו ב-WRC. עבור יארי מאטי ועבורי זה המשמעות של החיים שלנו, לא יכולנו לחיות בלי זה. אולי אפשר לקרוא לזה התמכרות לאדרנלין" סיכם מרדייב את החוויה.
