שתף קטע נבחר

טבילת האש למנכ"לית הראשונה של משרד התחבורה

קרן טרנר אייל בסך הכול בת 37, אבל נחשבת ותיקה ומנוסה בצמרת אחד המשרדים המתוקצבים בממשלה. על רקע הכאוס התחבורתי של הסופ"ש מנסה האישה הראשונה אי פעם בתפקיד לצמצם את הנזקים שגרם עימות נתניהו-כץ. הדוד שלה, המפכ"ל בדימוס יעקב טרנר: "היא בחירה מוצלחת"

 

 

 

על רקע העימות הפוליטי ומשבר הרכבת, הציבור בישראל נחשף לראשונה למנכ"לית משרד התחבורה החדשה, קרן טרנר אייל, שנשלחה לתקשורת כדי להסביר בענייניות ובבהירות מה גרם לכאוס התחבורתי ששיתק הבוקר (יום א') צירים מרכזיים בישראל, ומה בעצם עמד מאחוריו.

 

המינוי של טרנר אייל (37) זכה ביוני האחרון לכמה כותרות בזכות העובדה שמדובר באישה הראשונה שמאיישת את התפקיד, בצמרת אחת הלשכות הביצועיות הגדולות והמתוקצבות שבמשרדי הממשלה.

קרן טרנר אייל ()
קרן טרנר אייל
 

למשרד התחבורה הגיעה טרנר אייל מאגף התקציבים של משרד האוצר, מקום שרבים מבוגריו מחליטים דווקא לחצות את הקווים למגזר הפרטי. אבל כיום היא כבר נחשבת שם למנוסה: בעבר הייתה סמנכ"לית בכירה לפיתוח תשתיות ותיאום תחבורתי, ולתפקיד הנוכחי - שאותו החלה מיד עם חזרתה מחופשת הלידה של בנה הראשון - הגיעה מיכסא המשנה למנכ"לית.

 

טרנר אייל נשואה ליוני והם מתגוררים עם בנם במושב הדר עם שליד נתניה, שם גם גדלה ושם עדיין גרים הוריה. היא בוגרת תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים ויש לה תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

עם ישראל כץ: "בחירה מוצלחת של השר" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עם ישראל כץ: "בחירה מוצלחת של השר"(צילום: מוטי קמחי)

 

דודה של טרנר אייל הוא תא"ל (מיל') יעקב טרנר, לשעבר מפקד בכיר בחיל האוויר, מפכ"ל וראש עיריית באר שבע. "היא תמיד הייתה בחורה מוכשרת ורצינית", הוא מספר בשיחה עם ynet. "ההצלחה שלה נובעת מהאופי שלה ומההבנה שלה את הדברים שבהם היא עוסקת.

 

"כשהייתי ראש העיר באר שבע והיא בתפקיד במשרדי הממשלה, היא הקפידה לצאת מהדיונים שהייתי משתתף בהם. היא עניינית, מוכשרת וישירה. זה שהיא אישה זו בכלל לא שאלה. מגיע לה בזכות עצמה, בזכות מי שהיא. היותה אישה זה לא פרמטר. היא בחירה מוצלחת של השר ישראל כץ".

 

בבוקר, על רקע העומסים בכבישים ובתחנות הרכבת והאוטובוסים, הגיעה טרנר אייל לאולפן ynet ואמרה: "כואב לראות את הטירוף ואת הפגיעה בציבור. אני מופתעת שכל המדינה צריכה היום להיות בסחרור, אף שלא השתנה שום דבר בעבודה שלנו זה שנים. היקפי העבודות עולים, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז ברשת רכבות. חוק שעות העבודה מדבר גם על כלכלת ישראל ושירות חיוני. מי שלא רוצה שנעבוד בשבת צריך לשנות באופן אקטיבי את החוק שמאפשר זאת".

 

היא שחזרה את מאורעות יום שישי ואמרה: "הבהרנו כל הזמן שאנחנו מבצעים 20 עבודות אלא אם כן נקבל הנחיה אחרת. לקראת כניסת השבת קראתי בתקשורת שניתנה הנחיה כזאת. אני בעצמי התקשרתי לראש הסגל לברר אם יש הנחיה כזאת. בשום שלב לא הודיעו לנו.

 

"חוק שעות עבודה ומנוחה לא רק מדבר על פיקוח נפש. אם מישהו רוצה שלא נעבוד בשבת, מישהו צריך להסביר למה החוק מאפשר. המדינה כולה בסחרור, אבל אנחנו עושים את אותו דבר כבר שנים, חברות מקבילות לנו עשו עבודה בשבת. חברות אחרות שלא קשורות למשרד התחבורה כן עובדות. לא מנתקים רשת חשמל באמצע שבוע, לא מנתקים צינור מים וביוב באמצע שבוע וככה גם רכבות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים