שתף קטע נבחר

טסלה מבטיחה: שיפרנו את יכולת הנהיגה האוטונומית

אחרי התאונה הקטלנית בחודש מאי שגבתה הרוג ראשון במכונית שנסעה עצמאית, מעדכנת טסלה את המערכת ומבטיחה שיפור יכולת זיהוי וניטור מידע. אלון מאסק מבטיח: תאונה דומה תימנע עם התוכנה המשופרת

טסלה מעדכנת את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה, ומבטיחה כי תזהה מעתה גם מצבי חירום ותגיב מהר יותר. אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, דיווח כי היצרנית עדכנה את תוכנת 'אוטו-פיילוט' המאפשרת נהיגה אוטונומית, ומעתה ניתן יהיה לבצע בלימת חירום ללא קשר לעצם המזוהה, בעיקר אם הוא "גדול ומתכתי". לדבריו, "זה יכול להיות משאית שחוצה את הכביש, תמרור או אפילו עב"ם שינחת על כביש מהיר בראות אפסית". בכך הוא מתייחס במישרין לתאונה הקשה בה נהרג בעל מכונית טסלה S בזמן שזו נסעה במצב אוטונומי.

 

 

הרוג ראשון בנהיגה אוטונומית עם טסלה S

מובילאיי מתנתקת מטסלה: "דם רע בעקבות התאונה" 

 

העדכון שיתבצע בכל דגמי S ו-X שנמכרו החל מאוקטובר 2014, מגיע כחלק מלקחי התאונה הקטלנית בחודש מאי בה נהרג ג'ושואה בראון (40) מאוהיו, בעת שנהג במודל S כשמערכת ה"אוטו פיילוט" פועלת. זו כשלה כנראה ולא זיהתה משאית שפנתה על הכביש המהיר בוויליסטון, פלורידה.

 

התאונה שגבתה קורבן ראשון של מערכת לנהיגה אוטונומית הביאה לנתק והפסקת שיתוף פעולה עתידי בין טסלה לבין מובילאיי הישראלית, מפתחת מערכת המצלמות במכונית. בהודעה שפרסמה לתקשורת לאחר התאונה, מסרה טסלה כי המצלמה המאפשרת זיהוי וניטור הסביבה והעברת מידע למחשב הניהול, סונוורה כנראה מהשמש ולא פעלה כראוי. בכך האשימה החברה האמריקאית באופן ישיר את מובילאיי בתאונה הקשה. לפני מספר שבועות צוטט מאסק כאומר שתכניות השת"פ עם החברה הישראלית הסתיימו שכן מובילאיי ממוקדת בשילוב מערכותיה במספר עצום של כלי רכב שונים, בעוד טסלה ממוקדת הרבה יותר בתכניותיה.

 

בראיון שערך ynet עם ארז דגן, סמנכ"ל טכנולוגיות מתקדמות בחבר, אמר אז כי "היא (המערכת בטסלה, נ.ב.ז) אינה מתוכננת להגיב במקרה בו רכב מגיע מהצד בצומת", וכי "החל משנת 2018 תכלול הטכנולוגיה של מובילאיי גם בלימה במקרה של רכב החוצה את נתיב הנסיעה תוך פנייה ימינה או שמאלה", כפי שקרה בזמן התאונה.

 

 

 

העדכון למערכת ה'אוטו פיילוט' הוא לתוכנה בלבד, ומתבצע ב'ענן' ללא החלפת כל רכיב. עיקרו הוא שיפור הטווח ויכולת ניטור ואיסוף המידע על-ידי רדאר המכונית שפותח על-ידי טסלה, תוך הסתמכות מופחתת על המצלמה אותה כאמור פיתחה מובילאיי. לטענת טסלה, לאחר מחקר מקיף שביצעה, ניתן כיום להשתמש ברדאר כחיישן מידע מרכזי ללא צורך במצלמה שתאשר זיהוי תמונה ויזואלי.

 

שיפור נוסף שהוכנס נוגע ליכולת זיהוי "הד הרדאר", כך שהוא צופה מתחת למכונית שנוסעת מלפנים ויכול לזהות גם מכשולים שנמצאים לפני הרכבם. "מערכת 'אוטו פיילוט' תדע מעתה לזהות מכשולים עוד לפני שהמכונית שנוסעת מלפנים מזהה אותם וסוטה בפתאומיות", אמר מאסק. שיפור נוסף נוגע למערכת ה-GPS ותקשורת עם נהגי טסלה אחרים (V2V), כך שאם אחת המכוניות ביצעה בלימת חירום באזור מסוים, היא מיידעת על כך את המשתמשים האחרים.

 

מאסק מסר כי העדכון היה מונע את התאונה הקטלנית בקליפורניה. בנוסף הזכיר כי כדי להפוך את השימוש בטוח יותר, התוכנה החדשה תחייב את הנהגים להחנות את המכונית ולהניע אותה מחדש, אם בחרו להתעלם משלוש התראות המפצירות בהם להחזיר את הידיים להגה. בכל המכוניות בעלות יכולת נהיגה אוטונומית-חלקית המשווקות כיום, נדרש הנהג להניח את ידיו על ההגה מדי 20-30 שניות לכל היותר. זאת כדי לוודא כי היושב מאחורי ההגה נמצא בשליטה - אינו ישן או חש שלא בטוב - ויוכל להגיב אם יידרש לכך. מערכות דומות נמצאות בכלי תחבורה נוספים המסוגלים לנוע בעצמם, כמו קטרי רכבות למשל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים