שתף קטע נבחר

מעכבים את רכבת העמק - 3 עובדים דורשים 15 אלף שקל

דרישה לתוספת שכר בסך 15 אלף שקל לשלושה עובדי רכבת, מאיימת לעכב את רכבת העמק, הקו החדש מחיפה לבית שאן שנבנה בעלות של 4 מיליארד שקל ואמור להתחיל לפעול בעוד כחודש

ועד עובדי הרכבת עצר מאתמול ועד להודעה חדשה את ההדרכות לנהגים בקו רכבת העמק החדש. זאת בעקבות סכסוך עבודה שפרץ לאחר החלטת הנהלת הרכבת לסגור את תא האיתות האחרון בחיפה, הפועל במבנה מימי המנדט, ולהעביר את שלושת עובדיו אל מרכז השליטה והבקרה של הרכבת בעיר. העברת העובדים מחיפה-מזרח אל המרכז שנמצא בתחנת חוף הכרמל תאריך את משך ההגעה של חלקם לעבודה בכ-15 דקות. בתמורה דורש הוועד מההנהלה לשלם לכל אחד מהם מענק בסך 15 אלף שקל.

 

נסיעת מבחן ראשונה ברכבת העמק

 

הנהלת הרכבת פנתה לבית הדין לעבודה בחיפה בדרישה שיאסור על העובדים לשבש את העבודה, ואלה התחיייבו שלא לפגוע בקווים הפעילים. שלושת השופטים קבעו כי כל עוד הפגיעה היחידה תהיה ברכבת העמק, שעדיין לא פעילה ולכן אין נוסעים וחברות מסחריות התלויים בה לפרנסתם, מדובר בפגיעה "מידתית". עם זאת הורו השופטים להנהלת הרכבת לדון עם העובדים על פיצוי הולם, והבהירו כי אם לא יושג פתרון עד ה-22 בספטמבר, ישוב בית הדין לדון בנושא. רכבת העמק מתוכננת להתחיל להסיע נוסעים בערב סוכות, ה-16.10. 

 

בוועד העובדים טוענים כי בעבר שילמה הנהלת הרכבת לעובדים תמורת העברתם למקום עבודה אחר, ולכן עליה לעשות זאת גם הפעם. עוד טענו בוועד כי מדובר בעובדים מבוגרים שהמעבר אינו קל להם. בתגובה שהועברה היום (13.9), אומר עוד הוועד כי "לאחר שבית הדין האזורי ובית הדין הארצי לעבודה דחו מכל וכל את טענות הנהלת רכבת ישראל, פונה עתה ההנהלה להאשים את העובדים במחדליה שלה תוך שהיא לא בוחלת בסילופים וחצאי אמיתות. בית הדין האזורי קבע כי העיצומים לא פוגעים בנוסעים. עוד הוא קבע כי מדובר בצעדים מידתיים ויש לפצות את העובדים על זמן הנסיעה שנוסף להם (ואכן, דרישת הוועד הייתה לפצותם על זמן הנסיעה בלבד בניגוד לדברי ההנהלה).

 

"בית הדין לעבודה אף הביעה תמיהה על כך שהנהלת הרכבת סירבה לנהל על כך משא ומתן. בית הדין הארצי כאמור קיבל טענות אלה. יש להצטער שהנהלת הרכבת מסרבת פעם אחר פעם ללנהל הידברות עם הוועד ופונה להכפשות בכלי התקשורת. מוטב להנהלת הרכבת להתחיל ליישם את החלטות בית הדין במקום לבזות אותו".

 

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "תא האיתות המדובר הוא מבנה ישן מתקופת המנדט הבריטי, עם נגישות נמוכה וללא תחנת רכבת פעילה הסמוכה אליו. המעבר למרכז השליטה והבקרה, שהינו מתקן מודרני המצוי בצמוד לתחנת רכבת פעילה, ייטיב עם העובדים. אנו תמהים על החלטת בית הדין לעבודה על-כך שיש לפצות את העובדים, על צעד שלמעשה מיטיב עם תנאי העבודה שלהם. אך עם זאת, רכבת ישראל מכבדת את הצו והשהתה את העברת העובדים".

 

עוד נמסר כי: "הבחירה של ועד עובדי הרכבת לפגוע בפתיחת קו העמק ובשירות החדש שאנו מספקים לתושבי מדינת ישראל, מתוך סחטנות לתנאי עבודה משופרים של 3 עובדים, מעיד שוב על הציניות והכוחניות שהם לא מהססים לעשות בה שימוש. החזקת קו העמק כבן ערובה לטובת תוספת שכר לשלושה עובדים הוא מעשה שלא יעשה והנהלת רכבת ישראל לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום ושוקלת את צעדיה הארגוניים והמשפטיים".


פורסם לראשונה 12/09/2016 17:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברת נתיבי ישראל
רכבת העמק - לא תצא לדרכה בזמן
חברת נתיבי ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים