שתף קטע נבחר

סקר: רובנו צופים ב-10 ערוצים בלבד

מעטים צופים ביותר מ-20 ערוצים, כך עולה מתשובות לסקר שהזמינה המועצה לשידורי כבלים ולוויין. לקוחות yes מרוצים יותר מ-HOT אבל יש יותר לקוחות לא מרוצים בשתי החברות, מאשר לקוחות מרוצים. רוב המשתתפים עדיין לא עברו לצפייה דרך המחשב או הסמארטפון, לא רוצים לשלם על שידורי ספורט ואוהבים את "שטיסל" ו"מחוברים"

93% טוענים כי הם צופים באופן קבוע ב-10 ערוצי טלוויזיה בלבד, כך עולה מסקר שנערך בקרב 505 משיבים, שהזמינה המועצה לשידורי כבלים ולוויין. 4% מהנשאלים טענו שהם צופים ב-20-10 ערוצים באופן קבוע ו-2% טענו כי הם צופים ביותר מ-20 ערוצים.

 

כתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

את הסקר ערך מכון כלים שלובים בניהולו של ד"ר דורון בן שאול, ביולי 2016. לטענת המועצה, הסקר נערך בקרב "מדגם מייצג של מנויי HOT ו-yes", במטרה לבדוק מה דעתם של צופי הטלוויזיה בישראל על חברות הכבלים והלויין והתכנים שהן משדרות.

 

למרות שחברות הכבלים והלוויין מציעות שפע רב של ערוצים - רובם לא רלוונטיים לצופים, כך עולה מהסקר. 93% מהנשאלים מסרו כי הם צופים ב-10 ערוצי טלוויזיה בלבד באופן קבוע. 4% צופים ב-10 עד 20 ערוצים, ורק 2% צופים במעל ל-20 ערוצים באופן קבוע. 

 

89% מהנשאלים טענו: אנחנו צופים בטלוויזיה, 6% צופים דרך המחשב ו-4% דרך הסמארטפון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
89% מהנשאלים טענו: אנחנו צופים בטלוויזיה, 6% צופים דרך המחשב ו-4% דרך הסמארטפון(צילום: shutterstock)

 

לפי הסקר: רוב הצעירים עדיין צופים בטלוויזיה

רוב הנשאלים עדיין צורכים את עיקר תכני הצפייה שלהם דרך הטלוויזיה. 89% מהנשאלים טענו שזה המסך העיקרי לצפייה עבורם. 6% מסרו כי הם צופים בתכנים בעיקר דרך המחשב ו-4% דרך הטלפון הסלולרי.

 

יחד עם זאת, בקרב בני 18 ומטה, שיעור הצופים בתכנים בעיקר דרך מקלט הטלוויזיה יורד ל-76%. 9% מסרו שהם צופים בעיקר דרך המחשב ו-5% דרך הסמארטפון. 3% טענו כי הם צופים בתכנים טלוויזיוניים בעיקר באמצעות טאבלט. כלומר, למרות שיותר צעירים צופים בתכני טלוויזיה שלא דרך מסך הטלוויזיה, עדיין רובם צופים בטלוויזיה, כך לפי הסקר. לא ברור כמה צעירים השתתפו בו.

  

למרות זאת, עם ישראל לא נמנע מהורדות לא חוקיות ומצפייה באתרי סטרימינג. 34% מהנשאלים טענו שהם צופים מספר פעמים בשבוע בתוכן פיראטי באינטרנט, שאר הנשאלים טענו כי הם צופים בתוכן כזה לעתים רחוקות או שאינם צופים בו כלל. נמסר כי אחוז הצפייה בתוכן פיראטי עולה ככל שגיל הצופים יורד.

 

שביעות רצון גבוהה יותר בקרב לקוחות yes

רוב הצרכנים שהשתתפו בסקר הסכימו עם האמירה שהתשלום לחברות גבוה מדי עבור התכנים שהן מספקות. כ-29% מלקוחות yes שהשתתפו בסקר, מביעים שביעות רצון גבוהה מהתמורה עבור התשלום ו-33% מביעים שביעות רצון נמוכה, וב-HOT - כ-14% מהנשאלים הביעו שביעות רצון גבוהה ו-44% מביעים שביעות רצון נמוכה.

 

62% מלקוחות HOT שהשתתפו בסקר טוענים שפנו למוקד שירות הלקוחות בחודשיים שלפני עריכת הסקר, לעומת 53% מלקוחות yes. רוב הפונים, כ-61% מלקוחות HOT שהשתתפו בסקר ו-83% מלקוחות yes שהשתתפו בסקר, טענו שזמן ההמתנה היה קצר או סביר.

 

לגבי החשבונית החודשית, רוב מוחלט של הלקוחות (87% ב-yes ו-78% ב-HOT) טענו שהיא ברורה ומובנת להם. כ-83% מלקוחות yes שהשתתפו בסקר ו-81% מלקוחות HOT שהשתתפו בסקר, טוענים שביקרו באתר האינטרנט של ספק הטלוויזיה שלהם.

  

צופים בעיקר בחדשות, לא מוכנים לשלם יותר על חבילות הספורט

סוג התכנים הנצפה ביותר הוא אקטואליה וחדשות. 61% הנשאלים מסרו כי הם צופים בתכנים אלה ואחר כך בתכניות בידור, אירוח וריאליטי (47%), ובסרטים (43%). 25% טענו כי הם מעדיפים שידורי ספורט על פני כל תוכן שידור אחר. תכניות החדשות אהודות במיוחד על בני 50 ומעלה, שידורי ספורט פופולאריים בקרב גברים ותוכניות קומדיות וסאטירה - פופולאריות בקרב צעירים בני 18-39.

 

בתשובה לשאלה "האם את/ה מנוי/ה על אחת מחבילות ערוצי הספורט", רק 31% מהמנויים השיבו כי הם מנויים לחבילות ספורט בתשלום נוסף, ואילו 62% מסרו כי אינם מנויים. שיעור המנויים על חבילות הספורט בתשלום נוסף מקרב מנויי HOT שהשתתפו בסקר עומד על 34% - גבוה יותר משיעור המנויים על חבילות ספורט בתשלום נוסף מקרב מנוי yes שהשתתפו בסקר - 27%.

 

רוב הנשאלים - 58% - הסכימו שיש לאפשר מכירת משחקי ספורט בודדים לצפייה בתשלום חד פעמי (מודל שקיים ב-yes) ורק 31% הסכימו עם האמירה שיש לאפשר רק מנוי חודשי. בקרב מנויי HOT שהשתתפו בסקר, 61% בעד תשלום כזה ו-34% נגד. בקרב מנויי yes - 55% בעד ו-28% נגד. השאר ללא דעה.

 

במענה לשאלה "האם תסכים לשלם יותר על חבילת הספורט במידה ויסופקו לך יותר תכנים וערוצים", טענו 62% מהנשאלים כי יסרבו לשלם יותר ממה שהם משלמים היום, 25% טענו כי אין להם צורך בערוצי ספורט נוספים כלל ו-13% טענו כי יסכימו לשלם יותר תמורת יותר תכני ספורט. בקרב מנויי yes שיעור המסרבים גבוה יותר (65%) מאשר מנויי הכבלים (59%).

 

התכנים הפופולריים בעברית: "מחוברים" ו"שטיסל"

הסקר כלל גם שאלות לגבי צפייה בתכני מקור. כ-43% מהנשאלים הסכימו עם הטענה שהמדינה צריכה לחייב את HOT ו-yes להפיק יותר הפקות מקור בעברית, ורק 4% הסכימו עם הטענה כי יש לחייב פחות הפקה של תוכן טלוויזיוני בעברית. רוב הנשאלים, 52% הסכימו עם הטענה שיש מספיק תוכן בעברית.

 

סדרות המקור הפופולריות ביותר לפי המשיבים לסקר שהם מנויי HOT: "מחוברים", "היחידה", ו"אנחנו במפה". "פצועים בראש" דורגה כסדרה האיכותית ביותר על ידי צופי חברת הכבלים.

 

לקוחות yes שהשתתפו בסקר, בחרו ב"סרוגים", העונה השנייה של "שטיסל" ו"השוטר הטוב" כסדרות הנצפות ביותר. "שטיסל" דורגה גם כסדרה האיכותית ביותר.

 

לקוחות yes פחות מרוצים מתכני הילדים

רוב הנשאלים (62%) הסכימו עם האמירה כי על המדינה לפקח גם על שידורי טלוויזיה באינטרנט ולא רק על שידורי טלוויזיה. 20% מהנשאלים טענו כי אין צורך בפיקוח כזה. 86% מהנשאלים - תומכים בהגברת פיקוח המדינה על תכניות ילדים, כששיעור התמיכה גבוה יותר בקרב נשים, מסורתיים ודתיים.  

 

40% מההורים לילדים בני 18 ומטה שהשתתפו בסקר, מסרו כי הם לא מכירים ולא צופים בתכנים אליהם נחשפים ילדיהם בטלוויזיה. 28% מסרו כי הם מכירים את התכנים בהם צופים ילדיהם במידה רבה או גבוהה. 23% מכלל המשיבים הביעו שביעות רצון גבוהה מהתכנים המשודרים לילדים, ו-24% מהם הביעו שביעות רצון נמוכה מתכני הילדים - 29% מלקוחות yes שהשתתפו בסקר לא מרוצים מתכני הילדים לעומת 17% מלקוחות HOT.

 

41% מההורים שהשתתפו בסקר טענו שהם מגבילים את ילדיהם לצפייה של עד שעתיים ביותר, השאר מאפשרים שלוש שעות צפייה ומעלה לילדיהם. 53% מההורים טעינו שהם מכירים את הסיווג הגילאי של התכניות בכבלים ובלוויין, 28% טענו שלא מכירים ו-19% מכירים באופן חלקי. 29% מהנדגמים מדווחים כי ילדיהם מכירים את הסיווג הגילאי. 69% מההורים המכירים את הסיווג הגילאי טענו כי הם מקפידים שילדיהם יצפו בתכניות בהתאם לסיווג.

 

כ-68% מהנשאלים מסרו שהם לא מכירים את אפשרות קוד בקרת הורים בכבלים ובלוויין, 28% טענו שהם מכירים את האפשרות. מקרב אלו המכירים את האפשרות, כ-71% אף משתמשים בקוד החסימה על בסיס גיל הצפייה ו-29% משתמשים בקוד החסימה בתשלום.

    

ערוץ 20 וערוץ הכנסת פופולאריים בקרב תושבי ירושלים

בנוסף, המשתתפים בסקר נשאלו האם "הערוץ הייעודי למורשת ישראל" (ערוץ 20) ממלא את תכלית תפקידו. כ-39% טענו כי שהוא עושה זאת במידה רבה ו-21% טענו כי הוא כלל לא ממלא את תפקידו כערוץ מורשת.

 

הרוב המוחלט הדתיים שהשתתפו בסקר (80%) והמסורתיים (60%) טענו כי הוא ממלא את תפקידו, לעומת רק 37% מהנסקרים החילוניים. 42% מהנשאלים טענו כי רמת התוכן בערוץ גבוהה או גבוהה מאוד ו-20% טענו שהיא נמוכה או נמוכה מאוד. יחד עם זאת, רוב המשיבים לשאלות על ערוץ 20 היו תושבי ירושלים (72%) לעומת תושבי ת"א (41%), מה שמטה את התשובות.  כמו כן לא ברור אם היה ייצוג מדויק לכל עיר בישראל, בקרב הנסקרים.

 

24% מכלל המשיבים צופים לעתים בערוץ הכנסת. שיעורי צפייה גבוהים מהממוצע נמצאו בקרב גברים, תושבי ירושלים בני 60 ומעלה. 70% מצופי הערוץ ענו כי הם מרוצים משידוריו ו-30% אינם מרוצים משידוריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים