שתף קטע נבחר

רכבת העמק החלה לפעול - התפוסה מלאה

רכבת העמק החלה את תקופת ההרצה, עם נוסעים שהגיעו מכל הארץ כדי להצטרף לאירוע ההיסטורי. הצטרפנו לנסיעה הראשונה

הרכבות בקו עמק החדש החלו הבוקר את תקופת ההרצה, ומאות תושבי העמק ואזרחים מכל רחבי הארץ גדשו את הקרונות. לנסיעת הבכורה מחיפה הצטרף מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, שהגדיר את האירוע יום חג. "הקו הזה יסייע לפיתוח מטרופולין חיפה כמו שיפתח את עפולה ובית שאן. זו תהיה רכבת של שלום שתעביר מטענים מנמל חיפה לירדן", הוסיף. על השאלה אם הקו יהיה רווחי, ענה כי השאלה אינה רלוונטית. "אם העמק ירוויח כלכלית מהקו, אז כל מדינת ישראל תרוויח. זה קו חברתי-ישראלי וגם ציוני".

 

 

רכבת העמק במבחן אחרון - העובדים בדקו מוכנות

רכבת העמק תופעל מערב סוכות ובחינם 

רכבת העמק - תקופת ההרצה בפתח

 

 (גיל נחושתן) (גיל נחושתן)
(גיל נחושתן)

 

קשה היה למצוא הבוקר נוסעים שיצאו לעבודה ברכבת, אך רבים הגיעו כדי לחוות את הנסיעה בקו החדש ואת האירוע ההיסטורי. חיה ואייל, הגיעו מכפר שמואל שליד לטרון. "קמנו בחמש בבוקר כדי להגיע אל הרכבת הזו. זה מרגש אותנו, ממש התכוננו ליום הזה ורצינו להיות בנסיעה הראשונה של רכבת העמק. למדנו על המסלול ואנחנו מתכוונים להגיע עד בית שאן ולחזור. אנחנו אוהבים מאוד לטייל ובטוחים שנמשיך עוד לנסוע בקו הזה".

 

נוסעים ראשונים ברכבת העמק (צילום:  גיל נחושתן) (צילום:  גיל נחושתן)
נוסעים ראשונים ברכבת העמק(צילום: גיל נחושתן)

 

עצמון מעתלית, רוכב אופניים, עלה בתחנת עתלית כדי לרדת ולרכוב בעפולה. "אני ממש ממש מתרגש. נולדתי בעפולה ואני נוסע את כל הקו. הגעתי לתחנה שעה לפני הנסיעה כדי להיות ראשון על הרכבת. זו היסטוריה אמיתית".

 

רכבת העמק מציגה - לפני 81 שנים, והיום

 

המלה היסטוריה חוזרת בפיהם של נוסעים רבים. רחל פארן מרעננה, בת גבע, זוכרת את סיפורי הרכבת מילדותה. "גדלנו לאורך המסילה ועל הסיפורים של הרכבת האיטית, שיכולת לרדת ממנה כדי לקטוף פרחים ולחזור. אחר כך, כל ילדותנו טיילנו ושיחקנו לאורך המסילה. ראינו לאט לאט איך היא נעלמת.בשנים האחרונות כשבאנו לבקר את המשפחה, ראינו את הבנייה מתקדמת והבוקר באנו לעשות היסטוריה".

 

הוד בר-שירה מכפר יהושע מספר כי אביו, פנחס, נולד ברכבת העמק ההיסטורית. "היא נסעה כל-כך לאט שאמי לא הספיקה לבית החולים ואבי - כיום בן 87 - נולד על הרכבת. עכשיו אנחנו עובדים על הנסיעה בחינם לכל החיים", אמר בחיוך. בנימה רצינית יותר הוסיף כי הוא מאמין שהקו אכן יביא לפריחה כלכלית באזור. צריך לזכור שבתוך זמן לא רב הכבישים ייסתמו ונסיעה בהם תהיה בלתי אפשרית. זה השלב שבו נסיעה ברכבת תהיה לא רק אלטרנטיבה".

 

בדיקת כדאיות שערך "אתר הבית", המרכז מידע להצטרפות משפחות למרחב הכפרי


רכבת העמק

רכבת העמק
יישוב לחיפה בכביש לת"א בכביש רכבת לחיפה רכבת לת"א שיפור בזמן שיפור ב-%
עפולה 60 120 33 91 28 דק' 31%
כפר יהושוע 45 110 14 72 34 דק' 45%
יוקנעם 45 100 14 72 29 דק' 41%
בית שאן 67 122 54 112 11 דק' 31%
נהלל 45 95 34 82 12 דק' 18%
בלפוריה 55 95 33 91 12 דק' 18%

 

אורית, רעייתו, הוסיפה תקווה כי הרכבת תמשיך בדרכה לירדן. "זה החלום שלנו. שזו תהיה רכבת של שלום. שנוכל לנסוע איתה לפטרה ואפילו לאילת. ומי ייתן וגם נוסעים ירדנים ייסעו בה", הוסיפה.

 

מי שהרשים את הנוסעים וגם את מנכ"ל הרכבת היה ינאי, ילד בן 12 מתל אביב - מומחה לרכבות. "אני חובב רכבות ותחבורה ציבורית", סיפר. "אני מכיר את כל התחנות בקו החדש וגם בקו המתוכנן לירושלים", סיפר. "אני מתכנן את הנסיעה הזו כבר שנה". ינאי נפגש עם מנכ"ל הרכבת צפריר וקיבל הזמנה לצפות בנסיעה מתא הקטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים