שתף קטע נבחר

אפל: ההכנסות ירדו ברבעון השלישי, אך עמדו בתחזיות

ענקית הטכנולוגיה פרסמה את דו"חותיה, לפיהם ההכנסות עמדו על 46.9 מיליארד דולר; הרווח הנקי ירד ב-18.9% ל-9 מיליארד דולר; מכירות האייפונים ירדו ב-5%, אך קטגוריית השירותים זינקה ב-24%; המניה עלתה ב-1% במסחר המאוחר

ההכנסות המשיכו לרדת, אבל אפל קלעה לתחזיות: הכנסות החברה עמדו ברבעון שעבר על 46.9 מיליארד דולר - בדיוק כמו תחזיות האנליסטים. מדובר בירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, לחברה יש חדשות טובות לרבעון הנוכחי, ואפל צופה שההכנסות בו ינועו בין 76 מיליארד ל-78 מיליארד דולר - לעומת הכנסות של 75 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2015. המשמעות: אחרי שלושה רבעונים קשים צופה אפל חזרה למסלול צמיחה, לפחות לרבעון אחד - שעתיד להפוך לרבעון הטוב בתולדותיה.

 

מנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מנכ"ל אפל, טים קוק(צילום: AFP)

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

הרווח הנקי של החברה ירד ב-18.9% ל-9 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.67 דולר, מעט גבוה יותר מתחזיות אנליסטים שצפו רווח של 1.65 דולר למניה. שולי הרווח עמדו על 38%, לעומת תחזיות של 37.9%.

 

את הירידה הובילו מכירות האייפונים שהצטמקו ב-5% ל-45.51 מיליון יחידות. לכך הצטרפו מכירות האייפדים, שירדו ב-6% ל-9.27 מיליון יחידות (אם כי החברה יכולה להתנחם בכך שההכנסות ממכירות המכשירים נותרו ללא שינוי כלל - 4.26 מיליארד דולר). מכירות מחשבי המק צנחו ב-14% ל-4.87 מיליון יחידות. בכל מדדים אלו קלעה אפל בדיוק לתחזיות האנליסטים.

 

קטגוריית "מוצרים אחרים", שכוללת הכנסות ממכירות אפל ווטש, אפל TV, אייפוד ואוזניות ביטס ירדה ב-22% ל-2.37 מיליארד דולר - ככל הנראה בעקבות ירידה במכירות האפל ווטש (אפל לא מפרסמת נתוני מכירות נפרדים של השעון החכם שלה).

 

ואולם, בשעה שאפל מתקשה למכור יותר מכשירים, היא מצליחה לסחוט יותר מזומנים מלקוחות קיימים: קטגוריית השירותים, שכוללת הכנסות ממכירות באפסטור, באייטיונז ומשירותים אחרים של החברה, זינקה ב-24% ל-6.33 מיליארד דולר. לא רק שמדובר בקטגוריית המוצרים היחידה של אפל שנמצאת בצמיחה, זו גם הקטגוריה השנייה בגודלה בהיקף ההכנסות, כאשר רק מכירות האייפון (28.16 מיליארד דולר) עוברות אותה.

 

בחלוקה גיאוגרפית, פעילות החברה בסין ממשיכה להיות נקודת חולשה בעבור החברה, והמכירות במדינה שפעם היתה קטר הצמיחה העיקרי שלה צנחו ב-30% ל-8.79 מיליארד דולר. המכירות באמריקה צנחו ב-7% (20.23 מיליארד דולר) ובאזור אסיה-פסיפיק רשמה החברה ירידה סמלית של 1% (2.67 מיליארד דולר). העלייה הסמלית באירופה (3% ל-10.84 מיליארד דולר) והעלייה הנאה ביפן (10% ל-4.32 מיליארד דולר) לא היה בהן כדי לקזז את הירידות בשאר אזורי הפעילות של החברה.

 

"התוצאות החזקות של רבעון ספטמבר חותמות שנה פיסיקאלית מוצלחת מאוד בעבור אפל", סיכם מנכ"ל אפל, טים קוק, שנת כספים שכללה שלושה רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות, ברווחים ובמכירות האייפון. "אנחנו נרגשים מתגובת הלקוחות לאייפון 7, אייפון 7 פלוס ואפל ווטש Series 2, וכן מהמומנטום המדהים של קטגוריית השירותים שלה, ששוב קבעה את שיא כל הזמנים שלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טים קוק, מנכ"ל אפל
צילום: רויטרס
מומלצים