שתף קטע נבחר

עדיין במינוס? ל-69% מהישראלים יש תקציב משפחתי מוגדר

סקר: 69% מהישראלים מצהירים כי יש להם תקציב משפחתי מוגדר מראש, 86% עוברים באופן קבוע על פירוט התשלומים בכרטיס האשראי וב-27% מהמשפחות האישה אחראית על ניהול התקציב המשפחתי. ואת מה הישראלים מצטערים שקנו?

מי אחראי על התקציב בבית? במחצית מהמשפחות בישראל אב המשפחה אחראי על התקציב לעומת 27% משפחות שבהן הנשים אחראיות על התקציב. ברבע מהמשפחות כל אחד עושה את התקציב האישי עבור עצמו, כך עולה מסקר חדש של חברת MasterCard.

 

הסקר, שנערך על ידי חברת TNS עבור MasterCard בישראל, ובחן את הרגלי התנהלות הפיננסית של הישראלים,מעלה עוד כי לגבי תשלומי חשבונות, ב- 54% מהמקרים אחראי על המשימה אב המשפחה, ב- 30% מהמקרים האישה וב- 16% מהמקרים כל אחד בעצמו. עוד עולה כי לישראלים יש מודעות גבוהה בנושא צרכנות והתנהלות פיננסית, לפחות כך הם מצהירים. כך, ל- 69% מהישראלים יש תקציב משפחתי מוגדר מראש; ל- 41% בקביעות ול- 28% לפעמים. 16% מהישראלים לא עורכים תוכנית תקציב משפחתי בכלל.

 

על פי הנתונים, הישראלים מקפידים מאוד לעבור על פירוט התשלומים החודשי שלהם בכרטיסי האשראי ועושים זאת בצורה אדוקה. 86% ענו כי הם עושים זאת בקביעות ו- 11% טוענים שרק לפעמים עוברים על הפירוט. 3% לא עוברים בדרך כלל על פירוט ההוצאות שלהם.

 

ממצא נוסף המעיד על החשיבות שהישראלים רואים במעקב אחר פירוט התשלומים מראה כי 43% עוברים על הפירוט של בני הזוג באופן קבוע, 12% עוברים לפעמים ורק 13% לא עושים זאת בכלל.

 

הקניה המיותרת ביותר: ביגוד

המחקר של MasterCard מצא עוד כי 52% מהישראלים מאמינים כי את רוב ההוצאות שלהם הם מוציאים על מזון, 12% על רכב, 11% על נסיעות וטיולים, 9% מהמשיבים מציינים כי הם מוציאים הכי הרבה כסף על בגדים, 4% על מוצרי חשמל ו- 3% על בידור.

 

הקניה הכי פחות נחוצה שהישראלים מסמנים אותה היא בתחום הביגוד; 32% ציינו זאת כקניה לא נחוצה שהם מצטערים עליה. 27% ציינו מוצרי מזון, 10% מצטערים על קניה של מוצרי חשמל ו- 8% ציינו הוצאות בתחום הרכב.

 

לגבי שימוש בכרטיסי אשראי המחקר מצא כי הישראלים אוהבים להחזיק כרטיסי אשראי - מהממצאים עולה כי שלושה מתוך ארבעה (75%( מחזיקים בין 2 ל- 5 כרטיסים בארנק: לכ- 38% מהישראלים יש 3 עד 5 כרטיסי אשראי ו- 37% מחזיקים 2 כרטיסים. 22% מחזיקים כרטיס אחד ו- 4% מחזיקים למעלה מ- 5 כרטיסים.

 

בנוסף, נמצא כי 37% מהמשיבים ציינו כי הם משתמשים יותר בכרטיס אשראי ביחס למחקר הקודם (22% שענו כך בתחילת שנת 2016) מדובר על גידול של 68%.

 

עד עולה כי רק 21% היו מסכימים להשתמש בכרטיס "דביט" שבו חשבון הבנק מחויב מיידית עם ביצוע הקניה, 46% לעומת זאת, היו רוצים לדחות זאת לתשלום אחד בסוף החודש.

 

מהממצאים עולה עוד כי 89% מהישראלים מודעים למצב חשבון העו"ש שלהם ויודעים כמה כסף יש בו ברגע נתון. 10% ציינו שלפעמים הם מודעים לסכום ורק אחוז בודד (1%) ציין שאין לו מושג כמה כסף יש לו בחשבון.

 

לדברי אנדראש המברגר, מנכ"ל מסטרקארד ישראל, השוק בישראל מראה בגרות והתנהלות צרכנית פיננסית נבונה. "הישראלים מחושבים, מקפידים על תקציב חודשי מראש, עוברים על פירוט ההוצאות שלהם ומגלים מעורבות בנושאי ניהול הכספים"

 

עוד על כרטיסי אשראי:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים