שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: כלל לא נתנה הנחה שהבטיחה

התובעים בבקשה טוענים כי כלל ביטוח לא העניקה הנחה למבוטחים, כפי שהתחייבה במסגרת הסכם לרכישת פוליסת ביטוח סיעודי וכך השאירה בקופתה סכום של יותר מ-50 מיליון שקל

תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית נגד "כלל" בגין גביית יתר ממבוטחים: התביעה הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בלוד, בטענה כי כלל גבתה מאלפי מבוטחי הביטוח הסיעודי סכום עודף שהסתכם עד כה ב-52 מיליון שקל.

 

כלל הינה המבטחת של החברים בקופת החולים "מכבי" בפוליסת ביטוח סיעודי קבוצתי, המכונה "מכבי סיעודי".

 

הביטוח מטעם מכבי הינו בסיסי, ניתן למשך 60 חודשים לכל היותר ובסכומי תגמול לא גבוהים העומדים בדרך כלל על אלפי שקלים בודדים. תגמולי קופת החולים במקרים רבים לא מצליחים לספק צרכים של מבוטח ההופך לסיעודי, מבחינת תקופת וגובה התשלום. בעקבות זאת, במסגרת הפוליסה הקבוצתית וכחלק בלתי נפרד מתנאיה, מציעה כלל לכל המצטרפים לפוליסה הקבוצתית זכות לרכוש ביטוחי סיעוד פרטניים נוספים, המגדילים את סכום תגמולי הביטוח או מאריכים את תקופת התשלום מעבר ל-5 שנים.

 

כלל התחייבה בהסכם לאפשר את רכישת הביטוח "בתעריף מוזל המגלם הנחה של 20% מדמי הביטוח הנמוכים ביותר המאושרים על ידי המפקח על הביטוח שיהיו נהוגים באותה עת אצל כלל במכירת פוליסות פרט סיעודיות, וזאת למשך כל חיי המבוטח".

 

על פי כתב התביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלומי מושקוביץ, יניב סטיס ואלינה מיל ממשרד מושקוביץ'- סטיס, התחייבות זו של כלל לגבות ממבוטחי מכבי סיעודי דמי ביטוח המגלמים הנחה כאמור, לא ניתנה על ידה בחינם, אלא עלותה מגולמת ומסובסדת במחיר הפרמיה החודשית המשולמת על ידי חברי מכבי לכלל, במסגרת הפוליסה הקבוצתית.

 

ואולם כלל מנצלת את העובדה שחברי הקבוצה אינם זוכרים או אינם מודעים בעת רכישת פוליסות הסיעוד הפרטיות להטבה שמגיעה להם, כך הם משלמים הרבה יותר ממה שהיו צריכים לשלם עבור השירות.

 

על פי הערכת התובעים, מדובר בכ-15 אלף מבוטחים שביקשו להרחיב את הביטוח הסיעודי. לטענתם, כלל גובה מהם סכום גבוה מהמסוכם מאז 2008. להערכת התובעים, עד כה גבתה כלל סכום עודף של 52 מיליון שקל, אותו הם מבקשים להשיב למבוטחים.

 

מכלל ביטוח טרם נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים