שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיה נירו בנהיגה ראשונה - לקטגוריית הג'יפונים מצטרף להיט
    רכב הפנאי ההיברידי של קיה מציע מרחב פנים נדיב, יחידה היברידית חסכונית, מערכות בטיחות מרשימות ותג-מחיר אטרקטיבי. מישהו מוכן להמר נגדו?

    במה נהגנו - קיה נירו

    מתחרים עיקריים - טויוטה אוריס היברידית, יונדאי איוניק, הונדה HR-V, רנו קפצ'ור

    מתי אצלנו - עכשיו

    מחיר - 137 אלף שקלים

     

    קיה נירו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד - מערכות בטיחות, נוחות, מחיר

    נגד - ביצועים, ישיבה נמוכה

     

    בגדול: הנירו הוא רכב פנאי קומפקטי חדש מקיה ומכונית היברידית ראשונה שמפתחת היצרנית, ולא כגרסה "ירוקה" למכונית קיימת. בכך הוא מנסה להתמודד בו-זמנית בשתי קטגוריות פופולריות (פנאי והיברידי). בדקנו האם הוא מצליח לרקוד על שתי חתונות, או דווקא נופל בין הכיסאות.

     

     (רונן טופלברג)
    (רונן טופלברג)

     

    עיצוב ותא נוסעים: הנירו מנסה לאמץ מראה מושך של רכב פנאי בעזרת מגני פלסטיק שחור בתחתית, חישוקים בצביעה דו-גונית ופסי גגון על הגג, אבל במציאות הוא נראה רך, בעיקר מכיוון שגובהו קרוב יותר למכונית פרטית. למרות סבכה קדמית מודגשת, פתחי אוורור בקצה הפגוש, בליטות בצדי מכסה המנוע ויחידות תאורה פינתיות, החזית נראית שגרתית למדי. האחוריים נאים יותר, בזכות יחידות תאורה רחבות ומסיט אוויר גדול בקצה השמשה. וכן, אפשר היה לצפות לקצת יותר אומץ מצד חטיבת העיצוב המרשימה בדרך כלל של קיה.

     

    תא הנוסעים מוכר, פשוט ונוח לתפעול ושימושי עם תאי אחסון רבים (כולל תא למשקפיים) וחומרי דיפון וריפוד איכותיים. כדאי היה לוותר על הגוון הכל-שחור שמייצר אווירה קודרת. גם כאן, אפשר היה להעז מעט יותר בעיצוב, בוודאי לאור ייחודו של הדגם. מסך המגע נחשב כיום זעיר ("5), ורק לוח מחוונים עם מד-כוח במקומם מד סל"ד וצג נתונים דיגיטאלי במרכז, מבדלים אותו מדגמים "רגילים" של היצרנית. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה, אך הישיבה נמוכה יחסית לג'יפונים. והגיע הזמן לוותר על בלם חניה ברגל.

     

     (רונן טופלברג)
    (רונן טופלברג)

     

    עם בסיס גלגלים נדיב (270 ס"מ, 3 יותר מהספורטאז'), המרווח מאחור טוב למדי לרגליים ולראש. שני מבוגרים וילד במרכז ירגישו בנוח, וייהנו מחלונות אחוריים מושחרים ופתחי מיזוג נפרדים. תא המטען מרשים בגודלו ומציע נפח דומה (400 ליטר) למשפחתית קומפקטית (5 דלתות). סף ההטענה רחב ונמוך כראוי, אך הגלגל החלופי קטן.

     

    אבזור: הנירו אינו יוצא דופן מבחינת אבזור מותרות ומציע מסך מגע בגודל "5 עם מצלמת נסיעה לאחור, שליטה מההגה במערכת שמע, בלוטות' וצמד שקעי USB, ריפודי עור חלקיים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם, תאורה וחניה אחוריים וחישוקי "16 קלים. כמעט כרגיל אצל קיה לאחרונה, אבזור הבטיחות מרשים עם 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המעניקים לו 5 כוכבי בטיחות.

     

     (רונן טופלברג)
    (רונן טופלברג)

     

    מנוע ותיבת הילוכים: יחידת ההנעה משלבת בין מנוע 1.6 ליטר בנזין עם 105 כ"ס צנועים, למנוע חשמלי עם 43 כ"ס - תפוקה משוקללת של 141 כ"ס ו-27 קג"מ (החל מ-1,000 סל"ד). הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד. השילוב בין המנועים ותיבת ההילוכים מרשים. זמינות הכוח טובה ומאפשרת האצה חלקה ולינארית. חבל שמשקל עצמי גבוה יחסית כתוצאה מיחידת ההנעה החשמלית (1.5 טון) והספק צנוע של מנוע הבנזין, מקשה לשייט במהירות גבוהה. הסטת ידית ההילוכים למצב "ידני" מחדדת את תגובות התיבה והמצערת, אך לא משפיעה על הביצועים.

     

     (רונן טופלברג)
    (רונן טופלברג)

     

    נוחות והתנהגות: נוחות הנסיעה טובה מאוד, עם מיתלים שמשככים היטב גם בכבישים משובשים, ובאותה עת מרסנים את המרכב בכביש גלי ומהירות גבוהה. גם בידוד הרעשים טוב למדי, למעט רעשי רוח שחודרים לתא. מיקום המצברים מתחת לספסל האחורי מוריד את מרכז הכובד, ומייצר לפי קיה חלוקת משקל טובה. התוצאה: התנהגות כביש טובה ביחס לרכבי פנאי קומפקטיים. זוויות הגלגול מתונות ואחיזת הכביש גבוהה יחסית. להגה משקל טבעי ראוי, ומערכת הבלימה מצליחה להעלים את התחושה המלאכותית של מערכות אוגרות אנרגיה. צריכת הדלק במהלך ההשקה - בעיקר כבישים בינעירוניים - עמדה על 17 ק"מ לליטר.

     

     (רונן טופלברג)
    (רונן טופלברג)

     

    סיכום: קיה נירו מציע יכולת של מכונית היברידית ראויה, וגם אם אינו נראה ממש כרכב פנאי "כובש מעלות", הוא צפוי לקסום גם לקהל היעד של הקטגוריה. לאלה יש להוסיף תא נוסעים מרווח ושימושי, איכויות נסיעה גבוהות ומערכות בטיחות מתקדמות - יוצאות דופן בקטגוריה. הביצועים אמנם פושרים למדי, אך ספק אם עובדה זו תטריד את הקהל כשמעל הכל מתנוסס תג-מחיר אטרקטיבי של 137 אלף שקלים. אפשר לכן להמר במידה רבה של ודאות כי קיה מחזיקה שוב קלף מנצח ביד.

     


    קיה נירו

    קיה נירו
    מנוע 4 צילנדרים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין-היברידי
    הספק מנוע בנזין 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
    מומנט מנוע בנזין 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הספק / מומנט מנוע חשמלי 43.5 כ"ס / 17.3 קג"מ
    הספק משולב 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד

    מומנט משולב

    27 קג"מ ב-1,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 6 הילוכים
    אורך 435.5 ס"מ
    רוחב 180.5 ס"מ
    גובה 154.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 270 ס"מ
    משקל 1,500 ק"ג
    נפח תא מטען 401 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.5 שניות
    מהירות מרבית 162 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 26.3 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 88 גרם לק"מ
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קיה נירו בנהיגה ראשונה - לקטגוריית הג'יפונים מצטרף להיט"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים