שתף קטע נבחר

סקר: כמה כסף אתם מוציאים על רכישות ברשת

רוב הישראלים הרוכשים ברשת מוציאים כ-500 שקל בחודש, כך עולה מסקר שערכה חברת לאומי קארד. 75% מההורים מדווחים כי ילדיהם החלו לרכוש באינטרנט כבר מגיל 14 וכיצד אתם מעדיפים לשלם ברכישות אונליין?

"חג הקניות" הישראלי SHOPPING.IL שמתקיים היום ו"יום הרווק הסיני" שיתקיים מחר (ו') מסמנים את פתיחת ימי הרכישות הפופולאריים באינטרנט בהם "בלאק פריידי" ו"הסייבר מאנדי" שיתקיימו לקראת סוף החודש. אין זה סוד שהישראלים אוהבים מאוד רכישות באינטרנט. למעשה ישראל היא אחת מ-3 שווקי ה E-COMMERCE (מסחר אלקטרוני) הצומחים ביותר בעולם ורק בשנה האחרונה חל גידול של כ-20% ברכישות של ישראלים ברשת.

 

על פי הערכות בענף כרטיסי האשראי, היקפי הרכישות אונליין שנעשות מעבר לים, הסתכמו ב-12 מיליארד שקל בשנת 2015. אמנם מדובר בסכום נמוך יחסית לכלל הרכישות בכרטיסי אשראי בשנה (כ-260 מיליארד שקל), אך כאמור ההיקפים הולכים וגדלים בשיעור דרמטי מדי שנה.

 

סקר שערכה חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לקראת חודש הקניות, מעלה כי עיקר הרכישות ברשת (56%) מסתכמות בעד 500 שקל לחודש, ככל הנראה בגלל סוגיות מכס ומיסוי ו- 26% מהרכישות מסתכמות בין סכום של 501-1000 שקל.

 

בנוגע לצורת התשלום, ציינו 54% מהנשאלים כי הם מעדיפים לשלם ברשת באמצעות כרטיס האשראי העיקרי שלהם ו- 39% ציינו כי הם מעדיפים לשלם ב- PayPal.

מאסטרקארד מאסטרפס כרטיס אשראי קניות ב רשת קניות אונליין (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

עבור מי מתבצעת הרכישה? 43% מבצעים רכישות עבור עצמם; 4% - עבור בני הזוג; 15% - עבור ילדיהם. ומה קורה בקרב בני הנוער? 63% מההורים מדווחים שילדיהם מבצעים קניות ברשת. מהם, 83% מדווחים שילדיהם החלו ברכישות ברשת מגיל 14 ומעלה.

 

בחינת הרגלי הרכישות מעלה עוד כי 95% נוהגים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט, כאשר 29% עושים זאת מדי שבוע. עיקר הרכישות ברשת הוא בתחום פנאי ובידור – כגון כרטיסים לקולנוע ומופעים (53%), הלבשה והנעלה (45) וטיסות ותיירות (41%). 60% מתייעצים או עוקבים אחר המלצות ברשתות החברתיות לגבי רכישות ברשת.

 

האם אנחנו באמת קונים יותר ב"חגי האונליין"?

הסקר שבוצע על ידי חברת מדגם, בקרב 500 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של מחזיקי כרטיסי אשראי, בחן גם עד כמה הישראלים פעילים ב"חגי האונליין" ומהנתונים עולה כי 87% מהנסקרים השיבו כי הם מודעים לכל "חגי האונליין".

 

 39% מדווחים שרכשו בשנה שעברה מוצרים ב"חגי האונליין". שיעור דומה מתכוונים לרכוש מוצרים גם השנה בימי המבצעים הללו. עיקר הרכישות המתוכננות – הלבשה והנעלה (71%) וגאדג'טים (44%). 64% מאלו המתכוונים לרכוש בתקופה זו, מחכים עם קניות מתוכננות עד ימי המבצע, כאשר ל- 47% יש כבר רשימה מוכנה.

 

למרות שלל הסמארטפונים בישראל, כ-70% מבצעים רכישות באמצעות המחשב ורק 17% - באמצעות הסמארטפון.

 

נתון מעניין נוסף מתייחס לרוכשים "הכבדים" ברשת: 8% מהלקוחות הקונים ברשת רכשו בסכומים המהווים 46% מכלל המחזורים של קניות ברשת בשנה האחרונה. גובה המחזור החודשי הממוצע של לקוחות אלה הינו כמעט פי 3 מגובה המחזור הממוצע של שאר הלקוחות. מה הם רכשו? טיסות ותיירות, מחשבים ותוכנה, ספרים וציוד משרדי.

 

ורדית גונדטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים ושיווק בלאומי קארד מציינת כי "הסקר שביצענו מחזק את המגמה שיש העדפה לרכישה ברשת על חשבון הרכישה המסורתית. החסמים העיקריים הוסרו והציבור הישראלי מצביע באמצעות הקנייה ברשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים