שתף קטע נבחר
בזכות היחס האישי: שנת ההצלחה של "חבר"
גם השנה שמר “חֶבֶר“ על מיצובו בתור מועדון הצרכנות המוביל בישראל וחיזק את הבידול מהמתחרים, תוך שימוש בכלים דיגיטליים המחזקים את הקשר האישי עם העמיתים

בשיתוף Superbrands

 

פעילותו של מועדון “חֶבֶר“ החלה לגמרי במקרה. השנה היא 1963 - ובצה“ל מקימים עמותה, במטרה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. ב-1988 הטבות אלו התרחבו גם אל תרבות הפנאי, וב-1993 נוסדה לראשונה החברה הבת - “מועדון חֶבֶר צרכנות“ (הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון). כך הפך “חֶבֶר“ בהדרגה לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים - והמצליחים - שקמו בישראל.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

שנת הפתרונות הדיגיטליים של חברת כאל

השנה בה מאפיית אנג'ל חזרה לילדות

סביונים בשמיים: השנה של אפריקה ישראל מגורים  

 

החזון שמנחה את “חֶבֶר“ בפעילותו לאורך השנים הוא מחויבות בלתי מתפשרת להעניק את הטוב ביותר לעמיתיו, והתעקשות על השירותים הטובים ביותר - תוך יכולת להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה.

 

לאורך השנים קמים בישראל, בזה אחר זה, עוד ועוד מועדוני צרכנות ולקוחות, שבחלקם חברים גם עמיתי “חֶבֶר“. לאור התחרות הבינו ב“חֶבֶר“ כי יש צורך להעניק יותר ולמקסם את הערך לצרכנים - בין אם באופן קבוצתי ובין אם באופן פרסונלי. כך החל לפני כארבע שנים תהליך מיתוג מחדש, ונוספו תחומי פעילות חדשים.

 

הערך המוסף של “חֶבֶר“ לעומת מועדוני צרכנות אחרים הוא ביכולתו להעניק לעמיתיו גישה לתחומי עניין ופעילות מגוונים המקיפים את מרבית תחומי החיים - פיננסים וביטוחים, אורח חיים בריא (“פלוס לחיים“), פעילויות תרבות הפנאי, “חֶבֶר" ידע, צרכנות, יריד “חֶבֶר“, נדל“ן, רכב, תיירות ועוד.

 

האתגר השיווקי

פריחתם של מועדוני הצרכנות והקמת מועדוני הלקוחות הפכה את השוק בשנים האחרונות לתחרותי מאוד.

 

אם בעבר מועדון “חֶבֶר“ היה הבחירה היחידה של משפחות מערכת הביטחון, ולכן נהנה מנאמנות ומהיעדר תחרות, בשנת 2012 כמחצית מעמיתי "חֶבֶר" היו חברים במועדון צרכנות נוסף. מועדון “חֶבֶר“, מעצם הגדרתו, אינו יכול להרחיב את בסיס הלקוחות שלו מעבר למשרתי הקבע, עובדי מערכת הביטחון וגמלאי מערכות אלו.

 

כתוצאה משינויי השוק והאילוצים המבניים של “חֶבֶר“, ניצבו בפני המועדון שני אתגרים מרכזיים:

 

1. הרחבת השימוש במוצרים ובשירותים של המועדון.

 

2. שיפור נכסיות המותג “חֶבֶר" ושיפור תפיסת המותג בקרב העמיתים.

 

הפתרונות היצירתיים

בעידן של תחרות רבה, ברור כי הצרכן יבחר לממש את ההטבות הכדאיות ביותר מתוך היצע המבצעים הגדול. לפיכך הבינו ב“חֶבֶר“ שכדי להצליח בטווח הרחוק עליהם לייצר ערך משמעותי, אשר ייצור בידול מובהק יותר וקשר הדוק עוד יותר עם העמיתים - שכן נאמנות לא תושג רק באמצעות הטבות משמעותיות.

 

כדי לצלוח את האתגר השתמשו ב“חֶבֶר“ במערכות מידע מתקדמות וביצעו ניתוחי נתונים בכלי (BI (Business Intelligence, במטרה לדייק את מודל הפעילות - ולהציע לעמיתים שירותים ומוצרים המתאימים להם באופן קבוצתי ואישי. בכך, נהפך “חֶבֶר“ ממועדון צרכנות קלאסי למועדון העוטף את עמיתיו 360 מעלות, ברוב תחומי החיים.

 

האסטרטגיה החדשה לוותה גם במיתוג מחדש, שהושק ב-2012. מהלך זה כלל ריענון של השפה הגרפית והדגשת עולמות התוכן השונים בארבע קטגוריות: פיננסים וביטוחים, צרכנות, תרבות הפנאי ושירות וקשרי עמיתים. כל קטגוריה זוהתה בצבע אחר: כחול, ירוק, סגול וכתום.

 

מהלך המיתוג נתמך בהשקת אתר, המותאם לגלישה בטלפון נייד ומרכז באופן ידידותי למשתמש את מגוון ההטבות, הפעולות והשירותים של “חֶבֶר“.

 

תרבות האוכל

בשנת 2012 כבשו תוכניות הבישול את מסך הטלוויזיה, ונראה היה כי הטרנד הקולינארי מגיע לכל בית בישראל. כדי לתת מענה לדרישות העמיתים בתחום, פיתחו ב"חֶבֶר" מערך של הרצאות וסדנאות בישול ומזון - החל באפייה וקונדיטוריה, דרך סדנאות להכנת בשר ודגים ועד סדנאות לבישול בריא ולבניית תפריט ביתי. כצעד תומך השיק המועדון את “חֶבֶר" טעמים - כרטיס נטען המעניק 30% הנחה במגוון רחב של בתי קפה ומסעדות בפריסה ארצית.

 

צרכנות פיננסית

בישראל, כמו במדינות אחרות בעולם, יוקר המחיה והצרכנות הפכו בשנים האחרונות למוקד בשיח הציבורי - ונוצר צמא לידע מקצועי ומקיף בתחום. כדי לתת לכך מענה, השיק “חֶבֶר“ תכנית ייחודית לעמיתיו - “ממינוס לפלוס" - המעניקה ליווי אישי של יועץ כלכלי-משפחתי צמוד במטרה להוביל את המשפחות אל שליטה בחיים הכלכליים שלהם.

 

כמו כן עומד לרשות העמיתים מגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים, כגון ליווי כלכלי, ייעוץ משכנתא, החזרי מס, “שבוע פיננסי“ (סדרת אירועים המתמקדת כל פעם בנושא אחר: משכנתא, ניהול כלכלי, פנסיה ועוד), מגזין פיננסים, תכניות חיסכון ייחודיות ועוד.

 

“פלוס לחיים“

נושא הבריאות והקשר בין רוח לחומר הוא תחום המתפתח בעולם בקצב גובר ונוגע בשורה של תחומים - מספורט ועד תזונה נכונה. כמענה למגמה זו השיק “חֶבֶר“ ב-2013 את מירוץ חֶבֶר“, שנהפך למסורת בקרב העמיתים ובני משפחותיהם. גולת הכותרת במירוץ - עמיתי המועדון יכולים לתרגם את הקילומטרים שהם רצים לתרומה לקהילה.

 

הצלחת המירוץ והעניין הרב שמעורר הנושא בקרב העמיתים הובילו את “חֶבֶר“ להשיק את “פלוס לחיים“ - קטגוריה המציעה סל מוצרים מתחומי הבריאות, הספורט והתזונה. במסגרת קטגוריה זו גם הושק בסוף שנת 2015 מגזין פנאי ותוכן המציג כתבות מעולמות אלה.

 

העמקת הקשר האישי

ב-2014 השיק “חֶבֶר“ את “שלבים בחיים“, פרויקט מיוחד שנועד להדק עוד יותר את הקשר עם העמיתים. בכל אירוע משמעותי בחייו של העמית - פרישה לגמלאות, לידה, גיל גיוס, עלייה לכיתה א' או יום הולדת - הוא זוכה לתשומת לב מיוחדת מ“חֶבֶר“ במגוון הטבות אישיות.

 

השנה, נוסף לאתר "חבר" אזור אישי לעמיתים המציע, בנוסף למבצעים הכלליים, מבצעים ותכנים המותאמים להם על בסיס מאפיינים אישיים. כמו כן הושק שירות צ'ט אנושי, המאפשר לעמיתים לתקשר עם נציגי המועדון באמצעות המחשב או הסמארטפון.

 

תוצאות המהלך

ממחקרים שוטפים שמועדון “חֶבֶר“ עורך, עולה כי המועדון הצליח לבדל עצמו ממועדוני הנחות אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו. בנוסף, שומר “חֶבֶר“ בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון הצרכנות המוביל בישראל, והוא נהנה משיאי שביעות רצון מצד העמיתים מאז החל מהלך המיתוג מחדש.

 

תרומה לקהילה

מועדון "חבר" רואה חשיבות גדולה בתרומה לקהילה, תוך מתן דגש על דור העתיד. במהלך השנה עורך המועדון מגוון רחב של פעילויות למען הקהילה, בשיתוף העמיתים ועובדי המועדון.

 

עבור העמיתים הוקם באתר המועדון אזור התנדבות, המאפשר לעמיתים שרוצים בכך, ליצור קשר עם עמותות וגופים חברתיים הזקוקים למתנדבים. לצורך כך חבר המועדון למספר עמותות וגופים, בהם עמותת "מנטור לחיים" למען חיילים בודדים או משוחררים, בית החולים שיבא, עמותת "לשובע" המאפשרת צרכים בסיסיים לנזקקים, עמותת "עלם" לנוער במצבי סיכון ועוד.

 

במקביל, עובדות "חבר" לוקחות במהלך השנה חלק בפרויקט "עלמה" של עמותת עלם, המטפל בנערות בסיכון. כמו כן, המועדון שותף לחסות על הבית ביפו של אגודת "יד ביד", המסייעת לילדים ומשפחות במצוקה, מאמץ את גדוד של"ח של חייל השריון במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" ומאמץ גם קבוצת ריצה של עמותת "אתגרים", עמותה הפועלת לקידום ושילוב חברתי של ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי.

 

דברים שלא ידעת על
 מועדון “חֶבֶר“

“חֶבֶר“ הוא מועדון הצרכנות המועדף בישראל, לפי סקר “הגל החדש“.

הסלוגן הראשון של “חֶבֶר“ היה “טוב לי בחֶבֶר“.

“חֶבֶר“ מציע לעמיתיו את מגוון השירותים הרחב ביותר, ברוב תחומי החיים.

יותר מ-80% מהעמיתים משתמשים בשירותי “חֶבֶר“ באופן קבוע.

“חֶבֶר“ הוא מועדון הצרכנות היחיד בישראל, שבו החברים הם “עמיתים“ ולא “לקוחות“.

 

אבני דרך בחייו של חבר

1963 - בצה“ל מקימים עמותה, כדי להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע.

1993 - נוסדה החברה הבת: “מועדון חֶבֶר צרכנות“, הכוללת גם את אנשי
כוחות הביטחון.

2000 - הארגון מקבל, באופן רשמי, את השם “חֶבֶר“.

2012 - “חֶבֶר“ עובר מיתוג מחדש ומרחיב את קטגוריית הפיננסים.

2013 - השקת מירוץ “חֶבֶר“.

2015 - השקת “פלוס לחיים“, קטגוריה חדשה המעודדת אורח חיים בריא.

2016 - השקת האזור האישי 
באתר המועדון.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "בזכות היחס האישי: שנת ההצלחה של "חבר""
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים