שתף קטע נבחר
כך נולדה השפה התקשורתית של טמבור
השנה השיקה טמבור שפה תקשורתית חדשה תחת המסר "בבית שלי רק טמבור", במטרה ליצור העדפה ברורה לטמבור, לשים במרכז את האיכות והביטחון בתוצאה ולהציג את מגוון פתרונות גמר הבנייה הנדרשים לחידוש ושיפוץ הבית

בשיתוף Superbrands

 

חברת טמבור הוקמה בשנת 1936 כמפעל לייצור צבעים. כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת הפכה למותג המוביל בתחום חנויות ה“עשה-זאת-בעצמך“ בישראל הידועות מאז ועד היום כ“טמבוריות“.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

המותג המוביל ברכות: השנה של לילי

בזכות הצרכנות הנבונה: השנה של yad2

חביב הקהל: שנת ההובלה של רמי לוי

 

בשנת 2014 נרכשה טמבור על ידי קבוצת קוסטו גרופ מסינגפור, הפעילה גם בדרום-מזרח אסיה, בצפון אמריקה ובמזרח אירופה. הקבוצה בעלת מפעלים יצרניים בתחום הכרייה והמלט, ופועלת בקטגוריות סינרגטיות לטמבור.

 

במהלך השנים התרחב המותג למגוון רחב של מוצרים המספקים מענה לכל צרכי הבנייה וגמר הבנייה. כיום מספקת החברה מעטפת הוליסטית של מוצרים, הכוללת בין היתר לוחות גבס, מוצרי טיח וגבס ומוצרי צבע, תחת הקונספט "One Stop Shop" - כל הפתרונות תחת קורת גג אחת“.

במסגרת הליך ההנגשה וייחוד המותג, הוחלט בחברה לייצר נראות אחידה למוצריו. במסגרת המהלך, כל אריזות החברה - אלפי מוצרים בקטגוריית הצבע, התעשייה, הבנייה והגבס - עברו התחדשות במטרה לייצר נראות ברורה ואחידה של מוביל שוק, וכל מכסי המוצרים ואריזות המוצר נצבעו באדום. הצבע האדום הפך לדומיננטי יותר בכל הפלטפורמות, וגם לוגו החברה מתבסס כעת בעיקרו על הצבע האדום, כשלצדו פיקסלים עם מניפת הצבעים האחרים.

 

הצבע האדום מזוהה, באופן מסורתי, עם טמבור, בשל צבע אריזת הסופרקריל - המוצר הפופולארי ביותר בקטגוריה.

 

האתגר השיווקי

תחום מוצרי גמר הבנייה מתאפיין בחוסר בידול בעיני הצרכן, אשר נוטה לסמוך במרבית המקרים על אנשי המקצוע והמכירות בבחירת חומרי הגלם שילוו אותו במהלך השיפוץ. לכן, האתגר המרכזי שעמד בפני טמבור הוא להגביר את מידת מעורבותם של צרכני הקטגוריה, ולגרום להם לקחת חלק משמעותי ופעיל יותר בקבלת ההחלטות הנוגעות לעיצוב ביתם.

 

אתגר נוסף שעמד בפני החברה היה הדגשת מסר שיווקי לפיו היא אינה רק יצרנית צבעים, אלא חברה המספקת פתרונות הוליסטיים בתחום גמר הבנייה.

 

על מנת לעמוד באתגרים שהציבה לעצמה, השיקה השנה טמבור אסטרטגיה שיווקית חדשה, מגוון מוצרים חדשים ושירות חדשני, שנועד להנגיש את תחום העיצוב לקהל רחב של צרכנים.

 

אסטרטגיה שיווקית חדשה

הצרכן החדש של ישראל 2016, צמא יותר מאי פעם לשדרוג מתמיד של סביבת החיים שלו (בשאיפה לשיפוץ מהיר יותר, יעיל יותר, חכם יותר ואיכותי יותר). אולם, בשל חוסר המעורבות המובנית שלו עם עולם הצבע והבנייה, הוא למעשה לא יודע אילו אפשרויות קיימות עבורו.

 

בטמבור הבינו כי הצרכנים מעדיפים לקבל את כלל פתרונות הצבע וגמר הבנייה ממקור אחד, במטרה לקבל את התוצאה הטובה ביותר מבחינה עיצובית ומבחינת איכות ועמידות גבוהה לאורך זמן.

 

בכדי לתת מענה לדרישה ולבצר את מעמדה בשוק פתרונות גמר הבנייה, השיקה טמבור אסטרטגיה חדשה תחת המסר "בבית שלי רק טמבור". המסר מאפשר לצרכנים לדעת כי יש מקור אמין אחד המספק פתרונות לכל צרכיהם, תוך סיפוק התמורה הגבוהה ביותר לכספם.

 

לצורך הובלת המהלך חיפשו בטמבור דמות דומיננטית וברת-הזדהות שתייצג את האסטרטגיה החדשה, כמו גם את המוצרים הקיימים והחדשים של החברה. הדמות שנבחרה להוביל את המהלך היא ילדה בת 10, שמצד אחד חיה חיים רגילים של ילדה - ומצד שני מתגלה כמומחית לשיפוצים עם ניסיון של עשרות שנים בתחום הצבע וגמר הבנייה. וכך, ברגע שהוריה של הילדה מחליטים כי הגיע הזמן לערוך בביתם שיפוץ, ה"שיפוצניק" החבוי בילדה מתפרץ, והיא מוצאת את עצמה מעורבת לחלוטין בתהליך.

 

בטמבור השיקו השנה סדרת סרטונים בהובלת הפרזנטורית הצעירה. הסרטון הראשון בסדרה מתמקד בשדרוג הצבע הנפוץ והנמכר ביותר בקטגוריה "סופרקריל מט+", שזכה השנה לגרסה חדשה ומשופרת. בפרסומת, תחת המסר "משתדרגים לצבע איכותי יותר", נראית הילדה כשהיא מסתובבת בבית עם מנהל העבודה ומסבירה לו בשפה מקצועית את שלל הבעיות הנדרשות לטיפול בתהליך השיפוץ. כאשר הם מגיעים לשלב הצבע מבהירה הילדה שעל איכות היא לא מתפשרת וחשוב לה להבין באיזה מותג משתמש בעל המקצוע - "בבית שלי רק טמבור".

 

הסרטון השני מקדם את סדרת האפקטים בצבע של טמבור - סדרה של צבעים אקריליים חדשניים בעלי טקסטורה היכולים לשדרג כל קיר בבית מבחינה עיצובית - קיר אחד והבית מעוצב. בפרסומת הוצג מוצר חדש בסדרה, "אפקט בטון". גם בסרטון זה מנהלת הילדה שיחה מקצועית עם מנהל העבודה ותוך כדי התמקדות בקיר חדש בסלון העומד בפני צביעה, תוך שהיא מציגה את השינוי אשר נוצר רק מצביעת קיר אחד בבית באפקט דקורטיבי, וכמובן היא מדגישה שוב "בבית שלי רק טמבור".

 

הפרסומת השלישית בסדרה מקדמת מוצר חדש נוסף, "הלוח הכסוף - הקיר השקט" - קיר גבס אקוסטי המספק בידוד מפני רעשים יותר מקיר רגיל. בסרטון נראית הילדה כשהיא מתדיינת עם מנהל העבודה לגבי איכות הבידוד של קיר הגבס החדש שהוא מתקין, במטרה לדעת אם הוא יוכל למנוע את הרעשים שמגיעים מכיוונו של השכן הרעשן. מנהל העבודה מסביר שהוא מתקין קיר גבס, ומדגיש - "בבית שלך - רק טמבור".

 

בחודש ספטמבר 2016 זכתה השקת המוצר בפרס "ההשקה המנצחת" על ידי ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי.

 

הפרסומת הרביעית בסדרה מקדמת את צבע המרטון של טמבור, צבע למתכת המאפשר צביעה ישירה כל גבי חלודה אשר מונע חלודה ומותאם למזג האוויר בישראל. גם בו מסכימים מנהל העבודה והילדה שבבית משתמשים רק במוצרים של טמבור בגלל האיכות המוצרית.

 

האסטרטגיה החדשה התקבלה באהדה גדולה על ידי הצרכנים, שגילו אהדה רבה גם לפרזנטורית הצעירה של הקמפיין. הפרסומות שיפרו בצורה ניכרת את ערך העדפה והאיכות עבור כלל מוצרי טמבור.

 

מעצבים עד הבית

מחקרים שערכה טמבור מגלים ש-14% מהצרכנים אשר עורכים שיפוץ בביתם בוחרים בשירות של מעצב פנים במסגרת תכנון העיצוב. במסגרת השאיפה ללוות את הצרכן לא רק בשלב הביצוע, אלא כבר משלב הרעיון, השיקה טמבור את שירות מעצבים עד הבית.

 

במסגרת השירות מגיע מעצב פנים מטעם החברה לבתי הלקוחות ומייעץ להם על פי טעמם האישי, צרכיהם וחלומותיהם העיצוביים, בעלות סמלית של 250 שקל. לאחר הייעוץ מקבלים הלקוחות שובר קנייה לרכישת חמישה ליטר מהצבע הפופולרי של טמבור, "סופרקריל מט+".

 

במסגרת מהלך הנגשת מגוון האפשרויות לשדרוג הבית בקלות ובהשקעה כספית נמוכה, מציעה החברה גם סדרת סרטוני How-To בהשתתפות מעצב הפנים דניאל חסון ומומחי טמבור.

 

בסרטונים, הזמינים לצפייה בערוץ המותג ב-YouTube, בפייסבוק ובאתר החברה, מסבירים המומחים כיצד ניתן לחולל שינוי בבית בצעדים פשוטים וקלים, וכיצד לעשות שימוש נכון בגוונים ובאפקטים הייחודיים של טמבור.

 

דברים שלא ידעת על טמבור

על פי מחקרים, 80% מאנשי המקצוע בישראל מצהירים כי בבית שלהם הם יצבעו רק בטמבור.

טמבור תורמת צבעים וחומרי גמר בנייה לפרויקטים בקהילה. גם מנהלי החברה ועובדיה מגויסים למאמץ ועוזרים בשיפוצים.

בכל חודש פוקדים את הפלטפורמות הדיגיטליות של טמבור יותר מ-200 אלף צרכנים.

מוצרי טמבור השונים משתלבים בעשרות פרויקטים מהמובילים והגדולים בישראל, כגון כביש 6, הרכבת הקלה, בתי חולים, מלונות ועוד.

טמבור מבססת את פעילותה בשוק הגלובלי באמצעות הקמת מפעלים בווייטנאם, ברוסיה ובמדינות נוספות באסיה המתפתחת.

 

אבני דרך בחייו של טמבור

1936 - משפחת בלומברג מקימה את טמבור.

1985 - הג‘ינגל “תראו מה שצבע יכול לעשות“ מתנגן לראשונה.

2008 - טמבור נכנסת לתחום הגבס והבנייה היבשה.

2013 - טמבור משיקה מערך גוונים חדש.

2014 - חברת קוסטו גרופ רוכשת את טמבור.

2015 - השקת מיתוג גלובלי מחדש ואסטרטגיה שיווקית חדשה.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands 

...

 


פרסום ראשון: 17.11.16, 20:40
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "כך נולדה השפה התקשורתית של טמבור"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רחלי ירקוני גולדשטיין, סמנכ"ל שיווק
ניבה יחיאב, מנהלת תחום אדריכלים ועיצוב
מיכל כהן אפשטיין, מנהלת שיווק לקוחות ומסחור חזותי
רונן בן מאיר, מנהל שיווק מוצרים
מומלצים