שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    חבילת לידה דיגיטלית: השנה של שילב
    במטרה לתת מענה לצרכי הצרכנים, שידרגה שילב את אתר המכירות שלה באינטרנט, מיקסמה את פעילותה הדיגיטלית והמשיכה להרחיב את פריסת הסניפים ברחבי המדינה

    בשיתוף Superbrands

     

    בשנת 1974, שושי ואיציק אורן - זוג סטודנטים מבת ים - עמדו לפני הולדת בנם השני. בערב יום העצמאות יצא איציק אל העיר במטרה לרכוש כמה פריטים חסרים לקראת שובו של הרך הנולד מבית החולים.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

    פיניש: מהמכולת לרשימת מותגי-העל

    כך פיצחה צומת ספרים את קוד התרבות הישראלית

    כך כבשה סימילאק את ההורים הישראלים

     

    כדי לרכוש עשרה פריטים בסך הכל - ובהם שני בקבוקי הזנה, סדין למיטת תינוק וחיתולי בד - נאלץ איציק לכתת את רגליו ברחובות בת ים ותל אביב במשך שעות. כשכבר הגיע הביתה עם הפריטים, נדהם לגלות שהסדין אינו מתאים בגודלו למזרן, שחליפת התינוק גדולה מדי - ושהחיתולים מתפוררים. עם חזרתה של שושי מבית החולים מלווה בבנם הפעוט רן, החליטו השניים להפוך את הבעיה שבה נתקלו להזדמנות עסקית.

     

    הרעיון מאחורי המיזם של בני הזוג אורן נשמע פשוט היום, אך לפני 40 שנה הוא נחשב מהפכני - בני הזוג הבינו שכדי לשפר את חוויית הקנייה בתחום, נדרש פורמט המאפשר להורים שבדרך להכין רשימת קניות, לבוא איתה לחנות - ללא צורך להתחייב לרוכשה (מחשש ל“עין הרע“) - ולקבל את המוצרים הביתה מיד לאחר הלידה.

     

    בני הזוג אורן הכינו רשימת פריטים אפשרית ויצאו לבדוק אותה בקרב קבוצות מיקוד מאולתרות של נשים הרות בסניפי טיפת חלב. וכך, למרות הספקנות של אנשי עסקים ובעלי חנויות רבים, נולדה רשת שילב (ראשי תיבות של “שיווק ישיר לבית“), שהסניף הראשון שלה הוקם בשנת 1975 ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

     

    כיום שילב מובילה את שוק מוצרי התינוקות בישראל, כשהיא פועלת על בסיס הערכים שמלווים אותה מיומה הראשון - מצוינות, איכות, אמינות ובטיחות, חדשנות פורצת דרך ותרומה לקהילה ולמשפחה.

     

    רשת שילב מונה כ-70 סניפים בשלושה קונספטים שונים - חנויות הריון, המתמחות בהזמנות שלפני הלידה; חנויות בתי חולים, המספקות את צרכי האם והרך הנולד בימים הראשונים לאחר הלידה, וחנויות הורים, המיועדות לתינוקות, לילדים ולרוכשי מתנות. בנוסף מפעילה שילב חנות מקוונת שמציעה עשרות אלפי פריטים - החל בחבילות לידה, דרך הלבשה וטקסטיל וכלה בצעצועים - הנגישים לרכישה קלה ומהירה באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון.

     

    מועדון הלקוחות של שילב, שנסוב סביב עולמות התוכן של התפתחות התינוק והסביבה החברתית-משפחתית שעוטפת אותו, כולל כיום 270,000 אלף חברים המפולחים לשלושה קהלי יעד שונים - נשים בהריון, הורים צעירים וסבים וסבתות. מלבד הנחות, מכירות מוקדמות ומבצעים, מאפשרת הרשת לחברים להשתתף במגוון אירועים, השאובים מעולמות התוכן הרלוונטיים להם.

     

    הסביבה התחרותית

    שוק מוצרי התינוקות בו פועלת שילב רושם בשנים האחרונות תחרותיות הולכת וגדלה. הסיבות רבות - החל משחקנים חדשים בתחום, ועד להתגברות המגמה של צרכנים ישראלים הרוכשים מוצרי תינוקות מקמעונאיות בינלאומיות באמצעות האינטרנט.

     

    בשנים האחרונות, פועלת שילב בשני ערוצים - האחד הוא הרחבת הפריסה של הסניפים הפיזיים למיקומים חדשים, והשני - חיזוק משמעותי של הפעילות בערוצי הדיגיטל.

     

    שידרוג החנות המקוונת

    בלב הפעילות הדיגיטלית של החברה עמדה השנה השקת אתר אינטרנט מתקדם, הנותן מענה סינרגטי לפעילות הסניפים הפיזיים של החברה ומאפשר להציע ללקוחותיה חוויית OmniChannel מתקדמת ועדכנית שהופכת את חיי ההורים לקלים יותר.

     

    בין החידושים שהוכנסו לאתר החדש ניתן למצוא את היישומים הבאים:

     

    Click and Collect - שילוב בין החנות המקוונת לחנויות הפיזיות. במעמד התשלום באתר יכולים הלקוחות לבחור אם לאסוף את ההזמנה שלהם באחד מסניפי הרשת הקרוב למקום מגוריהם. במקביל, לקוחות שרוצים להחזיר מוצרים שנרכשו אונליין יכולים לעשות גם זאת באחד מסניפי הרשת. וכך, יוצרת שילב חוויית קנייה אחידה המתפרסת על פני כל ערוצי השיווק והמכירה שלה.

     

    מתנות לחדרי הלידה – שילב מפעילה חנויות בסמוך ל-9 בתי יולדות ברחבי ישראל, מה שמאפשר לרשת להציע לצרכנים לרכוש מוצרים אונליין ולבקש שיגיעו ישירות לחדר היולדת בתוך פחות משעה.

     

    בייבי בלוג - על מנת להעשיר את עולם התוכן של החברה פועלת באתר שילב פלטפורמת בלוגים בשם "בייבי בלוג". הפלטפורמה משמשת במה פתוחה להורים, שיכולים לשתף הורים אחרים בחוויות ההורות שלהם במגוון רחב של נושאים כגון תזונת תינוקות, גוף ונפש, יחסים, משפחה ואחרים.

     

    מבצעי "לילה לבן" - להורים צעירים שמעבירים את הלילות שלהם ללא שינה, מציע אתר החברה מבצעים והנחות על מגוון מוצרים במהלך הלילה.

     

    פעילות ברשת החברתית

    בתחום מוצרי התינוקות קיימת מעורבת צרכנים גבוהה. לכן דף הפייסבוק של שילב נהפך בשנים האחרונות לאחד מערוצי התקשורת המרכזיים בין החברה ללקוחותיה. למעשה, שילב מפעילה שני דפי פייסבוק שונים - אחד בשפה העברית ואחד בשפה הערבית, הכוללים למעלה מ-200,000 עוקבים יחד.

     

    צוות ההנהלה: מימין לשמאל: ענת לוין - מנכ"ל שילב, דני שחם - סמנכ"ל מכירות ורשת חנויות, תמר אייל - סמנכ"ל משאבי אנוש, ברוך אמסלם - סמנכ"ל תפעול ושירות לקוחות, יעל רביד - מנהלת יחידת האופנה והטקסטיל, רוני דוהן - סמנכ"ל כספים, יהודית לפלר-לרר - סמנכ"ל שיווק, ניר גודארד - סמנכ"ל סחר ושרשרת אספקה.

     

    מלבד לפעילות השוטפת, ההנחות והמבצעים המיוחדים, משתמשת שילב ברשת החברתית במגוון גדול של דרכים:

     

    מדברים מהבטן - שילב עורכת בעמוד הפייסבוק שלה צ'אט עם מומחים במגוון גדול של נושאים, כגון שינה ותזונת תינוקות. לקוחות החברה יכולים לשאול שאלות מקדימות, והמומחה מספק את כל התשובות במהלך הצ'אט.

     

    שידורים חיים בפייסבוק - שילב הייתה אחת הקמעונאיות הראשונות בישראל שעשו שימוש בשירות Facebook Live. באמצעות השירות של פייסבוק, מעלה שילב בעמוד המותג שלה שידורים חיים במגוון גדול של נושאים, כדוגמת הדרכות בשימוש במוצרים.

     

    חדשות עולם התינוקות - מדי שבוע מרכזת שילב בעמוד הפייסבוק שלה מגוון כתבות מהארץ ומהעולם סביב נושא הלידה וההורות, במטרה להקל על ההורים העסוקים ולרכז עבורם את כל המידע הדרוש בנושא הורות במקום מרכזי אחד.

     

    מאמא ג'וב - שילב השיקה בעמוד הפייסבוק שלה שירות המרכז "משרות אם" מכלל אתרי ההשמה. זאת מתוך הבנה שאמהות רבות חוזרות למעגל העבודה לאחר הלידה רוצות למצוא לעצמן משרות שדורשות שעות עבודה גמישות יותר, ושיאפשרו להן זמן רב יותר עם תינוקן. השירות, שמקל על האמהות את החיפוש אחרי משרות ממוקדות עבורן, זוכה מאז השקתו להצלחה רבה.

     

    דברים שלא ידעת על שילב

    כבר בשנת 1986 הגתה שילב והוציאה לאור את ספר ההדרכה לאשה ההרה “תינוק חדש“, הכולל בתוכו את “ספר השמות של ישראל“.

    הסטיקר “תינוק באוטו“ הומצא בשילב.

    בזכות מערך הבטיחות והבקרה ההדוק שלה, שילב היא החברה היחידה בתחום מוצרי התינוקות המחזיקה בדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר של מכון התקנים - מסלול יהלום.

    שילב פיתחה את מותג ג‘ינסי - הג‘ינס היחיד בעולם המותאם לתינוקות בני יומם.

     

    אבני דרך בחייו של שילב

    1974 - שושי ואיציק אורן מקימים את שילב.

    1979 - שילב היא הראשונה לשווק בבלעדיות את מותג העגלות האיטלקי אינגלזינה.

    1991 - איציק ושושי אורן מקימים את חברת הצעצועים ההתפתחותיים - Tiny Love.

    2011 - שילב משיקה את המותג ג‘ינסי - ג‘ינס שתפור לתינוקות.

    2015 - השקת מותג Unisex for Kids 123, ופיתוח אמבטיה "חצי-חצי".

    2016 - השקת החנות המקוונת המשודרגת. 

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

     

    בשיתוף Superbrands

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "חבילת לידה דיגיטלית: השנה של שילב"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    איציק ושושי אורן, יו"ר משותף ובעלים
    ענת לוין, מנכ"ל
    mastercook
    מומלצים