שתף קטע נבחר
בזכות התעוזה: שנת ההובלה של אלדו
כניסתה של רשת אלדו לישראל היוותה מהפך בשוק ההנעלה המקומי, בזכות קונספט חדשני, עיצוב בינלאומי ופעילות שיווקית חכמה. בשנה האחרונה המשיכה אלדו לבסס את מעמדה בזכות השקה חודשית של קולקציות אופנתיות עדכניות

בשיתוף Superbrands

 

המותג נעלי אלדו הושק בשנת 1972 במונטריאול, קנדה, על ידי אלברט (אלדו) בן סעדון, יהודי ממוצא מרוקאי, דור שלישי בענף הנעליים, שסבו היה סנדלר ואביו היה סוחר נעליים במרוקו ובצרפת.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

שלושת הסודות שהובילו את מותג עמינח לפסגה

עזריאלי: המותג שהכניס את ישראל לעידן הקניונים

זהו הסוד המותגי שהוביל את קסטרו לצמרת

 

כשאלדו בן סעדון היגר לקנדה, היה ברשותו מלאי של 200 סנדלים, אותם מכר בדוכן קטן שסיפק לו אחד מבעלי החנויות ברחוב הקניות הראשי בעיר. בעקבות ההצלחה הראשונית החל אלדו לייבא עוד נעליים ושכר עוד ועוד דוכנים. לימים, את החנות הראשונה ברשת שלו, פתח אלדו בשנת 1978 באותו הרחוב בדיוק, ששם ניצב בזמנו דוכן ממכר הנעליים הראשון שלו.

 

החזון של אלדו בן סעדון היה להקים חברת נעליים אחרת; חברה המבוססת על ערכי אתיקה ומחויבות לקהילה, אשר מציעה נעליים איכותיות במחירים נוחים. כדי לספק מוצרים איכותיים במחירים נוחים, למד אלדו את השפה האיטלקית ויצר קשר ישיר עם יצרני הנעליים, דבר שאיפשר לו להימנע מעמלות תיווך ולמכור נעליים איכותיות במחיר נגיש.

 

בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת פתח אלדו חנויות רבות בכל רחבי קנדה, ובתחילת שנות ה-90 פתח את החנות הראשונה שלו בארצות הברית.

 

בשנת 1995 השיקה החברה את פעילותה בישראל, ובעקבות ההצלחה החלה בחדירה למדינות נוספות מסביב לעולם.

 

בשנת 2001 השיקה אלדו תת מותג צעיר בשם Call It Spring, המציע מבחר גדול של נעליים, תיקים ואביזרי אופנה לקהלים צעירים.

 

כיום אלדו הוא אחד ממותגי ההנעלה המובילים בעולם, הכולל צוות של 20,000 עובדים ומעל ל-2,050 סניפים. בכל שנה מבקרים בחנויות המותג מסביב לעולם יותר מ-200 מיליון צרכנים.

 

המותג אלדו מוכר גם בזכות הפעילות הפילנטרופית הנרחבת שלו, ותמיכה במספר רב של ארגוני צדקה - וביניהם YouthAIDS, War Child, CANFAR ועוד.

 

פעילות המותג בישראל

פעילות המותג בישראל הושקה בשנת 1995 על ידי סם נזרי, עולה חדש ממונטריאול שניהל ביחד עם אחיו רשת אופנה בקנדה. נזרי הבין שהפוטנציאל העסקי בשוק האופנה הישראלי נמוך, בעקבות עלויות מסי היבוא (שעמדו אז על 82%), והחליט להביא לישראל את מותג הנעליים אלדו אותו הכיר בקנדה.

 

לאחר מסע שכנועים נרחב ולאחר שנזרי הציע לבן סעדון שכל הסיכון בהשקת המותג בישראל ייפול עליו – הוא קיבל את הזיכיון לפתוח חנות אחת בישראל, שעל פי ביצועיה יוחלט האם להמשיך ולפתח את הרשת או לסגור אותה כליל.

 

בשנת 1995 פעל בישראל קניון אחד בלבד - קניון איילון, ונזרי, שהעריך כי הקניונים ישתלטו על המרחב הקמעונאי, החליט לבסס את התפתחות הרשת שלו על הפורמט הזה, וכך לבדל את עצמו משאר חנויות הנעליים שפעלו ברחובות המסחר בערים. שינוי נוסף שהנהיג נזרי היה להציג בחלון הראווה של אלדו עיצוב קונספטואלי שמשך קונים לחנות, שבתוכה הוצגו על מדפים עשרות ומאות דגמים שונים. שלושה חודשים לפני פתיחת החנות הראשונה של אלדו בקניון מלחה בירושלים, הקניון השני שנפתח בישראל, ניהל נזרי קמפיין טיזרים על שלטי חוצות ברחבי העיר שבהן נראו דגמי נעליים ומתחתן שם המותג: ALDO.

 

הקמפיין יצר סקרנות ועם פתיחת החנות נהרו אליה הקונים. גם אלדו בן סעדון שביקר בישראל השתכנע בפוטנציאל, ונתן לנזרי "אור ירוק" לפתח את הרשת.

 

בשנים הבאות נפתחה בכל שנה חנות חדשה של אלדו בקניונים החדשים שנפתחו ברחבי ישראל: קניון הנגב בבאר שבע, קניון רמת אביב וקניון עזריאלי בתל אביב.

 

כיום מחזיק המותג בישראל 62 חנויות של המותג אלדו, לצד 30 חנויות של Call It Spring. בנוסף, מפעילה החברה 8 חנויות אאוטלט, והיא מעסיקה כ-800 עובדים. כל החנויות מוחזקות בבעלות החברה בישראל, שמפעילה גם מרכז לוגיסטי באזור התעשייה הרטוב שליד בית שמש.

 

הסביבה התחרותית

שנים ארוכות הייתה אלדו רשת ההנעלה המתמחה היחידה בישראל והתחרתה בעיקר בחנויות הנעלה מקומיות וביבואנים. בשנים האחרונות, החלו רשתות האופנה להציע ביחד עם קו האקססוריז שלהן גם נעליים.

 

הפתרונות היצירתיים

מאז הקת המותג לפני כ-44 שנים, עומד הצרכן במרכז תשומת הלב של החברה. במהלך השנים מכניסה הרשת מגוון חידושים ומוצרים ייחודיים במטרה לענות לדרישות הלקוחות.

 

כך למשל, אלדו הייתה הראשונה להכניס לשוק ההנעלה מוצרים המיוצרים גם בחצאי מידות, המאפשרים לצרכנים לרכוש נעליים במידה המושלמת לרגל שלהם. אלדו מעדכנת את הקולקציה מדי חודש, במטרה ליצור אצל הלקוחות תחושה של דחיפות, ולהבטיח להם את הדגמים החדשים ביותר על פי צו האופנה העדכני ביותר.

 

בליבת האופרציה של אלדו ישראל עומדת מערכת ניהול הזמנות חכמה. בעוד שבשוק הביגוד קיימות חמש מידות, בשוק ההנעלה ניתן למצוא 15 מידות שונות - ולכן ניהול נכון של המלאי הוא קריטי להצלחת החברה, המחזיקה בכל חנות קרוב לאלף מוצרים שונים בתחלופה שוטפת.

 

באמצעות המערכת החכמה, המשלבת בין הקופות בסניפים למודלים של חיזוי, יכולה החברה להבטיח פיזור נכון של נעליים בדגמים ומידות רלוונטיים בכל סניף ולמנוע אובדן מכירות בשל חוסר זמינות. כך, למשל, בכל פעם שמתבצעת מכירה בחנות של אלדו מסופק לה למחרת הדגם שנמכר במידה המתאימה וכך לא קיים אף פעם חוסר על המדף.

 

בזכות פריסה רחבה בקניונים מצליח המותג לשמור על הוצאות שיווק ופרסום קטנות יחסית למותגי אופנה אחרים, כאשר מרבית תקציב המדיה מופנה לשילוט החוצות ולפעילות בדיגיטל.

 

המותג מתחזק פעילות ענפה ברשתות החברתיות, עם מעל ל-200,000 אוהדים בפייסבוק ו-29,000 עוקבים באינסטגרם.

 

מועדון הלקוחות של הרשת כולל מעל ל-100,000 לקוחות, הנהנים ממגוון רחב של הטבות והנחות. כך למשל, לקוחות שמצטרפים למועדון מקבלים 10% הנחה על הקנייה הראשונה ו-5% הנחה על הקניות הבאות. בחודש בו נחגג יום ההולדת של חבר המועדון, הוא זכאי ל-15% הנחה על כל קנייה. במקביל, כל קנייה ברשת מזכה את חברי המועדון בנקודות, המתורגמות מדי רבעון להנחות נוספות הניתנות במעמד הקנייה.

 

דברים שלא ידעת על אלדו

מחזור המכירות העולמי של המותג עומד על מעל לשני מיליארד דולר בשנה.

בכל שנה מוכר המותג מעל למיליון וחצי פריטים בישראל.

בשלוש השנים הראשונות לפעילות הרשת בישראל, בעלי החברה, סם נזרי, עבד בסניפי הרשת כמוכרן, קופאי וכמוביל סחורה.

מאז שנת 2009 החברה בישראל זוכה בכל שנה בפרס "זכיין השנה" מטעם אלדו העולמית.

 

אבני דרך בחייו של אלדו

1972 - המותג אלדו מושק בקנדה.

1978 - השקת החנות הראשונה של הרשת.

1991 - השקת תת המותג Spring.

1995 - השקת החנות הראשונה בישראל.

2004 - השקת Call it a Spring בישראל.

2016 - אלדו נכנס לרשימת מותגי העל של ישראל.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "בזכות התעוזה: שנת ההובלה של אלדו"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים