שתף קטע נבחר

שחר איילון נבחר לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל

דירקטוריון הרכבת בחר בשחר איילון, לשעבר נציב כבאות והצלה, לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל החדש. מינויו של איילון טעון עדיין את אישורם של שרי התחבורה והאוצר

דירקטוריון רכבת ישראל בחר הערב (ב') את שחר איילון למנכ"ל חברת רכבת ישראל. איילון בן ה-61 שירת שנים רבות במשטרה במגוון תפקידים, לרבות סמפכ"ל, מפקד מחוז תל אביב, מפקד מחוז יהודה ושומרון וראש אגף התנועה. בתפקידו האחרון היה איילון נציב כבאות והצלה. מינויו טעון עדיין את אישור שרי התחבורה והאוצר, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור. איילון מתגורר בת"א, מחזיק בתואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל תואר שני במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה.

 

שחר איילון - נבחר לתפקיד מנכ"ל הרכבת (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
שחר איילון - נבחר לתפקיד מנכ"ל הרכבת(צילום: אלעד גרשגורן)

 

איילון, מי שצפוי להיכנס לנעליו הגדולות של מפכ"ל הרכבת היוצא בועז צפריר, אשר הוביל את החברה המורכבת לשורת הישגים במהלך השנים, היה מעורב במהלך השנים גם בכמה אירועים שזכו להבלטה בתקשורת. כך למשל זכה בעיטור המופת של המשטרה על תפקודו במהומות הר הבית ב-1990. מנגד, כאשר פיקד על מחוז יהודה ושומרון, הורה לשוטריו להסיר את תגי הזיהוי שלהם ולהזדהות בשמו כאשר פינו את מאחז חוות גלעד ב-2004. בעקבות הוראה זו נקרא לשיחת הבהרה אצל מפכ"ל המשטרה דאז, רב ניצב שלמה אהרונישקי, וקיבל הערה בתיקו האישי. איילון הוזכר ב-2014 כמועמד להחליף את מפכ"ל המשטרה דאז, יוחנן דנינו.

 

איילון ייכנס לתפקידו, אם אכן יאושר, בתקופה קריטית עבור רכבת ישראל. חשמול הרכבת, ובפרט פתיחת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, הם פרויקטים אדירים המתעכבים כבר שנים רבות, עלותם תפחה פי כמה, וגררה ביקורת חריפה מפי מבקרי מדינה במהלך השנים. הרכבת נמצאת בתהליך רכש אדיר של קטרים וקרונות בעלויות עתק, אך מתקשה לעיתים לעמוד בתפעול היומיומי גם כשהיא עדיין בהיקפה הנוכחי. ביקורות פנימיות שערכה החברה באשר לשביעות רצון הנוסעים העלו תוצאות מחמיאות אמנם, אך הרכבת עדיין סובלת מאיחורים, ביטולים ותקלות חוזרות ונשנות במהלך נסיעות.

 

גם בוועדי הרכבת השונים, אשר בעבר השביתו את פעולתה של החברה לעיתים קרובות, ניכרת בתקופה האחרונה רגיעה. איילון ינסה ללא ספק לשמור על כך במטרה לייצר שקט תעשייתי החיוני כל-כך לצמיחתה של רכבת ישראל.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
שחר איילון - מנכ"ל הרכבת
צילום: אלעד גרשגורן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים