שתף קטע נבחר

המכונית הזולה בישראל: 49.9 אלף שקלים

בעקבות ירידת שער היורו החליטה יבואנית סיטרואן לחתוך ממחיר ה-C1 הידנית 5,000 שקלים. בכך הפכה המיני הצרפתית למכונית הזולה בישראל ב-20 השנים האחרונות

בדצמבר 1996 ניתן היה להכנס לסוכנות דייהטסו ברחוב המסגר בתל-אביב ולהזמין שרייד ידנית חדשה תמורת 58.5 אלף שקל. מאזדה 121 מהניילונים עלתה אז כאלף שקלים פחות, ופיאט פונטו 55 בסיסית הייתה זולה ממנה ב-3,000 שקלים. סקודה פליסיה הצנועה עלתה 52 אלף, סיטרואן AX עלתה 51.5 ופורד פיאסטה הייתה הזולה מכולן - 50.7 אלף שקלים למכונית חדשה.

 

 


 

בזמן שמחירי הנדל"ן בישראל כמעט שולשו מאז, בדצמבר 2016 ניתן בכל זאת לרכוש מכונית חדשה זולה עוד יותר מהמחירים שלפני שני עשורים. שכן יבואנית סיטרואן, חברת לובינסקי, מפרסמת הבוקר (א') מחירון עם מחיר חדש למכונית המיני C1. בדגם הידני-בסיסי היא תעלה 49,900 שקל, מחיר המבטא הנחה של 10% ממחיר המחירון הקודם של הסיטרואן הקטנה. כל זאת תודות לירידה הגדולה בשער היורו בחודשים האחרונים, יחד עם מדיניות תמחור אגרסיבית של היבואן שהביאה בין השאר לגידול של 35% במכירות המותג מתחילת 2016.

 

בשנים האחרונות הוזלו מחירי המכוניות הקטנות על רקע כניסתן לתוקף של תקנות מיסוי ירוק, המעניקות הנחה של עד 16 אלף שקלים למכוניות פחות-מזהמות. המכוניות הקטנות-זולות-חסכוניות זוכות להנחה הגדולה ביותר ביחס למחירן הבסיסי, מה שהביא את היבואנים להרחיב את מגוון הדגמים בקטגוריה המשווקים בארץ, ולהתאמץ להשיג מחירים אטרקטיביים עבורם מהיצרניות.

 

ועדיין, מתחרותיה של הסיטרואן הקטנה עולות אלפי שקלים יותר ממנה: יונדאי i10 וסוזוקי סלריו ידניות-בסיסיות נמכרות למשל ב-59 אלף שקל, שברולט ספארק המקבילה עולה 61 אלף שקלים וקיה פיקנטו החל מ-64 אלף שקל. טויוטה אייגו, הזהה ל-C1 ומיוצרת עימה באותו מפעל, נמכרת - אמנם ברמת גימור גבוהה יותר - תמורת 15 אלף שקלים נוספים, בעוד הצלע השלישית והזהה לפרויקט המשותף, פיז'ו 108, נמכרת עם מנוע חזק יותר במחיר מחירון של 66 אלף שקל.

 

יש להזכיר כי במהלך השנה יוצאים יבואנים שונים במבצעים לפרקי זמן (או כמויות) מוגדרים, מבלי לשנות את מחיר המחירון הרשמי. גם הדגמים ברשימה המוזכרת הוצעו במבצעי מכירות בהוזלות של אלפי שקלים, אך לא חצו את הרף הסמלי של 50 אלף שקל (כל המחירים: לפני אגרות רישוי). במקרה של ה-C1 מדובר במחיר מחירון רשמי וקבוע, לפני הנחות.

 

מתחילת השנה נמכרו בארץ כ-800 דגמי C1, מהם כ-250 מדגם הליטר המוזל. עם 69 כ"ס, תיבת חמישה הילוכים ידנית, זינוק רשמי מעמידה ל-100 קמ"ש ב-13 שניות, 160 קמ"ש מירביים וצריכת דלק משולבת מוצהרת של 24.4 ק"מ לליטר. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר וחיישני התרעה על סכנת התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב של מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים