שתף קטע נבחר

האם חברת תאי איירווייס בדרך לישראל?

ישראל ותאילנד חתמו על הסכם שמאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות. המשמעות: המונופול של אל על יישבר, 28 טיסות שבועיות יעלו לאוויר, ארקיע תוכל להפעיל טיסות ישירות לבנגקוק וחברת התעופה התאילנדית עשויה להגיע לארץ. ומה עם המחירים?

האם בקרוב נראה מטוסים של חברת התעופה תאי איירווייס נוחתים בנמל התעופה בן גוריון? על פי גורמים בענף התיירות והתעופה, בחודשים האחרונים נערכו שיחות עם החברה התאילנדית, אך בשלב זה הם לא הבשילו להחלטה להפעיל קו טיסות לישראל. לעומת זאת, חברת ארקיע בודקת ברצינות אפשרות להתחיל להפעיל טיסות לתאילנד.

מטוס חברת התעופה התאילנדית (צילום: Thai) (צילום: Thai)
מטוס חברת התעופה התאילנדית(צילום: Thai)

פתיחת השמיים לטיסות בין ישראל לתאילנד מגיעה בעקבות הסכם תעופה חדש שנחתם בין שתי המדינות, המאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בקו ולפתח תחרות בקו זה. כיום, רק חברת אל על מבצעת טיסות סדירות ישירות מתל אביב לבנגקוק ויש לה הסכם "קוד-שייר" עם החברה התאילנדית.

 

הסכם התעופה בין ישראל לבין תאילנד נחתם בבנגקוק בתום שיחות שהתקיימו בין רשויות התעופה האזרחיות של שתי המדינות. על פי ההסכם, כל מדינה תוכל להפעיל עד 28 טיסות סדירות בשבוע ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים. זאת לעומת שמונה המופעלות כיום על ידי חברת אל על. ההסכם מאפשר גם שיתופי פעולה מסחריים בין חברות תעופה של שני הצדדים וכן אפשרות להסכמי "קוד-שייר", בין מובילים מישראל ומתאילנד למובילים ממדינות שלישיות.

הדמיית מטוס A330 של ארקיע. גם הם בדרך לתאילנד (הדמיה: באדיבות ארקיע) (הדמיה: באדיבות ארקיע)
הדמיית מטוס A330 של ארקיע. גם הם בדרך לתאילנד(הדמיה: באדיבות ארקיע)

תאילנד נחשבת לאחד היעדים הפופולריים בקרב התרמילאים וגם לטיולים מאורגנים. מתחילת השנה טסו, בטיסות ישירות בקו בין שתי המדינות, יותר מ-165 אלף נוסעים. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, ההסכם יביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה. כמו כן הוא יביא לתחרות בטיסות הישירות בין תל אביב ובנגקוק ויאפשר פתיחת קווים חדשים ליעדים נוספים בתאילנד.

 

לדברי מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, "רשות התעופה האזרחית של ישראל ומשרד התחבורה עשו עבודה מצויינת. כבר זמן רב ניסו לעשות שינויים בהסכם הקיים ועכשיו זה התבצע. בעקבות זאת אנחנו בוחנים בצורה יסודית הפעלת טיסות לתאילנד. הכוונה היא להפעיל טיסות גם לבנגקוק וגם לאיים. נצטרך להצטייד במטוסים רחבי גוף המתאימים לטיסות כאלה - אבל החכרה או רכישה של מטוסים היא הדבר הקל ביותר. מה שהיה חשוב זו פתיחת הדלת לחברות תעופה נוספות". אמר.

 

כמה זה יעלה?

כמו ביעדים אחרים בהם "נפתחו השמיים", כניסת החברות הנוספות לקו נתב"ג-בנגקוק צפויה להוזיל באופן משמעותי את הטיסות לתאילנד. עם זאת, כעת עדיין לא ניתן לדעת מחירים מדויקים.

מטוס בואינג 747 של אל על, עמו החברה נוהגת לטוס לבנגקוק (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
מטוס בואינג 747 של אל על, עמו החברה נוהגת לטוס לבנגקוק(צילום: דני שדה)

נכון להיום (ינואר 2017), מחיר טיסה ישירה בין תל אביב לבנגקוק באל על עומד על 980$. בין החברות המפעילות טיסות לא ישירות ניתן למצוא את טורקיש איירליינס, עמה תוכלו לטוס ב-744$ (דרך איסטנבול); אירופלוט, עמה תוכלו לטוס ב-604$ (דרך מוסקבה); רויאל ג'ורדניאן שתגבה מכם 876$ (דרך עמאן) ואוקרניאן איירליינס, שם תשלמו 677$ לטיסה (דרך קייב).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים