שתף קטע נבחר

להגיע מתל אביב לראשל"צ בשעתיים

הילה ציאון עברה בחודש האחרון להשתמש בתחבורה הציבורית. בגלל איחורים של הרכבת בשבוע שעבר כמעט ופספסה טיסה. היום לקח לה שעתיים להגיע מתל אביב לראשל"צ. מסע הייסורים בתחבורה הציבורית של ישראל 2016

בחודש האחרון אני נעזרת בחסדי התחבורה הציבורית. על פניו אני במצב טוב למדי: מתגוררת בלב הצנטרום התל אביבי, מרחק חמש דקות הליכה בלבד מקווי אוטובוס מרכזיים שמגיעים ישירות לתחנת רכבת ישראל, תוך 15-20 דקות. הרכבת, מצדה, מובילה היישר אל ראשון לציון, העיר שבה אני עובדת תוך 18 דקות נסיעה בלבד. עוד שאטל אחד למקום עבודתי ואני שם. ובסך הכל, בחישוב מהיר, מדלת לדלת מדובר בנסיעה של כ-50 דקות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

אז מה הבעיה? ובכן, הבעיה היא יומיומית - אבל היום הייתה בעייתית במיוחד: היא התחילה כשנהג האוטובוס של חברת דן עצר את הנסיעה באמצע רחוב אלנבי הסואן, כדי להתקוטט עם נהג רכב פרטי שנכנס בחדות לנתיב התחבורה הציבורית, ואף שלח "איחולים" לאימא של הנהג. היה קצת מלחיץ, ובמזל הקטטה לא יצאה לפועל, אז איכשהו נרגענו והמשכנו ליעד הבא - תחנת רכבת ההגנה.

 

למרות העיכוב הבלתי צפוי, האוטובוס הגיע בזמן לרכבת של השעה 9:34. בידוק ביטחוני ורכישת כרטיס - והופ, אני במקום הנכון, בזמן הנכון, מוכנה לעלות על הרכבת לעוד יום עבודה. אלא שהרכבת מיאנה להגיע ובתחנה לא טרחו להודיע על כך. לא נורא, אני חושבת לעצמי, עוד 15 דקות יש רכבת נוספת, לא? אז זהו שלא. שתי הרכבות בוטלו - מבלי להודיע על כך לנוסעים בכריזה, שנאלצו, מצדם, לצפות במסך ולראות כיצד זמן ההמתנה הולך ועולה - 09:42, 09:48, 09:51.

 

בסופו של דבר הרכבת המיועדת הגיעה באיחור של כחצי שעה, מבלי שנוסעי תחנת ההגנה קיבלו הסבר על פשר העיכוב. הנסיעה הפעם מתל-אביב לראשון לציון ארכה כמעט שעתיים, זמן כפול מזה הרגיל. ההמתנה הזו הזכירה לי נסיעה נוספת לפני כשבוע, מתחנת ההגנה לנתב"ג (נסיעה של 10 דקות בלבד לפי אתר רכבת ישראל): כמעט 40 נוסעים איחרו לטיסה לאילת משום שהרכבת בוששה להגיע ואיחרה בחצי שעה. גם אז נוסעי תחנת ההגנה לא יודעו על האיחור ולא קיבלו לכך כל הסבר, פרט להתבוננות במסך המציין את זמן הגעת הרכבת ההולך ומתאחר. למרבה המזל, מאחר שנוסעים רבים איחרו לטיסה, חברת התעופה עיכבה את יציאת המטוס וכך לא החמצנו גם את הטיסה.

 

ואחרי זה מתפלאים שהישראלים שיאנים ברכישת כלי רכב.


מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "רכבת ישראל פועלת בכדי לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר וממוצע דיוק רכבות הנוסעים בשנת 2016 עומד על כ-95 אחוזים. כאשר נוצר עיכוב בלוחות זמנים של רכבת, מערכת מידע לנוסע מציגה ברציפים ובאולמות הנוסעים את זמן ההגעה העדכני. המערכת כוללת גם כריזה אוטומטית, המעדכנת את הנוסעים על זמן הגעת הרכבת מספר פעמים – הן לפני זמן הגעת הרכבת המתוכנן והן לפני זמן הגעתה העדכני. לצד זאת רכבת ישראל מקבלת משובים מלקוחות שמרוצים מהעובדה ששינויי הזמנים מופיעים מופיעים בזמן אמיתי בלוחות האלקטרונים מבלי לכרוז עליהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
רכבת ישראל רכבות מסילה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים