שתף קטע נבחר

רנו טווינגו במבחן ראשון - רנ(ו)סנס

אחרי כמעט שני עשורים של היעדרות מהשוק המקומי, במהלכם צמחה קטגוריית המיני לממדי ענק, חוזרת אלינו הטווינגו של רנו ומעלה שאלה גדולה - האם היא יכולה להצליח במקום בו נכשלה בעבר? נהגנו בה לראשונה

לאחר 18 שנים של היעדרות, רנו טווינגו חוזרת לישראל. באירופה זכה הדור הראשון - שהוצג ב-1993 - להצלחה אדירה, עם מידות קומפקטיות, תא נוסעים מרווח יחסית ומראה מקורי. אצלנו, בשנים בהן ליחס מטר-לשקל הייתה משמעות גדולה בהרבה, היא כשלה.

 

אלא שזמנים השתנו. קטגוריית המיני לוהטת ומציעה כיום מגוון אדיר של דגמים. החל בכאלה שמדגישים שימושיות ומציעים 4 דלתות (קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק) ועד דגמים עם התמקדות בעיצוב אופנתי, רענן ומקורי (כמו פיאט 500 ואופל אדם). הטווינגו החדשה (אחות-כמעט-תאומה לסמארט פור פור) מנסה לשלב בין השניים, ועל הדרך למשוך למותג הצרפתי קהל צעיר שחסר לו כבר שנים ארוכות.

 

מתחרות: פיאט 500, אופל אדם

מחיר: 87 אלף שקל (75 אלף שקל לגרסת בסיס)

 


טוב: עיצוב, ביצועים, אבזור, כושר תמרון

בסדר: התנהגות, נוחות

טעון שיפור: מושב אחורי לשני נוסעים בלבד

ציון:

 

איך נראית

הטווינגו הנוכחית אינה מדהימה במקוריות כמו הדור הראשון, אבל נראית בכל זאת מצוין. יחידות תאורה גדולות מלפנים עם צמד פנסי לד עגולים בפגוש הקדמי מקנים לה חזות נעימה לעין, יחד עם ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסלקות במסגרת, דלת תא מטען בשחור ומסיט אוויר בחלקה העליון.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

היא נראית טוב גם בפנים, ומאפשרת לבחור בין מגוון שילובי צבעים. החומרים איכותיים ויש תאי אחסון שימושיים כמו תא כפפות נשלף, חלל לפני ידית ההילוכים, תאים מתחת למושבים האחוריים ובדלתות. מתקן בקונסולה המרכזית מאפשר להפוך סמארטפון למסך מגע קל לתפעול המציג את נתוני הרכב, מערכת שמע, דיבורית ומערכת ניווט. חלקו התחתון של הגה שלוש הצלעות שטוח לטובת מרווח רגליים, המושבים נוחים ותומכים ותנוחת הנהיגה גבוהה ומאפשרת שדה ראיה מצוין, בזכות שטחי חלונות גדולים. מדרס רגל שמאל גבוה מדי.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בסיס הגלגלים ארוך יחסית לקטגוריה (249.2 ס"מ) ומקנה מרווח רגליים טוב, אך מאחור יכולים לשבת שני נוסעים בלבד. זווית פתיחת דלתות של כמעט 90 מעלות מאפשרת גישה נוחה במיוחד, אך החלונות מאחור נפתחים חלקית בלבד וכלפי חוץ. תא המטען צנוע נפח (188 ליטר), והוא בעל מפתח צר וסף הטענה גבוה. קיפול הספסל האחורי מייצר רצפת הטענה שטוחה, וקיפול מושב הנוסע לפנים מאפשר הסעת מטען ארוך במיוחד (2.3 מטר). חבל רק שאין גלגל חלופי.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

גרסת הבסיס "זן" (ב-75 אלף שקל) כוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות', USB, בקרת שיוט וחישוקי "15 קלים, חלונות כהים מאחור וחיישני חניה אחוריים. אבזור הבטיחות כולל מערכת מקורית להתראה על סטייה מנתיב אבל רק 4 כריות אוויר שהגבילו את ציון הבטיחות לה זכתה במבחני ריסוק ל-4 כוכבים. רכב המבחן בגרסת "אינטנס" (87 אלף שקל) הוסיף חישוקי "16 קלים, הגה מצופה עור וגג בד נפתח חשמלית.

 

 

איך נוסע

לטווינגו יחידת הנעה הממוקמת בחלקה האחורי, טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים ונפח זעיר של 0.9 ליטר, אך הספק מרבי מרשים - תודות למגדש טורבו - של 90 כ"ס. תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד והנעה אחורית משלימים יחידת כוח נדירה בקטגוריה. הטווינגו מתגלה כמכונית זריזה למדי בנסיעה עירונית ומציעה אפילו יכולת האצה מרשימה (תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות). בידוד הרעשים טוב בדרך כלל, מלבד מעט רעשי רוח. צליל המנוע מאחור דווקא נעים לאוזן. יחס העברה ארוך בהילוך שישי מאפשר סל"ד נמוך בשיוט (2,600 סל"ד ב-110 קמ"ש).

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תיבת ההילוכים מעט קופצנית וגסה בתחילת נסיעה (הילוך ראשון), והמנוע רועד מדי בסרק. כיול המיתלים נוקשה יחסית אך מציע נוחות סבירה ושומר על ריסון ראוי גם על רצף מהמורות. ראוי לציון רדיוס סיבוב מרשים (4.5 מטר לפי רנו, הקטן בקטגוריה) המקל על תמרונים עירוניים.

 

התנהגות הכביש ראויה ביחס לקטגוריה, עם יציבות כיוונית ואחיזת כביש טובות תודות לבסיס גלגלים ארוך יחסית. ההגה בעל משקל טוב אך הוא אינו מדויק ובעל יחס ארוך מאד (כמעט 4 סיבובים מנעילה לנעילה). הבלמים חסרי תחושה ומציעים יכולת סבירה בלבד עם תופים מיושנים מאחור. צריכת הדלק בממוצע המבחן הייתה סבירה - 13.8 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף

רנו טווינגו העדכנית מביאה עמה משב רוח רענן לקטגוריה. מחד היא מקורית למראה ומציעה איכויות גבוהות יותר ממתחרותיה לתת הקטגוריה "מיני-עם-קטע", מאידך היא מעניינת וייחודית בהרבה מדגמי המיינסטרים המצליחים - קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק - מבלי לוותר יותר מדי על שימושיות ואבזור. חשוב מכל, היא זולה ב-5,000 שקלים מהקוריאניות פופולאריות (קיה פיקנטו ויונדאי i10) בגרסת הבסיס, וזולה במידה זהה מפיאט 500 ואופל אדם בגרסה בכירה עם גג נפתח. כך שאחרי שני עשורים של היעדרות בקטגוריה החשובה, לרנו יש מתחרה חזקה במיוחד, מהטובות בשוק המקומי.


רנו טווינגו EDC

רנו טווינגו EDC
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 898 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 90 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 13.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / כפולת מצמד, 6 יחסים
אורך 359.5 ס"מ
רוחב 164.6 ס"מ
גובה 155.4 ס"מ
בסיס גלגלים 249.2 ס"מ
משקל 1,068 ק"ג
נפח תא מטען 188 ליטר
100-0 קמ"ש 10.8 שניות
מהירות מרבית 165 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 108 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15
מחיר רכב מבחן (בסיס) 87 אלף שקל (75 אלף שקל)
כריות אוויר 4
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
רנו טווינגו
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים