שתף קטע נבחר

למבורגיני אוונטדור. 0 ל-100 ב-2.9 שניות, 350 קמ"ש

למבורגיני מעדכנת את ספינת הדגל שלה והופכת אותה לחזקה מתמיד, יעילה ומהירה יותר. כי זה בדיוק מה שהיה חסר לה

כמעט 6 שנים לאחר שהוצגה לראשונה, למבורגיני מעדכנת את האוונטדור. עיקר השינוי הוא בתוספת כוח והשחזת היכולות הדינמיות בזכות שיפור היעילות אווירודינמית ושינויים במערכות המיתלים וההיגוי.

 

 

בשונה ממגמת המעבר למנועים מודגשים, ספינת הדגל של היצרנית האיטלקית שומרת על תצורת V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר כמו קודמותיה, המורצ'יאלגו, הדיאבולו והקונטאש. תוספת של 40 כ"ס מושגת באמצעות שינוי במערכת תזמון השסתומים, העלת מנתק ההצתה ל-8,500 סל"ד (150 סל"ד יותר מבעבר) ומערכת פליטה שונה, המעמידים את התפוקה הכוללת על 740 כ"ס. כבעבר, הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבה רובוטית חד מצמדית עם 7 יחסים והנעה כפולה קבועה. למרות תוספת הכוח, נתון התאוצה ל-100 קמ"ש (2.9 שניות) והמהירות המירבית (350 קמ"ש) נותרו זהים לגרסה היוצאת.

 

 

חידוש נוסף נוגע למערכת היגוי אחורי אקטיבי, שמוצע לראשונה בדגם מייצור סדרתי של החברה. במהירות נמוכה פונים הגלגלים האחוריים בזווית הפוכה לקדמיים ומשפרים את רדיוס הסיבוב ואת נכונות הכניסה לפניה, ובמהירות גבוהה פונים במקביל לגלגלים הקדמיים על-מנת לשפר את היציביות הכיוונית.

 

שינויים נוספים נוגעים לכיול בולמי הזעזועים האדפטיביים, לבקרת היציבות ולמערכת ההנעה הכפולה שיכולה כעת להעביר עד 90 אחוז מהכוח לגלגלים האחוריים. לבורר הנהיגה נוסף מצב רביעי, Ego, המאפשר כיול פרטני של מערכת ההנעה והמיתלים.

 

 

כמקובל במכוניות מהקטגוריה, גם האווירודינמיקה לא הוזנחה. לטענת למבורגיני הושג שיפור של 130 אחוזים בכוח ההצמדה של החרטום תודות לפגוש קדמי שונה עם פתחי אוורור גדולים ומסיטי אוויר מסיביים. מאחור יש שיפור של 50 אחוז בכוח ההצמדה תודות לכנף אחורית בעלת שלושה מצבים. שינויים אלו גם מסייעים לשיפור המראה החיצוני ולבידול מחייב מהדגם היוצא. תא הנוסעים עודכן במסך מגע גדול יותר עם צימוד ל-Apple Carplay ובתצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטאלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים