שתף קטע נבחר

התרגשות בניו יורק: קו חדש ברכבת התחתית

אחרי כמעט מאה שנות תכנון ודחיות אינסופיות, נפתח המקטע החדש בקו הרכבת "Q" לאורך השדרה השנייה. הבשורה החדשה שמסעירה את ניו יורק הביאה את מושל המדינה להשוואה בין הרכבת התחתית לניהול אמריקה

קו הרכבת החדש בניו יורק. לאורך השדרה השנייה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קו הרכבת החדש בניו יורק. לאורך השדרה השנייה(צילום: AFP)

התרגשות גדולה בניו יורק. כמאה שנים אחרי שתוכנן, נפתח קו חדש ברכבת התחתית, הסאבוויי. המסלול לאורך השדרה השנייה בעיר, כחלק מקו הרכבת שסמלה הוא האות Q, נפתח לראשונה ביום ראשון, לאחר השקעה של 4.5 מיליארד דולר בפרויקט.

מפת החלק החדש בקו (מפה: MTA)
מפת החלק החדש בקו(מפה: MTA)

מאות ניו יורקרים נרגשים הגיעו, גם אם לא היו צריכים לעלות על הרכבת, כדי לצפות בפלא החדש ובתחנת הרכבת המרשימה.

 

תכנון קו השדרה השנייה החל כבר ב-1929, אך משוכות רבות בדרך - כולל תקופת השפל הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת כמו גם המשברים הכלכליים בעיר לאורך השנים הביאו לדחיית הפרויקט פעם אחר פעם.

הרכבת בתחנה החדשה. תקצר ב-10 דקות את הדרך (צילום: MCT) (צילום: MCT)
הרכבת בתחנה החדשה. תקצר ב-10 דקות את הדרך(צילום: MCT)

עכשיו זה קורה, עם לא פחות מ-200 אלף נוסעים שצפויים לפקוד את הקו מדי יום. על פי ה-MTA, רשות התחבורה הציבורית של ניו יורק, הקו החדש יקצר בכעשר דקות בממוצע את דרכם של הניו-יורקרים בתחבורה הציבורית.

בכניסה לתחנה החדשה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בכניסה לתחנה החדשה(צילום: AFP)

בין הנוכחים באירוע הפתיחה החגיגי שנערך לקו בתחילת השבוע, היה מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו, אחד מהמושכים בחוטים שזירז את פתיחת הקו. אחד הכתבים באירוע שאל את המושל "האם ממשלות יכולות ללמוד ממך איך לקצר תהליכים ולדחוף אותם קדימה". המושל לא היסס והשיב: "ממשלות לא יודעות לבנות, נכון? ביורוקרטיות לא יודעות לבנות. זו חשיבה אחרת".

דרך קצרה יותר לחצות את ניו יורק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דרך קצרה יותר לחצות את ניו יורק(צילום: AFP)

אורחים נרגשים בפתיחת הקו החדש (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אורחים נרגשים בפתיחת הקו החדש(צילום: AFP)

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים