שתף קטע נבחר

עשר הטעויות הנפוצות של עסקים קטנים

אין מספיק עובדים, בחירת לקוחות גדולים מדי ולקיחת הלוואות מיותרות - אלה רק חלק מהשגיאות שעושים בעלי עסקים קטנים. כדי לצלוח את התחרות בדקנו איך אפשר לתקן טעויות נפוצות של עסקים קטנים. כך תעשו זאת נכון

עסק קטן - ניהול נכון. תשומת לב והאצלת סמכויות יעשו את ההבדל בין הצלחה לכישלון. טעות קטנה יכולה לעלות הרבה לעסק קטן. הנה עשר הפעולות שמומלץ להימנע מהן כאשר מנהלים עסק קטן.

  

מדריכים נוספים לערוץ הקריירה

לחסוך כסף וזמן: כך תבחרו עבודה שמתאימה לכם

איך תשתמשו בפייסבוק כדי לקדם את העסק

עובדים מהבית ונפצעתם? כך תקבלו פיצוי

 

לקוח גדול לא תמיד טוב לעסק

בניית עסק על בסיס לקוח אחד או שניים עלולה לגרום לחוסר יציבות כלכלית. פעמים רבות הלקוח דורש עלויות תפעול ועלויות לוגיסטיקה גבוהות, ויוצר מבנה של פירמידה הפוכה, כך שאם הלקוח עוזב - העסק כולו עלול לקרוס. על אף תחושת הביטחון הכלכלי שנוצרת בעקבות קבלת לקוח גדול או משמעותי, בפועל מדובר בביטחון מדומה.

 

מנגנון הדחקה

לפני שעסק קטן קורס ישנם סימני אזהרה, דוגמת צמצום בהכנסות לאורך זמן, ריבוי מתחרים וזליגה איטית של לקוחות קטנים. רבים מן העסקים הקטנים מתקשים לזהות סימנים אלו בשל עומס, התנהלות שגויה או חוסר תשומת לב.

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

החיפזון מן השטן

כל עסק קטן רוצה להצליח מהר, אולם רעיון טוב אינו מספיק. בנוסף, עסקים קטנים מזדרזים עם השיווק או המכירות עוד לפני שגיבשו מוצר שלם, כאשר הם טרם בשלים לצאת לשוק. חלקם אף מעסיקים חברות שיווק שונות, בלי יכולת אמיתית לנהל אותן, וכך מפסידים כסף רב.

 

יש לפעול על פי תוכנית מוסדרת ולגבש תחילה אסטרטגיה שיווקית, לפני ש"רצים עם המוצר לשוק". חשוב להיזהר גם מהגדלת נפח הלקוחות בקצב שאינו פורפורציונלי לרמת המוכנות הארגונית והאישית.

 

בעיות תפעוליות

הצעת מחיר שניתנת באיחור או טלפון שלא בוצע ללקוח מתעניין יכולים להוות כסיבות לפספוס עשרות עסקאות עבור העסקים הקטנים.

 

המלך הוא אני

עסקים קטנים סובלים לעיתים מריכוזיות יתר של המנהל, שהופך ל"צוואר הבקבוק" של העסק. במקום להאציל סמכויות, בעל העסק לא מנצל את כח האדם שברשותו, עוצר את התקדמות העסק ומפריע לתפקוד. לעיתים, הוא אף יוצר בקרת יתר על העובדים משתקת את העבודה השוטפת.

 

לא מסתפקים במועט

לעיתים קרובות בעלי עסקים שוכחים שעליהם לשרת את העסק מספר שנים לפני שזה יוכל לשרתם. בתקופה ההתחלתית עליהם להסתפק במועט ולוותר על חיי המותרות האישיים.

 

היד קלה מדי על הכיס הריק

במקרה של אובדן מזומנים, במקום לפתור את הבעיות האמתיות,  הבנק עלול להפוך ל"חברו הטוב" של העסק הקטן, וההלוואה תעשה ללא כל מחשבה וניתוח מקדימים. יש לחשוב מה הביא לבעיית הנזילות ולפתור אותה מן השורש, אחרת העסק יתקל באותן הבעיות בהמשך.

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

משא ומתן לא מקצועי

משא ומתן הוא אמנות שיש ללמוד אותה ולהשתפשף בה. אי הכרות עם עקרונות המיקוח מביאה לחוסר ניצול טוב של פוטנציאל העסקה ואי קבלת המחיר הגבוה ביותר.

 

בעיות תמחור

תמחור מוצר דורש הבנה בפירוק מרכיבי המוצר או השירות והבנה של ערכם לשוק. בעלי עסקים שלא מודעים לכך, יכולים להציע תמחור נמוך מדי שאינו לוקח בחשבון את כל מרכיבי המוצר שגורם להפסדיםף או כזה שאינו לוקח בחשבון אפשרויות למשא ומתן, שניהם מקשים על העסק להרוויח.

 

קטן וטוב לו

התפתחות עסקית דורשת עבודה רבה, אולם לא לכל בעל עסק יש את ה"דרייב" והרצון להתאמץ ולעבוד קשה. חלקם רק רוצים להתפרנס בכבוד. מנהלים הקופאים על השמרים עלולים למצוא עצמם יום אחד עם עסק הולך ומצטמצם.

 

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת Excellent העוסקת בפיתוח עסקי לעסקים קטנים ובינוניים  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: יח"צ
מאיר שביט
צילום: יח"צ
מומלצים