שתף קטע נבחר

אל על במקום האחרון בדיוק טיסות

סיכום שנתי של נתוני FlightStats העוקבת אחר ביצועי חברות התעופה חושף: אל על החברה המאחרת ביותר מבין חברות התעופה הבינלאומיות הגדולות. רק 45.4% מטיסותיה נחתו ביעד בזמן, אך בחודשיים האחרונים חל שיפור משמעותי. הסיבה המרכזית לאיחורים: עיצומי הטייסים בשנה החולפת

סיכומי השנה של עולם התעופה נמשכים. אתמול הבאנו כאן את דו"ח חברות התעופה הדייקניות ביותר בעולם, ואילו מבט לעומקו של דו"ח FlightStats, החברה הנחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתונים בזמן אמת של חברות התעופה ברחבי העולם, חושף כי אל על סיימה את שנת 2016 במקום האחרון בדיוק מבצעי - ורק 45.4% מטיסותיה נחתו ביעד בזמן. יצויין כי נחיתה ביעד בזמן היא נתון המתייחס לנחיתה של עד 15 דקות איחור מהזמן המתוכנן.

מטוס אל על. במקום האחרון בהגעה ליעד בזמן (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
מטוס אל על. במקום האחרון בהגעה ליעד בזמן(צילום: Gettyimages)

בחודשיים האחרונים של השנה, לאחר סיום המשבר בין הטייסים לבין הנהלת החברה, היא הציגה שיפור ניכר בפעילות המבצעית שלה והגיעה לדיוק מבצעי ממוצע של 55%. כלומר, 55% מטיסותה נחתו בזמן. הנתון עדיין גרוע בהשוואה לחברות אחרות, אך מציג שיפור ניכר בהשוואה לנתונים שהיו במהלך שנת 2016.

 

לאורך השנה בחישובים החודשיים התברגה אל על במיקומים משתנים בין המקום ה-38 לבין המקום ה-43, בכפוף למספר חברות התעופה שנבדקו באותו חודש. בסך הכל, בשמונה מתוך 12 החודשים בשנה האחרונה הגיעה אל על למקום האחרון בדיוק טיסות (מספר האיחורים הגדול ביותר מבין החברות שנבדקו). יצויין כי בחישוב קודם שערכנו באפריל, הגיעה אל על למקום השני מהסוף, אך כעת בחישוב כולל של 2016 מתברר כי חברת התעופה הישראלית הגיעה לתחתית הטבלה.

 

כך חושב הדירוג

חברת FlightStats מבצעת מדי חודש סקירה מקיפה של מאות חברות תעופה בעולם ומדרגת אותן על פי מידת הדיוק המבצעי שלהן בקטגוריות שונות: חברות תעופה גלובליות (בינלאומיות), חברות תעופה עיקריות (החברות הגדולות, שחלקן נמצאות גם בסעיף החברות הגלובליות), דירוג של חברות התעופה לפי אזורים וכן דירוג של הדיוק המבצעי.

דוגמה: נתוני חברות התעופה לחודש דצמבר 2016 (נתונים: Flightstats)
דוגמה: נתוני חברות התעופה לחודש דצמבר 2016(נתונים: Flightstats)

בסוף השנה מוציאה החברה דו"ח בו מופיעות עשר חברות התעופה הטובות ביותר, וכן את דו"ח חודש דצמבר - אך אינה מפרסמת דו"ח שנתי מלא של כל עשרות חברות התעופה. על מנת לחשוף את המצב האמיתי של החברות שאינן נמצאות ברשימת עשר הטובות בעולם, אספנו את הנתונים של כל אחד מ-12 הדו"חות החודשיים של השנה, וכך התקבל הדירוג השנתי האמיתי של החברות - הטובות, מחד, ואלה שנמצאות בסוף הרשימה.

 

ואילו חברות מובילות בדיוק?

עשר החברות הטובות בעולם, מבחינת דיוק מבצעי הן KLM עם דיוק מבצעי של 88.53% (כלומר - זהו אחוז הטיסות של החברה שנחתו ביעד בזמן). אחריה חברת איבריה עם דיוק של 88.12%, חברת ג'אפן איירליינס עם דיוק של 87.8%, חברת קטאר איירליינס עם 86.34%, אוסטריאן עם דיוק מבצעי של 85.74%, אול ניפון איירליינס עם דיוק של 85.54%, סינגפור איירליינס עם דיוק של 85.55%, דלתא אירליינס עם דיוק של 85.17%, חברת TAM (ברזיל) עם דיוק של 85.07% ואת העשירייה של חברות התעופה המדייקות בעולם תופסת חברת קוואנטאס האוסטרלית עם דיוק של 84.3%.

חברת התעופה ההולנדית KLM. מובילה (צילום: KLM) (צילום: KLM)
חברת התעופה ההולנדית KLM. מובילה(צילום: KLM)

רשימת החברות הגרועות בעולם כוללת חברות תעופה רבות ממזרח אסיה ובהן אייר אינדיה, פילפין איירליינס, צ'יינה איסטרן וקוריאן איירליינס וגם את אל על ואת חברת אייסלנדאייר.

 

כאמור, על פי החישוב השנתי אל על נמצאת במקום האחרון ברשימה עם רק 45.4% מטיסותיה שנחתו בזמן ביעד במהלך שנת 2016. מעליה נמצאת חברת אייסלנדאייר עם דיוק מבצעי של 58.95%, אייר אינדיה 61.52%, פיליפין איירליינס עם 61.67%, אסיאנה איירליינס עם 62.64%, צ'יינה איסטרן איירליינס 64.2%, הונג קונג איירליינס 66.58%, אייר צ'יינה 67.27% קוריאן אייר 68.3% ואת רשימת עשר החברות הגרועות סוגרת חברת היינאן איירליינס הסינית עם דיוק מבצעי של 68.9%.

 

חברת אל על מסרה בתגובה כי היא רואה חשיבות רבה בדיוק המבצעי. "לצערנו בשנה החולפת, בשל המשבר עמו התמודדה החברה לא עמדה החברה בדיוק המבצעי אליו היא שואפת. אנו באל על עושים ונעשה הכל בכדי לחזור ולהוביל. עם החזרה לשיגרה אנו מאמינים שהשנה הקרובה תהיה טובה יותר".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
מקום ראשון באיחורים. מטוס אל על
צילום: Gettyimages
מומלצים