שתף קטע נבחר

תערוכת דטרויט (חלק ב') - האסיתיות שמכוונות לגרמניה

קיה הציגה בתערוכת דטרויט את הסטינגר, ניסיון קוריאני לאתגר את ב.מ.וו סדרה 3. לקסוס הציגה את ה-LS חדשה שתנסה לנפץ את הדומיננטיות של מרצדס S קלאס בקטגוריית מכוניות הפאר

תערוכת הרכב שנפתחה אתמול (יום ב') בדטרויט, בירת תעשיית הרכב האמריקאית היוותה במה להצגת דגמים חדשים עבור אחד משווקי הרכב הגדולים בעולם. שניים מהם המגיעים דווקא מקוריאה ומיפן ינסו לנפץ את הקונצנזוס הגרמני בקטגוריית הפרימיום. קבלו סיקור מקרוב.

 

קיה סטינגר

 

הסטינגר היא ניסיון אמיתי וראוי להערכה של קיה להתמודד מול דגמי יוקרה ספורטיביים תוצרת אירופה. היא תשווק בארה"ב בתחילה ובהמשך באירופה אך עוד לא ידוע האם תגיע גם לישראל. העיצוב החיצוני ייחודי ודינמי עם אינסוף כונסי ומסיטי אוויר ופרופיל של קופה 4 דלתות. תא הנוסעים לעומת זאת מרגיש פשוט מידי במקומות שונים.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

מידות הסטינגר ממקמות אותה בטווח שבין ב.מ.וו סדרה 3 לסדרה 5. 483.1 ס"מ לאורך, 186.9 ס"מ לרוחב ו-140 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 290.5 ס"מ. בהיצע המנועים יהיו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר טורבו בנזין המפיק 255 כ"ס ו-V6 כפול מגדשים עם 365 כ"ס בגרסת GT הבכירה. שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה כאופציה. ה-GT תסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות בדרך ל-268 קמ"ש מרביים.


 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

לסנטיגר מתלי מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור עם בולמי זעזועים אדפטיביים והגה חשמלי בתגבור משתנה, הפועלים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר מתוך חמישה אפשריים. לגרסאות ההנעה הכפולה הכוונת מומנט אלקטרונית בעוד לגרסאות ההנעה האחורית דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. ה-GT מוסיפה בלמי ברמבו עם קאליפרים בני 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור.


 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

"עבור קיה המכונית הזאת היא אירוע מיוחד", ציין אלברט ברימן, בעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו וכיום מנהל חטיבת דגמי הספורט של הקונצרן והאחראי על פיתוח המכונית במסלול הנורבוגרינג והוסיף "בגלל שאף אחד לא מצפה לא רק לעיצוב כזה, אלא לאיך שהיא נוסעת. זו חיה אחרת לגמרי".

 

לקסוס LS

 

דור חדש וחמישי בשושלת ספינת הדגל של לקסוס נחשף. הוא מחליף את הדגם הקודם שחוגג כעת עשור והתקשה להתמודד מול המתחרות המודרניות בקטגוריה. ה-LS היא המכונית הראשונה שייצרה לקסוס כשהושקה כחטיבת היוקרה של טויוטה בארה"ב ב-1989 והדגם החדש מהווה את השינוי המשמעותי ביותר שעברה מאז והיא תנחת בישראל בסוף השנה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

העיצוב החיצוני בולט, ומיוחד בהרבה מקודמתה, עם חזית הכוללת מכסה מנוע ארוך, גריל שעון חול ענק ויחידות תאורה חדות, בעוד השמשה האחורית משתפלת בחדות לאחור להשלמת מראה דינמי. גם תא הנוסעים עבר שדרוג רציני, הוא נראה איכותי ומעוצב בצורה המצליחה לשלב בין מודרניות לקלאסיקיות בזכות מסך מגע ענק במרכז הקונסולה המאפשר מיעוט מתגים, לוח מחוונים דיגיטאלי ושימוש בדיפוני עור ועץ באינסוף צבעים וטקסטורות.

 

 

ה-LS מתבססת על פלטפורמת GA-L החדשה של לקסוס והיא תוצע בגרסת מרכב אחת - ארוכה ב-2.5 ס"מ (523.5 ס"מ) רחבה ב-2.5 ס"מ (190 ס"מ) ונמוכה ב-1.5 ס"מ (145 ס"מ) - בהשוואה לגרסת L הארוכה של הדגם היוצא. בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ משמעותיים (312.5 ס"מ) האמורים לשפר את המרווח לנוסעים. למרות הגידול במידות המשקל העצמי ירד ב-90 ק"ג תודות לשימוש באלומיניום בחלקי המרכב.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

השינוי המשמעותי ביותר נוגע ליחידת הנעה חדשה כשלראשונה בהסטוריה של ה-LS אין בהיצע מנוע V8, אלא V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר. הוא מפיק 415 כ"ס (28 כ"ס יותר מה-LS460 היוצאת) ו-61.2 קג"מ (תוספת 10.9 קג"מ בסל"ד נמוך משמעותית) ומשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים ולהנעה אחורית. יחידת הכוח החדשה והפחתת המשקל מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, קיצוץ של 1.2 שניות לעומת הדגם היוצא.

 

 

 

לקסוס מבטיחה גם קפיצת מדרגה בכל הקשור לאיכויות הנסיעה. הפלטפורמה החדשה היא בעלת התנגדות לפיתול הגבוה ביותר שייצרה לקסוס, כך מצהירה החברה. מיתלי אוויר בכל ארבעת הפינות (בגיאומטריה שונה) עם מוטות מייצבים אקטיביים המשתנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ותנאי הדרך אמורים להציע נוחות נסיעה ויכולת דינמית גבוהות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים