שתף קטע נבחר

 

תיעוד: כך נהג "סגר חשבון" בכביש

נהג רכב פרטי "העז" לחסום נהג שניסה "לחתוך" אותו בכביש 443, ובתגובה ספג פגיעה מכוונת. מגובה בתיעוד ממצלמת רכב, שהגיע לידי ynet, ניגש המותקף למשטרה, אך הועבר מתחנה לתחנה עד שנמסר לו: "התיק נסגר". המשטרה: "לאחר שהוצגה לנו ראיה חדשה של המתלונן הוחלט על המשך חקירה"

 

המצלמה תיעדה את בריונות הכביש החמורה, המשטרה הגיבה בקול ענות חלושה: בעל רכב פרטי התלונן במשטרה כי נהג רכב אחר שהתעמת עמו בכביש 443 פגע בו בכוונה במהלך נסיעה. התקיפה תועדה במצלמת רכב של נהג אחר, ואולם בתום מסכת בירוקרטית בלתי-נגמרת בישר חוקר משטרה למתלונן כי "התיק נסגר מחוסר עניין לציבור". כעת טוענים במשטרה כי הוצגה להם רק לאחרונה ראיה שלא הוצגה להם לפני על-ידי המתלונן והחקירה תימשך.

 

המקרה המדובר התרחש ב-20 בנובמבר. המתלונן סיפר כי באזור המחסום שמוביל לכביש בגין בירושלים, הוא הבחין בנהג שמנסה "לחתוך" אותו ואף נוסע בניגוד לחוק.

הרכב הפוגע עובר לצד הרכב שהותקף (באדיבות אור ירוק) (באדיבות אור ירוק)
הרכב הפוגע עובר לצד הרכב שהותקף(באדיבות אור ירוק)

"הוא ניסה 'לחתוך' אותי והמשכתי לנסוע בנתיב שלי ולא התאפשר לו לעבור אותי", שחזר המתלונן. "אחר כך הוא ניסה גם לעקוף בפס לבן. בהמשך הוא עשה הכול כדי להגיע אליי שוב, שמתי לב לזה, וניתן לראות בסרטון שהוא עשה הכול כדי להגיע אליי ועשה את זה בכוונה".

 

בתיעוד שנמסר לחוקרי המשטרה והגיע לידי ynet ניתן לראות בבירור כי הנהג הפוגע מבצע עקיפות מסוכנות על מנת להגיע לרכבו של המתלונן. "התלוננתי באגף התנועה במרכז כלל בירושלים", סיפר הנהג המותקף. "החוקר הסתכל בסרטון ואמר לי 'זו לא תאונה רגילה, אתה צריך להגיש תלונה על תקיפה'. הוא שלח אותי לתחנת לב הבירה".

 

"זו תאונה רגילה" 

לדברי המתלונן, עם הגעתו לתחנת לב הבירה, החוקר במקום סירב לצפות בסרטון ואמר לו שהוא לא יכול לפתוח בתחנה זו תיק. "הסברתי לו שזה מה שאמרו לי בתנועה, ואז הוא אמר לי 'אם תפתח תיק - אני אסגור אותו ישר'. הוא אמר לי 'זו תאונה רגילה' מבלי לצפות בסרטון. אמרתי לו שבן אדם ניסה לרצוח אותי. הם לא בחנו ולא הסתכלו".

 

המתלונן לא התייאש, הגיש תלונה במשטרה, ואז התברר לו כי היא עברה לטיפול בתחנת שפט בשכונת נווה יעקב. "הגעתי לתחנה ושם החוקר אמר לי שהוחלט לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור. הם לא צפו בסרטון בכלל. הוא נתן לי פתק ביד ואמר לי שאני יכול להגיש ערעור".

 

בעקבות היחס שספג, בחר המתלונן להעביר את הסרטון לעמותת "אור ירוק", וכעת הוא ממשיך במאמציו לגרום להעמדה לדין של הנהג הבריון. אף על פי שהחוקר בתחנת שפט אמר למתלונן בפירוש כי התיק נסגר ואף הציג בפניו את דרכי הערעור – במשטרה טוענים מנגד כי התיק עבר שוב למשטרת התנועה.

 

מעמותת "אור ירוק" נמסר כי "האלימות בחברה הגיעה גם לכביש שהפך למקום מסוכן. נהגים לא מפחדים להשתולל ולנהוג בבריונות בכביש ראשי לאור יום כי הם יודעים שהסיכוי שהמשטרה תתפוס אותם הוא נמוך. זו התוצאה הישירה של הקיצוץ המתמשך במספר ניידות התנועה והשוטרים.

 

"המשרד לביטחון הפנים חייב להחזיר את תחושת הביטחון גם לנהגים בכביש על ידי תוספת של 300 ניידות ו-300 שוטרים שימנעו מנהגים לנהוג באלימות ולסכן את החיים של כולנו. למשטרה אסור להקל ראש בעבירות של בריונות ולכן חייבים להתייחס בחומרה וברצינות כדי למגר את התופעה המסוכנת הזו שכבר גבתה חיים לא פעם".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עבירות אלימות ובריונות בכביש מהוות, בין היתר, גורם לתאונות דרכים. על כן משטרת ישראל רואה בתחום זה חשיבות רבה ופועלת לאכיפה מוגברת בכבישים, שבמסגרתה תגברה את אגף התנועה בכ-200 תקני שוטרים, תוספת 60 ניידות תנועה ועשרות מיליוני שקלים בפריסה שנתית. כל אירוע תעבורתי נמדד ברף של ההתנהגות הנורמטיבית המצופה מכל משתמש דרך אל מול הרף הפלילי והתשתית הראייתית להוכחת כוונה וביצוע. במקרה הנוכחי הובאה לידיעת המשטרה ראיה שלא הוצגה על ידי המתלונן ביום הגשת התלונה ולאחר שזאת נבחנה, הוחלט על המשך ניהול החקירה על-ידי חוקרי אגף התנועה מתוך כוונה להגיע למיצוי הראיות בתיק וחקר האמת. בסיום הבדיקה תשיב משטרת ישראל לפונה הודעה בדבר תוצאותיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות אור ירוק
בריונות הכביש תועדה
באדיבות אור ירוק
מומלצים