שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סיאט אטקה במבחן ראשון - אופוזיציה ספרדית
    רכב הפנאי הראשון של סיאט נחת אצלנו עם תג-מחיר אטרקטיבי המכוון ללב ליבה של הקטגוריה, מול רבי המכר הפופולריים מבית קיה ויונדאי. האם יש לו את הכלים להתמודד מולם?

    סיאט אטקה הוא הדגם החשוב ביותר של היצרנית הספרדית בשנים האחרונות, עם נציגות ראשונה של המותג בקטגוריית הפנאי הפופולארית. בין היתר הוא אמור לסייע לסיאט להרחיב את קהל היעד, בניסיון להפוך את המותג מקטן ונישתי יחסית, לשחקן מרכזי בשוקי הרכב.


    לאטקה שנחת כאן לפני מספר שבועות הוצמד תג-מחיר של 140 אלף שקל, פחות או יותר כמו כל גרסאות הכניסה של דגמי הפנאי המודרניים, כולל רבי המכר בקטגוריה. עד כמה חשובה הקטגוריה הזו? קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון מכרו יחדיו אשתקד יותר מ-26 אלף יחידות, ומחזיקים במקום ראשון ושלישי בהתאמה במצעד המכירות. האם יכול האטקה לנפץ את ההגמוניה הקוריאנית?

     

    מתחרים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיז'ו 3008, רנו קדג'אר

    מחיר: 140 אלף שקל

     

    סיאט אטקה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: ביצועים, התנהגות, אבזור

    בסדר: מערכות בטיחות, נוחות

    טעון שיפור: עיצוב, מרחב מאחור

    ציון:

     

     

    איך נראה

    האטקה נראה כמו גרסה מוגבהת ללאון סטיישן, בתוספת מספר אלמנטים עיצוביים "קרביים", כמו פגוש קדמי אגרסיבי יותר, בתי גלגלים מודגשים, מגני פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון. אך אלה אינם מסייעים לו להתבלט, וביחס למקובל בקטגוריה הוא נראה מעט אנונימי, בעיקר בצבע לבן-ליסינג.

     

    עיצוב הפנים פשוט יחסית, עם יותר מדי פלסטיק שחור המייצר כרגיל תחושה קודרת. מסך המגע המקורי נראה זעיר ביחס למקובל ("5), אך איכות החומרים טובה, תפעול המערכות נוח ופשוט ויש תאי אחסון רבים (כולל תא למשקפיים ותא מתחת למושב הנהג).

     

    למרות שהמושב גבוה בכ-13 ס"מ מזה שבליאון, הישיבה אינה שלטת, שכן קו חלונות גבוה, ומצמצם את הראות החוצה בעיקר מאחור. המושבים עצמם נוחים ותומכים היטב, אבל זווית ההגה אופקית מדי לטעמנו.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    לאטקה בסיס גלגלים קצר מהמקובל (263.8 ס"מ, 3.2 פחות מהקוריאנים) ובהתאם, הוא מעט צפוף יותר מאחור. עם זאת, מרווח הראש שם טוב למדי, ויש פתחי אוורור-מיזוג עבור הנוסעים שם. תא המטען מציע 510 ליטר מכובדים, ויש בו ידיות שימושיות לקיפול המושבים. אך הוא בעל מפתח צר ומכיל גלגל חלופי קטן בלבד.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    רשימת האבזור של גרסת "סטייל" הבסיסית (ב-140 אלף שקל) כוללת מסך מגע מקורי ("5) עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB (ללא מצלמת נסיעה חיונית לאחור עקב מגבלת הראות), בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, מנופים להעברת הילוכים מההגה, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה עוקבת פניה וחיישני חניה אחוריים, יחד עם חישוקי "17 קלים.

     

    אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על עייפות נהג. גרסת "סטייל פלוס" מוסיפה מסך מגע גדול יותר ("8) והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור. תוספת המחיר: 6,000 שקלים.

     

     

    איך נוסע

    האטקה משווק בישראל רק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר, המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבה 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. אין ספק כי יחידת ההנעה המודרנית היא היתרון הגדול של האטקה ביחס למתחריו. הביצועים טובים הן בהאצה מהמקום (זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, 3.5 שניות פחות מהצמד הקוריאני) והן בתאוצות ביניים, תודות לזמינות כוח טובה (25.5 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד) ותיבת הילוכים מהירת-תגובה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כיול מיתלים מוצק, מתלה אחורי בסיסי (קורת מתח) וצמיגים בחתך נמוך יחסית, מקפיץ את מרכב האטקה במהירות נמוכה, אך נוחות הנסיעה משתפרת בנסיעה בין עירונית. בידוד רעשי רוח, דרך, ומנוע, טוב מאוד.

     

    לאטקה משקל עצמי נמוך (1,375 ק"ג, כ-100 ק"ג פחות מהצמד הקוריאני) ובשילוב מיתלים נוקשים, הוא מציע יכולת דינמית טובה עם התנהגות בטוחה וצפויה. רמת האחיזה גבוהה לרכב מסוגו, עם זוויות גלגול צנועות ותגובות ראויות לשינויי כיוון חדים. מערכת XDS - המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה - מאפשרת להאיץ מוקדם יותר ביציאה מהפניה. ההגה מדויק ובעל משקל טבעי, אם כי הוא נטול תחושה.

     

    צריכת הדלק הייתה טובה, עם 12.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, בין היתר תודות למערכת לניתוק הזרמת דלק לשני צילינדרים בעומס נמוך ומערכת עצור-סע.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    האטקה הוא תוספת מבורכת לקטגוריה. הוא אמנם קטן במעט ונוחות הנסיעה בעיר בינונית, אבל יש לו יחידת מנוע-גיר טובה משמעותית, עם רשימת אבזור מותרות מרשימה והתנהגות כביש טובה. עד כמה הוא ינגוס מנתח השוק העצום של שני הקוריאנים? לא ברור, אך הוא בהחלט עשוי לגנוב רוכשים משלל האלטרנטיבות. 

     


    סיאט אטקה

    סיאט אטקה
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,395 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 הילוכים
    אורך 436.3 ס"מ
    רוחב 184.1 ס"מ
    גובה 160.1 ס"מ
    בסיס גלגלים 263.8 ס"מ
    משקל 1,375 ק"ג
    נפח תא מטען 510 ליטר
    100-0 קמ"ש 8.6 שניות
    מהירות מרבית 198 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 124 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 9 מתוך 15
    מחיר 140 אלף שקל
    כריות אוויר 7 כריות אוויר
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סיאט אטקה במבחן ראשון - אופוזיציה ספרדית"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים