שתף קטע נבחר

כלל לא שחררה כספים: "אנחנו בשדרוגים"

ט' היה זקוק בדחיפות לכספי קופת הגמל שלו, אך כשביקש למשוך את הכסף גילה שההעברה שאמורה להתבצע תוך 4 ימים, התארכה לכמעט חודש שלם. בינתיים הוא נאלץ לקחת הלוואה יקרה מהבנק. כלל גמל: "הלקוח יפוצה על העיכוב"

כמה זמן לוקח למשוך את הכסף מקופת הגמל? על פי חוק, מחויבת קופת הגמל להעביר את הכספים לחשבון העו"ש של הלקוח בתוך 4 ימים, אבל מסתבר כי יש חברות עם חוקים משלהן. 

 

ט', תושב המרכז, החזיק ב-3 חסכונות בקופת הגמל תמר של כלל, בסכום כולל של כ-80 אלף שקל. לקראת סוף חודש דצמבר פנה ט' לקופת הגמל וביקש למשוך את הכספים. ט' היה זקוק בדחיפות לכסף, הוא מילא את הטפסים הנדרשים ואף קיבל אישור על מסירתם.

 

ט' היה בטוח כי תוך ימים ספורים הכסף יעבור לחשבונו, אלא שלאחר מספר ימים, כשהכסף לא הועבר, פנה שוב לחברה. שם הסבירו לו כי החברה נמצאת ב"שדרוג מערכות" והעברת התפעול של הקופה מבנק הפועלים לבנק לאומי. "תהליך זה עשוי להמשך עד ה-17 בינואר ולכן עד אז לא ניתן יהיה למשוך את הכסף", הוסיפו בכלל. לדבריהם, מיד עם סיום התהליך הכסף יועבר לחשבון ללא דיחוי.

 (צילום: Index Open) (צילום: Index Open)
(צילום: Index Open)
 

ט' שהיה זקוק כאמור בדחיפות למזומנים נאלץ לקחת הלוואה מהבנק. "בלית ברירה נאלצתי לקחת הלוואה מהבנק על סכום של עשרות אלפי שקלים תוך הסתמכות על פדיון הקופה כפי שהבטיחו לי בכלל - לכל המאוחר עד ה-17 לינואר", הוא מספר ל-ynet.

 

"דרשתי לקבל גם אישור בכתב מכלל כדי שאוכל להציג אותו לבנק, ואכן נשלח לי אישור כזה שעד ה-17 בינואר הכסף יופקד בחשבוני. יתרה מכך, לבקשתי יצרו איתי קשר מחברת כלל ואישרו באזני שוב כי הכספים יועברו עד ה-17 ואין צורך למלא טופס שוב".

 

אך מסתבר כי למרות הבטחות כלל ומכתב ההתחייבות שקיבל מהם, גם ב-17 בינואר ואף ביום למחרת הכסף לא הועבר לחשבון. "היום בדקתי (18.1) והכספים לא הופקדו", אומר ט'. "פניתי שוב לכלל ולאחר שעות והמתנות בטלפון נאמר לי שבגלל בעיות בהעברות בין בנק לאומי לפועלים ההעברה לחשבוני תבוצע רק ב-19.1 כך שאראה אותה בחשבון רק ב-20.1. פשוט לא יאמן איזו חוצפה ואיזה תירוצים מוזרים. נגרם לי נזק רב מול הבנק שקיבל ממני התחייבות לכיסוי החוב שנוצר בגלל כלל. עבר כמעט חודש מאז שהועברה הבקשה למשוך את הכסף ובחברת כלל ממשיכים לטרטר אותי".

 

רק לאחר פניית ynet הועבר הכסף לחשבונו של ט'.

 

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "העיכוב במשיכת הכספים של הלקוח נבע מטעות של הלקוח במילוי טפסי הבקשה וכן כתוצאה משדרוג מערכות המידע בחברתנו אשר הביא לדחייה של מספר ימים נוספים. בקשות המשיכה של הלקוח טופלו והכספים הועברו לחשבונו היום. החברה תפצה את הלקוח על העיכוב בהתאם להוראות שנקבעו לעניין זה ע"י המפקחת על הביטוח".

 

בעקבות תגובת כלל מציין ט' כי טענת החברה על כך שהעיכוב נבע גם 'מטעות של הלקוח במילוי טפסי הבקשה' מופרכת לחלוטין. לדברי ט' "בעקבות פניה שלי אליהם בכתב, על העיכוב, קיבלתי מהם בחזרה מכתב שנשלח אלי ב-10 בינואר, שם הם מביעים התנצלות על העיכוב ומסבירים שהוא נובע משדרוג המערכות. אין שם מילה אחת על טעות במילוי הטופס. חבל שהם מגלגלים על הלקוח את התקלות שלהם".

 

נציין כי לדברי ט' הוא פנה בתחילת ינואר במכתב גם לפניות הציבור ברשות שוק ההון, המפקחת על קופות הגמל, אולם עד כה טרם קיבל מהם תגובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים