שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT בנהיגה ראשונה - ג'יפ שרירים
    תחשבו על מכונית שרירים אמריקאית עם המון-המון כוח, צליל ממכר וביצועים מעולם אחר. עכשיו, שימו את כל אלה במרכב של רכב פנאי ואל תציצו בתג המחיר או בנתוני צריכת הדלק
    במה נהגנו: ג'יפ גרנד-צ'ירוקי SRT

    מתחרים: פורשה קאיין טורבו S, ב.מ.וו X5 M, מרצדס GLE 63, ריינג' רובר ספורט SVR

    מתי אצלנו: רבעון 3 של השנה

    מחיר משוער: 750 אלף שקל

     

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT נגד מטוס

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: אופי, ביצועים, התנהגות, נוחות

    נגד: צריכת דלק, איכות תא נוסעים

     

    בגדול: הגרנד צ'ירוקי הנוכחי, דור רביעי בשושלת הדגם החוגג חצי יובל, הוא הוותיק ביותר בהיצע מותג ג'יפ כיום. אך עובדה זו לא פוגעת בפופולאריות שלו, שכן הוא הדגם הנמכר ביותר של היצרנית בארה"ב ובישראל. הגרנד-צ'ירוקי בו אנחנו נהוגים הפעם, הוא חיה קצת אחרת. ה-SRT פותח על-ידי חטיבת הספורט של קרייזלר (ר"ת Street & Racing Technology) האחראית גם על דגמי דודג' צ'אלנג'ר וצ'ארגר הלקאט, כמו-גם וויפר. ככזה הוא מבטיח ביצועים ויכולת דינמית גבוהים בהרבה מהמקובל בג'יפ.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: למרות גילו הוותיק, הגרנד-צ'ירוקי נראה מצוין, עם עיצוב זוויתי וסבכה קדמית "משפחתית". ה-SRT מתהדר ב"נוצות קרב" התורמות למקדם האגרסיביות שאנשי ג'יפ בחרו להעניק לו. תשכחו מ"זאב בעור כבש" אלגנטי. כאן הלכו האמריקאים על "אתה מקבל מה שאתה רואה". ההופעה אגרסיבית עם פגוש קדמי שרירי, מכסה מנוע עם פתחי אוורור, בתי גלגל מודגשים המרחיבים את הגוף בסנטימטר ומכילים חישוקי "20 מושחרים מתוכם מציצים קאליפרים אדומים, וכמובן צמד מפלטי ענק מאחור.

     

     

    תא הנוסעים מציע ריפודי עור בטקסטורות שונות ופיסות קרבון אופנתיות, עם מד סל"ד הניצב כיאה במרכז לוח המחוונים. אבל איכות החומרים אינה ברמה של מתחרים יוקרתיים מאירופה. מידת ההגה מוגזמת, מנופי העברת ההילוכים קטנים מדי, מיקום מדרס רגל שמאל רחוק מדי והמושבים לא מספקים תמיכה נדרשת לכוחות הצד שה-SRT מייצר. גם קורות A הרחבות והמראות הגדולות, פוגעות בשדה הראיה, בעיקר בפניות שמאלה.

     

    ה-SRT מציע רשימת אבזור ארוכה הכוללת חימום למושבים הקדמיים והאחוריים ולהגה, מסך מגע בגודל "8.4 (המאפשר מדידת זינוק, הקפת מסלול מירוצים ותאוצה צידית) חלון שמש, מערכת שמע של הרמן קרדון ועוד. יש גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטחים מתים.

     

     

    מנוע ותיבת הילוכים: ל-SRT מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.4 ליטר המפיק 468 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. בסיוע בקרת שיגור, 2.5 הטונות יזנקו ב-5 שניות ל-100 קמ"ש. זה אומנם כמעט שנייה יותר מפורשה קאיין טורבו S, אבל ה-SRT לא באמת מרגיש שחסר לו כוח.

     

    חשוב מכך, בעידן של מנועים מוגדשים ואנמיים, הוא נשמע פשוט מצוין, מגרגור בס בסל"ד נמוך ועד לשאגה מהדהדת ב-6,800 סל"ד על מנתק ההצתה. הסאונד הזה כל כך ממכר, עד כדי שכנוע עצמי לנהיגה בהילוך נמוך יחסית בכביש המהיר. כל העברת הילוך תחת עומס גורמת לבעיטה אגרסיבית, מבית היוצר של תעשיית השרירים האמריקאית. אבל אתם תשלמו על כך. נהיגה נמרצת תביא אתכם למחוזות ה-3.5 ק"מ לליטר, ותרוקן במהירות שיא את 93.5 הליטרים מהמיכל.

     

     

    נוחות והתנהגות: ה-SRT נבדל מהגרנד-צ'ירוקי הרגיל במערכת הנעה כפולה-קבועה נטולת הילוך כוח, המשנה את יחס החלוקה בין ציר קדמי לאחורי על-פי מצב הנהיגה הנבחר (שלג, גרירה, אוטומטי, ספורט ומסלול), בין חלוקה שווה ביניהם, להעדפה של 70% לגלגלים האחוריים. מסייעים לחגיגה דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין (המנמיכים את המרכב ב-7 מ"מ), בלמים של ברמבו (עם קאליפרים בני 6 בוכנות מלפנים) וצמיגי כביש פירלי P-Zero דביקים.

     

     

    ל-SRT התנהגות כביש מושחזת המקנה אחיזת כביש יוצאת דופן גם בתנאי אחיזה בעייתיים. להגה משקל טבעי והוא חד ומדויק - עד כמה שהגה המזיז 2.5 טון עם מרכז כובד גבוה יחסית, יכול להיות. בהתאם, יותר מדי תקשורת בינו לבין הנהג אין. אותם דברים אמורים גם לגבי הבלמים. כאשר בקרת היציבות מנותקת, מאפשרת מערכת ההנעה המתוחכמת להחליק את המרכב הכבד לכל כיוון שתחפצו.

     

    מה שמפתיע לא פחות מהיכולת הדינמית היא נוחות נסיעה טובה למדי ביחס למאפיינים. ה-SRT משכך היטב את מכסי הביוב בכביש עירוני ואת השיבושים בשבילים מושלגים. גם בידוד הרעשים טוב למדי, למעט רחש קל מאזור המראות במהירות גבוהה.

     

     

    סיכום: הגרנד צ'ירוקי SRT הוא אולי הדגם הרחוק ביותר מה-DNA של ג'יפ ב-75 השנים האחרונות. הוא מקריב את יכולת השטח על מזבח התנהגות כביש מושחזת וביצועים לא אופייניים. כל זה במרכב שימושי של רכב פנאי עם 4 דלתות, חמישה מושבים, תא מטען ראוי ונוחות נסיעה טובה יחסית.

     

    הוא אולי לא חד ומדויק כמו מתחריו האירופאים וללא ספק פחות איכותי ויוקרתי מהם, אבל יש לו הרבה יותר אופי. מעין מכונית שרירים ברוטאלית בבגדי רכב פנאי, מהסוג שלא ניתן למצוא כיום. תג המחיר המשוער שלו עומד על 750 אלף שקלים, וזה ללא ספק המון כסף. אך כדאי להכניס את הסכום הזה לפרופורציות. הוא נמוך בכ-400 אלף שקל מהמתחרים.

     


    גיפ גרנד צירוקי SRT

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT
    מנוע V8 אטמוספרי
    נפח / סוג דלק 6,417 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 468 כ"ס ב-6,250 סל"ד
    מומנט מרבי 63.6 קג"מ ב-4,100 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית 8 הילוכים
    אורך 484.6 ס"מ
    רוחב 195.4 ס"מ
    גובה 174.9 ס"מ
    בסיס גלגלים 291.4 ס"מ
    משקל 2,417 ק"ג
    נפח תא מטען 782 ליטר
    100-0 קמ"ש 5 שניות
    מהירות מרבית 257 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 7.1 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 327 גרם לק"מ
    מחיר משוער 750 אלף שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT בנהיגה ראשונה - ג'יפ שרירים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים