שתף קטע נבחר

ביום ראשון תחל חפירת מנהרות הרכבת הקלה בגוש דן

שמונה "חפרפרות" ענק יחלו לחפור בעומק 30 מטר את התוואי של הקו האדום בתל אביב, רמת גן ובני ברק. השר ישראל כץ: "החזון הופך למציאות"

 

 

 

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (ג') כי ביום ראשון הקרוב תתחיל כריית מנהרות הרכבת הקלה של הקו האדום בתל אביב, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. מדובר בכרייה של 12 קילומטרים שתתבצע 30 מטרים מתחת לקרקע באמצעות שמונה מכונות TBM ("חפרפרות") בתוואי העובר בערים בני ברק, רמת גן ותל אביב.

 

הכרייה תתחיל מתחת לדרך איילון ותמשיך בשלב ראשון לעבר תחנות הרכבת התת-קרקעיות בתל אביב המוקמות בימים אלה: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך. "העבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות", הוסיף השר כץ.

 

 

 

אתר שילוח מכונות ה-TBM ברמת גן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אתר שילוח מכונות ה-TBM ברמת גן(צילום: מוטי קמחי)
 

 

TBM בפעולה  (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
TBM בפעולה (צילום: gettyimages)

 

כל אחת משמונה Tunnel Boring Machine היא באורך של 115 מטרים ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלה כל אחת מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון.

קצב ההתקדמות של כל מכונה מגיע ל-10 מטרים ליום.

 

כיצד פועלת המכונה? בחזיתה יש ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.

 

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מהאתר הזה ברמת גן ישולחו מכונות החפירה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים