שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הונדה CRF250 ראלי במבחן מקומי ראשון
    הוא נראה כמו הדבר האמיתי, מכוון היישר לקטגוריה המתפתחת ביותר בשוק האופנועים ושווה לכל נפש. האם גרסת האדוונצ'ר של אופנוע השטח הקטן מבית הונדה מצדיקה את הפוזה?

    הונדה CRF250 ראלי הוא אופנוע ראשון בארץ השייך לקטגוריה חדשה לחלוטין - אופנועי הרפתקה קטנים. ההשראה מגיעה כמובן ממירוצי מדבר (דקאר, למשל) ומקורותיה אי שם באמצע שנות ה-80 באלף הקודם. הוא ראשון, אך במהלך השנה הנוכחית צפויים לנחות כאן מספר מתחרים מעניינים מבית סוזוקי, קאוואסאקי וכנראה גם ב.מ.וו, כולם עם מראה של כובשי דיונות, בסיס מכאני פשוט יחסית, מנוע בנפח 250-300 סמ"ק ותג-מחיר שמתאים לכל אחד.

     

     (אריאל אלסיבוני)
    (אריאל אלסיבוני)

     

    טוב: מראה, יכולת כביש ושטח

    בסדר: ביצועים

    טעון שיפור: לא מתאים לנמוכים

     

     (אריאל אלסיבוני)
    (אריאל אלסיבוני)

     

    מתחרים: בינתיים, אין

    מחיר: 38 אלף שקלים

     

    הראלי הוא למעשה שילוב בין CRF250L שהעניק את הבסיס המכאני עם לוחם המדבריות של חטיבת המירוצים בחברה, ה-CRF450 ראלי, שתרם את השפה העיצובית-שיווקית. ממנו נלקחו מיגון רוח גבוה, חיפויי מצנן ועיצוב כללי שמזכירים מאוד אופנוע הרפתקאה גדול. מתחת לפלסטיק והמתכת שוכן מנוע 250 סמ"ק צנוע יחסית שמפיק 24.4 כ"ס. שינויי מנוע קלים הוסיפו מעט הספק, המתלים שודרגו, מרווח הגחון גדול יותר והמושב גבוה ביחס, המיכל הוגדל וכך גם הדיסק הקדמי.

     

     (אריאל אלסיבוני)
    (אריאל אלסיבוני)

     

    יתרונות: מראה, מראה, ושוב מראה. הרושם הויזואלי שעושה הראלי מעניק לו יתרון ענק בקרב על תשומת הלב. בתוך העיר הוא יעיל מאוד, כאשר המבנה הצר והספיגה המצוינת של המתלים ארוכי המהלך יחד עם היגוי קליל, הופכים אותו נוח ויעיל בתנועה איטית וצפופה. למנוע פעולה נעימה וחלקה בסל"ד נמוך-בינוני, המצמד קל לתפעול ותיבת ההילוכים נוחה גם עבור רוכבים חדשים. מיגון הרוח יעיל בכביש המהיר, והמנוע פועם שם בכ-6,000 סל"ד נעימים ושקטים.

     

    בשטח הוא מרגיש קל מאוד, עם ספיגה מצוינת מלפנים. אפשרות ניתוק ה-ABS מאחור (כמו באפריקה-טווין הגדול והיקר ממנו משמעותית) תורמת רבות ליכולת השליטה והשעשוע בשטח, בזמן שפעולתה על הבלם הקדמי אפקטיבית. ובכלל, מערכת הבלימה הרשימה עם פעולה טובה, לינארית ובעלת היזון חוזר ראוי.

     

     (אריאל אלסיבוני)
    (אריאל אלסיבוני)

     

    ההרגשה על האוכף היא של כלי צר וקומפקטי, ותנוחת הרכיבה זקופה ונינוחה בהתאם לייעוד. על הכביש המהיר יש לראלי הקטן יציבות כיוונית טובה והיגוי קל מבלי להיות תזזיתי. הצמיגים שהעניקו אחיזה מצוינת בשטח, עשו עבודה טובה גם על כביש יבש או רטוב.

     

    חסרונות: מושב הראלי גבוה מאד וגם רוכבים גבוהים מהממוצע לא תמיד יגיעו עם כפות רגליהם לאספלט-שטח. 895 מ"מ הם לא פחות מ-20 נוספים לעומת ה-250L, וזו בהחלט נקודה שראוי לקחת בחשבון. המנוע הצנוע דורש לפחות 6,000 סל"ד בכל תוואי (כולל כביש) כדי לזוז באופן מניח את הדעת, ולמרות שהביצועים טובים ביחס להספק, יחידת המנוע אינה שקטה או נעימה בסל"ד גבוה. רוכבים אגרסיביים יעדיפו פעולת בלימה ראשונית חזקה יותר, ומתלה אחורי נוקשה יותר ברכיבת שטח אגרסיבית.

     

     (אריאל אלסיבוני)
    (אריאל אלסיבוני)

     

    סיכום: הבשורה העיקרית של הראלי היא עצם קיומו - אופנוע קטן נפח וצנוע (יחסית) מחיר שנראה מצוין, מרגיש ועובד היטב. בנוסף לכך הוא נוח לתפעול ולמעט גובה המושב, מתאים לרוכבים פחות מנוסים. התרשמנו מאד.

     

    הונדה CRF250 ראלי

    מנוע: סינגל, 250 סמ"ק, 4 שסת' לציל', קירור נוזל

    הספק מרבי: 24.4 כ"ס ב-8,500 סל"ד

    מומנט מרבי: 2.2 קג"מ ב-6,750 סל"ד

    הינע:

    שישה הילוכים, שרשרת

    בסיס גלגליםה (ס"מ): 145

    משקל (ק"ג): 157

    מיתלים (קדמי-אחורי): הפוך 43 מ"מ, מונושוק

    בלמים (קדמי-אחורי): דיסק (296 מ"מ) - דיסק (220 מ"מ). ABS עם אפשרות ניתוק לגלגל האחורי

    צריכת דלק: 22.7 ק"מ לליטר

    מחיר: 38 אלף שקלים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הונדה CRF250 ראלי במבחן מקומי ראשון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים